ابلاغ برنامه تحول آموزش/ 20 درصد دانشجویان ارشد استادمحور می شوند


ابلاغ برنامه تحول آموزش/ 20 درصد دانشجویان ارشد استادمحور می شوند

ساری-معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و آموزش از ابلاغ برنامه تحول آموزش عالی و راه اندازی دبیرخانه آن به دانشگاه ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم عمو عابدینی سه شنبه شب در گفتگوی خبری ویژه شبکه تبرستان با موضوع تحول آموزشی با بیان اینکه تحول در آموزش عالی امری ضروری است، افزود: دبیرخانه تحول در دانشگاه‌های ابلاغ شده است.

وی با اشاره به اینکه چهار چالش را برای برنامه تحولی در وزارت علوم شناسایی شده است، افزود: حکمرانی در دانشگاه و استقلاب در ابعاد مختلف به ویژه در حوزه تصمیمات در هیئت امنا از جمله چالش‌ها است.

عموعابدینی یادآور شد: قشر دانشگاهی جوان هستند و مسئله خانواده و تشکیل آن مستلزم حمایت است و باید جوانان در کنار درس مسیر تشکیل خانواده را طی کنند.

وی با عنوان اینکه سطح ما در تولید علم و آموزش جزو کشورهای برتر هستیم، است، افزود: از این رو دیپلماسی علمی جزو چالش‌های مهم است که باید در این زمینه برنامه ریزی کنیم.

عموعابدینی باتاکید بر بازنگری در دروس برای تحقق تحول آموزشی گفت: بخشی از توانمندی‌ها از طریق محتوای درسی و بخشی از طریق روش تحصیل کسب می‌شود و تاکنون دو نمونه عملی برنامه تحول آموزشی در کشور اجرایی شده است.

وی گفت: یک نمونه این بود که صنعت چه فارغ التحصیلی می‌خواهد ودر این راستا برای دانشگاه یزد برای اولین بار مجوز دادیم تا نیازمندی‌های صنعت در آن آموزش داده شود و در دفترچه کنکور امسال نیز این مسئله لحاظ شده است.

وی گفت: در طرح تحول برای مقطع کارشناسی ارشد توافق کردیم که کارشناسی ارشد حرفه‌ای داشته باشیم و در شورای برنامه ریزی و گسترش این طرح در دست اقدام دارد.

معاون آموزشی وزارت علوم تصریح کرد: برای نگهداشت نخبگانی باید فضا را مهیا کنیم و در طرح تحول برنامه ریزی شد تا جذب استعدادهای درخشان و دارای معدل بالا استادمحور شود و سال آینده ۲۰ درصد دانشجویان ارشد و دکترا، استادمحور می‌شوند.

میرعابدینی یادآور شد: باید به دانشجو و جوان در دوره کارشناسی فرصت انتخاب دهیم تا برای ادامه تحصیل و یا جذب در بازار تصمیم گیری کند.

کمبود خوابگاه دانشجویی در مازندران

علی نژاد رئیس دانشگاه مازندران نیز با بیان اینکه بیش از پنج هزار و ۷۰۰ دانشجوی متقاضی خوابگاه داریم، افزود: این درحالی که ظرفیت خوابگاه‌ها حدود سه هزار نفر است و مجبوریم محدودیت‌هایی ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه اساتید مشغول بررسی و دفاع پایانه نامه‌ها هستند، درباره ثبت نامه دانشجویان جدید گفت:: ثبت نام دانشجویان جدید سامانه‌ای و مجازی شده است و تا دانشجویان ارشاد تا پنج ترم سنوات پرداخت نمی‌کنند و دانشجویان دکتر از ترم دهم باید سنوات پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه همه امکانات برای آموزش حضوری مهیا و فراهم شده است، گفت: برای شروع سال تحصیلی مقدمات لازم تأمین شده است.

علی نژاد از راه اندازی میز دولت و دانشگاه درباره اقتصاد دریا در دانشگاه مازندران خبر داد و گفت: قرار است برنامه توسعه هفتم در حوزه اقتصاد دریا توسط دانشگاه مازندران تدوین و به دولت تقدیم شود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


درمان تبخال تناسلی: 12 درمان خانگی تبخال تناسلی زنان و مردان