تخلف 230 واحد عرضه کننده محصولات دامی در گلستان


تخلف 230 واحد عرضه کننده محصولات دامی در گلستان

گرگان- مدیرکل دامپزشکی گلستان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۴۹ هزار بازدید از مراکز عرضه کننده محصولات دامی و لبنی در گلستان انجام شده و ۲۳۰ فقره پرونده در این راستا برای خاطیان تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی کاووسی بعدازظهر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهارکرد: یکی از رسالت‌های دامپزشکی نظارت بر محصولات دامی است که شامل گوشت قرمز و سفید و مراکز لبنی و غیره است و تمامی ناظران در شهرستان‌ها این عمل را انجام می‌دهند.

مدیرکل دامپزشکی گلستان افزود: در ابتدای سال تاکنون ۴۹ هزار بازدید از این مراکز انجام و ۲۳۰ فقره پرونده در این راستا برای خاطیان تشکیل شده است.

وی بیان کرد: در گلستان ۱۴ کشتارگاه طیور و ۹ کشتارگاه دام داریم و حداقل دو کشتارگاه در شرق استان و یک کشتارگاه در غرب نیاز است.

کاووسی با بیان اینکه هفت کشتارگاه ما دارای کد آی آر بوده و قابلیت صادرات دارد، گفت: گلستان در تولید گوشت سفید جزو استان‌های پیشرو کشور بوده و بالغ بر ۸۰ درصد تولید استان به دیگر استان‌ها ارسال می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی گلستان اضافه کرد: ظرفیت کشتار این مراکز از دو هزار تا ۶ هزار قطعه در ساعت متفاوت بوده و در مجموع حدود ۵۰۰ هزار قطعه در شبانه روز ظرفیت داریم.

وی بیان کرد: طی این مدت ۱۰۹ میلیون قطعه کشتار طیور داشتیم که ۲۶۲ میلیون تن گوشت استحصال شده است.

کاووسی در خصوص مرکز بیماری‌های اسب هم گفت: با توجه به وجود ۱۷ هزار رأس اسب در استان این مرکز مورد نیاز بوده و می‌تواند ما را ارسال آزمایشات دوپینک به کشورهای دیگر بی نیاز کند.

مدیرکل دامپزشکی گلستان ادامه داد: برای خرید تجهیزات فاز دوم این مرکز ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ضرب المثل های ایرانی از نگاه هوش مصنوعی + عکس