تعیین سهمیه 11000 هکتاری کشت کلزا برای کرمانشاه طی سال زراعی


تعیین سهمیه 11000 هکتاری کشت کلزا برای کرمانشاه طی سال زراعی

کرمانشاه- معاون مدیریت زراعت جهاد کشاورزی کرمانشاه از تعیین سهمیه ۱۱ هزار هکتاری کشت کلزا برای کرمانشاه طی سال زراعی خبر داد.

مجتبی حاتمی در گفتگو با خبرنگار مهر به آغاز برداشت کلزا در استان کرمانشاه اشاره و اظهار کرد: با توجه به بررسی‌های انجام شده از سوی وزارتخانه میزان یازده هزار هکتار کشت کلزا برای استان کرمانشاه در نظر گرفته شده است‌.

وی با بیان اینکه به دنبال تحقق تولید میزان سهمیه معین در کشت کلزا هستیم، افزود: این کشت به عنوان یکی از بهترین کشت‌ها در کنار کشت گندم بوده که عنوان یک محصول کمک کننده و بهبود دهنده در مزارع گندم مورد استفاده قرار می‌گیرد و با همکاری سایر مسئولین برای برداشت از یازده هزار هکتار کلزا تلاش خواهیم کرد.

معاون مدیریت زراعت جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از کلزار به عنوان یک کشت مؤثر در بهبود عملکرد گندم یاد و تصریح کرد: توصیه ما به کشاورزان استان کرمانشاه این است که با توجه به کم مصرف بودن کلزا در آب و همخوانی با شرایط اقلیمی استان کرمانشاه حتماً از پرورش این محصول در زمین‌های کشاورزی خود استفاده کنند.

حاتمی ادامه داد: در کشت کلزا باید به استفاده بذرهای مرغوب و باکیفیت توجه شود و به منظور افزایش بازدهی این محصول از طریق یادگیری اصول و روش نگهداری و برداشت آن اقدامات لازم انجام شود.

وی با تاکید بر رعایت تاریخ کشت کلزا، متذکر شد: رعایت زمان کاشت، داشت و برداشت این محصول در افزایش عملکرد بسیار مؤثر بوده و حتماً به نحوه آبیاری و کشت مناسب با این محصول را مورد توجه قرار دهند تا به عملکرد بالاتر و مناسب‌تر این نوع محصول دست یابند.

معاون مدیریت زراعت جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به برنامه‌های جهاد کشاورزی برای خرید کلزا و توجه به این نوع محصول، خاطرنشان کرد: بر اساس بررسی‌ها یارانه بر روی بذرهای مصرفی کلزا، در اختیار گذاشتن نهاده‌های مورد نیاز کلزاکاران از جمله کودهای فسفات و پتاس، در نظر گرفتن قیمت مناسب خرید برای کلزا از اقدامات انجام شده‌ای است که جهاد کشاورزی به منظور ترغیب کشاورزان برای بکارگیری این محصول انجام داده است.

حاتمی عنوان کرد: ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار کلزا در سال گذشته شده که به طور کلی چهار هزار و ۲۵۰ تن برداشت از این محصول در طول سال زراعی گذشته صورت گرفته است.

حاتمی گفت: کشت کلزا برای کشاورزان در مناطق سردسیر و معتدل از هفته گذشته آغاز شده و تا هفته اول مهرماه نیز ادامه داشته اما کشت این محصول برای کشاورزان مناطق گرمسیری در آبان ماه آغاز خواهد شد و تا آذرماه نیز ادامه خواهد داشت.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

وضعیت زرد کرونایی در 6 شهرستان کرمانشاه حاکم است