35 برنامه طی هفته وحدت در گلستان برگزار می شود


35 برنامه طی هفته وحدت در گلستان برگزار می شود

گرگان- رئیس ستاد گرامیداشت هفته وحدت گلستان گفت: در هفته وحدت امسال ۳۵ برنامه با ۱۰ محور در گلستان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام نورعلی دیلم ظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهارکرد: وحدت و تقریب مذاهب، موضوع قرآنی بوده که در سنت و سیره پیامبر اسلام (ص) هم دیده شده است.

رئیس ستاد گرامیداشت هفته وحدت گلستان افزود: پیامبر (ص) فرمودند که تفرقه مایه عذاب است و از اوایل دعوت به اسلام اتحاد بین مسلمانان را مد نظر قرار داده و این امر از ابتکارات ایشان بود.

وی بیان کرد: وحدت در زندگی تمدنی هم مورد تأکید بوده و این امر از همان ابتدای انقلاب مورد تأکید قرار گرفت.

دیلم ادامه داد: در گلستان سنی‌ها همپای شیعیان در همه عرصه‌ها حضور داشته و ۶۰۰ شهید اهل سنت نشان از این مسأله دارد.

رئیس ستاد گرامیداشت هفته وحدت گلستان گفت: اقوام مختلف در جنگ، مشکلات، تحریم‌ها، مذاهب و غیره در کنار هم بوده و در همه مناسبات و اتفاقات پشت نظام هستند.

وی عنوان کرد: در اغتشاشات اخیر هم دشمن تلاش می‌کنند تا با طرح مسائل قومی و قبیله‌ای وحدت کشور را هدف قرار دهد، یک روز کرد، یک روز بلوچ و یک روز لر جزو نقشه‌های آنها است و بعد به سراغ اقوام و مذاهب دیگر هم خواهند رفت.

دیلم افزود: اهمیت هفته وحدت امسال با توجه به حوادث اخیر اهمیت بیشتری یافته لذا باید همه دستگاه‌ها و رسانه‌ها بیشتر به آن بپردازند.

رئیس ستاد گرامیداشت هفته وحدت گلستان بیان کرد: در هفته وحدت امسال ۳۵ برنامه در ۱۰ محور در گلستان برگزار می‌شود که شامل کاروان‌های قرآنی در ۱۰ نقطه استان، نشست‌های شیعه و سنی، نشست با جوانان، نشست علمای شیعه و سنی، نشست ویژه بانوان، محفل شعر تقریب و شرکت در کنفرانس وحدت در تهران است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا