آغاز پروسه واگذاری و مرمت گراند هتل قزوین


آغاز پروسه واگذاری و مرمت گراند هتل قزوین

قزوین - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین گفت: آغاز فراخوان جذب سرمایه‌گذار برای واگذاری گراند هتل طی هفته جاری انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا خزائلی در نشست خبری که ظهر شنبه در سالن جلسات اداره میراث فرهنگی و گردشگری استان قزوین برگزار شد اظهار کرد: یکی از اتفاقات خوب سال جاری اعطای تسهیلات تبصره ۱۸ است که در استان قزوین با توجه به اینکه این اعتبارات به منظور اشتغالزایی جهت تکمیل واحد گردشگری و بوم گردی است اعتبارات خوبی در این ایام جذب شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین بیان کرد: پیگیری واگذاری گراند هتل که در سفر ریاست جمهوری مطرح شد مطالبه به‌حقی است که در طی این هفته فراخوان جذب سرمایه‌گذار برای واگذاری این پروژه انجام می‌شود اما پیگیری ما تنها در فراخوان خلاصه نشده و به روز افتتاح گراند هتل قزوین منتهی می‌شود.

وی با بیان اینکه مسئله باغستان در دستگاه قضائی در حال رسیدگی است عنوان کرد: طی سنوات گذشته بودجه‌ای برای راهنمای گردشگری در نظر گرفته می‌شد که با شیوع ویروس کرونا این فرآیند مغفول ماند و ما پیگیر این مسئله هستیم.

این مسئول با اشاره به اینکه اعتبارات استان قزوین در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری پیش از سفر رئیس جمهور به قزوین اعتبارات قابل توجهی نبود ابراز کرد: مجموعه ورزشی تختی و مدرسه پاسداران در راستای آزادسازی اراضی باقی مانده در دولتخانه صفوی به منطقه دیگری منتقل شدند و انجام این پروژه نیز در دستور کار ما قرار دارد چراکه انجام این پروژه سبب رونق گردشگری خواهد شد اما با توجه به زیرساخت‌های مخابرات در بخش مرکزی شهر این بخش از پروژه با تأخیر انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: مراحل مرمت بقعه امام زاده حسین در بخش‌هایی از جمله سبک سازی بام و عایق، استحکام بخشی به بنا و مرمت سرداب به پایان رسیده است و در حال حاضر مرمت گنبد و کاشی‌ها و همچنین مرمت تزئینات صحن و رواق در دست انجام بوده و پیش از پایان سال به پایان می‌رسد.

این مسئول تاکید کرد: بنای مسجد جامع هویت تاریخی استان قزوین است که اعتبارات مرمتی آن به دلیل وسعت قابل توجه به شکل سنواتی تخصیص می‌شود که طی سال‌های گذشته بخش‌های مختلفی از آن مورد مرمت قرار گرفته و مرمت سایر بخش‌ها نیز در دستور کار قرار دارد.

وی تشریح کرد: در هفته گردشگری افتتاح چند طرح از جمله اقامتگاه بوم گردی در قلعه الموت شرقی، فاز اول مجتمع تفریحی و گردشگری و اقامتی دریاچه اوان و مجتمع گردشگری کشاورزی در طارم سفلی انجام می‌شود.

خزائلی بیان کرد: ایجاد سایت موزه در محوطه‌های سگزآباد بویین زهرا، ساماندهی محوطه خله کوه تاکستان، ساماندهی کاروانسرای تاریخی آوج، ایجاد زیرساخت در آبگرم‌های یله گنبد و خرقان، جذب سرمایه گذار برای مجتمع گردشگری لاله الموت و دارالسرور آبیک از جمله اقدامات مرمت و احیا است که در دستور کار ما قرار دارد.

وی مطرح کرد: نرخ خدمات واحدهای اقامتی و گردشگری قزوین نسبت به استان‌های همجوار مناسب است البته افزایش قیمت‌ها یک موضوع ملی بوده و تغییر نرخ خدمات در حوزه گردشگری در شهریور ماه هر سال انجام می‌شود.

این مسئول یادآور شد: در خصوص بقعه چهار انبیا اخباری منتشر شده که صحت ندارد چراکه به لحاظ قانونی امکان واگذاری اراضی دولتی وجود ندارد اما باید گفت ساماندهی بقعه چهارانبیاء به عنوان بخشی از دولت‌خانه صفوی در دستور کار ما و اداره کل اوقاف قرار دارد.

وی بیان کرد: آمار ضریب اقامت گردشگران در فضاهای اقامتی قزوین در نیمه نخست سال جاری بالای ۷۰ درصد بوده است.

خزائلی در پایان گفت: معرفی جاذبه‌های گردشگری و فرهنگ استان قزوین از جمله اقداماتی است که لازم است به طور ویژه‌تری توسط رسانه‌ها انجام شود و ما از رسانه‌ها می‌خواهیم در این حوزه یاری‌گر ما باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ تجمع دانشجویان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکایی