بیشترین حوادث کار در مازندران مربوط به ساختمان سازی است


بیشترین حوادث کار در مازندران مربوط به ساختمان سازی است

ساری- رئیس اداره بازرسی کار تعاون مازندران بیشترین حوادث کار را در استان مربوط به ساختمان سازی دانست و از اجرای طرح بازرسی کارگاه های پرخطر خبر داد.

سمانه نوری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اجرای طرح نظارت بر کارگاه‌های پرخطر در استان تاکید کرد و افزود: بیشترین حوادث کار مربوط به حوزه ساختمان است از این رو با کمک سایر دستگاه‌های اجرایی و تشکل‌های کارگری و کارفرمایی نسبت به نظارت از کارگاه‌های پرخطر اقدام شده است.

وی آموزش کارگران ساختمانی را از مهمترین طرح‌ها برشمرد و گفت: مازندران در آموزش کارگران و استادکاران پیشرو بوده است اما با این حال بیشترین مشکل در کارگاه‌های ساختمانی، بارگذاری حفاظ و داربست و سامانه‌های ایمن کار در ارتفاع است.

وی با عنوان اینکه حاصل شدن شرایط ایمن در کارگاه مستلزم همکاری همه بخش‌ها از جمله کارفرمایان بوده و در قانون به آن اشاره شده است، گفت: امیدواریم با همکاری بخش‌های مختلف این طرح در استان اجرایی شود.

نوری با اظهار اینکه بیمه حق قانونی کارگران است و بازرسان کار و تأمین اجتماعی با مراجعه به واحدها و کارگاه ها نسبت به اجرای آن اقدام می‌کنند، گفت: کارگران ساختمانی برای بیمه می‌توانند به ادارات کار و تأمین اجتماعی مراجعه کنند.

رئیس اداره بازرسی کار تعاون مازندران یادآور شد: بازرسی از واحدهای کارگاهی به صورت سرزده و در زمان‌های مختلف شبانه روز صورت می‌گیرد و هر کارگاهی که مشمول قانون کار باشد تحت بازرسی قرار می‌گیرد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

نیکوکاران آملی برای آزادی زندانیان 30 میلیارد ریالی کمک کردند