اقتصاد چین به دست انداز رسید!


اقتصاد چین به دست انداز رسید!

به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، شاخص مدیران خرید خدمات از 55 در ماه اگوست به 49.3 کاهش یافت زیرا اقدامات مهار کووید باعث اختلال در عرضه و تقاضا و محدود کردن سفرها شده است. یک نظرسنجی رسمی که هفته گذشته منتشر شد نیز نشان داد که...

به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، شاخص مدیران خرید خدمات از 55 در ماه اگوست به 49.3 کاهش یافت زیرا اقدامات مهار کووید باعث اختلال در عرضه و تقاضا و محدود کردن سفرها شده است.

یک نظرسنجی رسمی که هفته گذشته منتشر شد نیز نشان داد که فعالیت خدمات در حال کاهش است، اگرچه میزان آن اندکی بالاتر از مرز 50 واحدی که رشد را از انقباض ماهانه جدا می کند، باقی ماند.

اقتصاد چین در ماه آگوست با رشد سریع‌تر از حد انتظار در تولید کارخانه‌ها و خرده‌فروشی، نشانه‌هایی از بهبود را نشان داد اما به دلیل طولانی‌مدت محدودیت‌های کووید و بدتر شدن رکود املاک، مانع از آن شد. وانگ ژ، اقتصاددان ارشد در Caixin Insight Group گفت: وضعیت همه‌گیری هنوز پیچیده است و تأثیر منفی کنترل‌های کووید بر اقتصاد همچنان آشکار است.

نظرسنجی نشان داد که شرکت‌های خدماتی با تقاضای ضعیف، کاهش تولید و افزایش هزینه‌ها مقابله می‌کنند، اگرچه سفارش‌های خارجی در حال بهبود هستند.

بر اساس گزارش رویترز، زیرشاخص فضای کسب‌وکار جدید اولین افت در چهار ماه گذشته را در سپتامبر به ثبت رساند که از این میان، تجارت جدید صادراتی برای اولین بار از دسامبر 2021 گسترش یافت. این زیرشاخص نشان داد که قیمت نهاده‌ها از ژوئن 2020 هر ماه افزایش یافته که عمدتا ناشی از افزایش هزینه‌های مواد خام و نیروی کار است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ وحید موسویان بنام متهم