کتاب «آینده‌نگاری راهبردی مبتنی بر رویکرد سناریونویسی» منتشر شد


کتاب «آینده‌نگاری راهبردی مبتنی بر رویکرد سناریونویسی» منتشر شد

تاب «آینده‌نگاری راهبردی مبتنی بر رویکرد سناریونویسی از نظریه تا عمل» با هدف جبران خلأ در حوزه آینده‌نگاری راهبردی و شرکتی با رویکردی تلفیقی از نظر و عمل در انتشارات سازمان جهاد دانشگاهی تهران منتشر شد.

کتاب «آینده‌نگاری راهبردی مبتنی بر رویکرد سناریونویسی» منتشر شد

به گزارش گروه علم و آموزش ایران اکونومیست، دکتر «محمدمهدی ذوالفقارزاده» عضو هیات علمی دانشگاه تهران به همراه حیدر نجفی رستاقی، علی حسنی، کیومرث سمرادجاه کتاب «آینده‌نگاری راهبردی مبتنی بر رویکرد سناریونویسی از نظریه تا عمل» را در ۶ فصل و ۳۱۸ صفحه تألیف و منتشر کرده است.

این کتاب با هدف جبران خلأ در حوزه آینده‌نگاری راهبردی و شرکتی با رویکردی تلفیقی از نظر و عمل تنظیم و سعی شده هم بعد نظری و هم بعد کاربردی را به‌طور هم‌زمان پوشش دهد. حوزه و مورد مطالعاتی آن بر صنعت گاز به‌عنوان کلیدی‌ترین منابع انرژی در آینده پیش رو است.

در فصل‌هایی از کتاب جنبه‌های کاربردی و عملی مطرح می‌شود. فصل‌های دوم و سوم کتاب وارد رصد وضعیت آینده انرژی و گاز در جهان و ایران می‌شود و در دو فصل پایانی کتاب هم به‌طور ویژه بر وضعیت آینده شرکت گاز استان تهران به‌عنوان سازمان مورد مطالعه این پژوهش تمرکز دارد.

در فصل پنجم به‌طور کامل و مبسوط، فرآیند و چگونگی اجرای کارگاه‌ها در کنار تحلیل نتایج حاصل از آن بحث و بررسی می‌شوند که معطوف به تدوین سناریوهای آینده شرکت هستند.

در تجزیه و تحلیل عوامل بیرونی شرکت گاز استان تهران برای بدست آوردن فرصت‌ها و تهدیدهای شرکت گاز استان تهران از مدل‌های مرتبط با تحلیل محیط بیروونی سازمان بهره گرفته شد. به این منظور پرسش‌نامه مربوطه مبنای مصاحبه با برخی ارکان شرکت گاز استان تهران قرار گرفت. این پرسشنامه از دو بخش تشکیل شده است. در بخش اول با استفاده از مدل معروف PEST محیط دو بررسی شده و در بخش دوم از مدل جهانی پورتر برای تحلیل پنج نیروی رقابتی محیط نزدیک استفاده شده است. تحلیل نتایج به دستیابی تیم برنامه‌ریزی استارتژیک به فرصت‌ها و تهدیدهای شرکت گاز استان تهران منجر شد.

انتشارات سازمان جهاد دانشگاهی تهران کتاب «آینده‌نگاری راهبردی مبتنی بر رویکرد سناریونویسی از نظریه تا عمل» را ۶ فصل و ۳۱۸ صفحه به قیمت ۱۲۰ هزار تومان منتشر کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قالیباف به خاطر ائتلاف دوستان خودرا قربانی کرد/ قالیباف برای انتخابات مجلس دوازدهم یک ا...