وابستگی 585 هزار واحد تولیدی و صنعتی به برق


وزیر نیرو گفت: ۵۸۵ هزار واحد تولیدی و صنعتی کوچک و متوسط در کشور به‌شدت وابسته به برق هستند.

وابستگی 585 هزار واحد تولیدی و صنعتی به برق

بورس نیوز: علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو اظهار کرد: تامین آب و برق مردم در سراسر کشور از اساسی‌ترین اولویت‌ها و ماموریت‌های وزارت نیرو بوده و در انجام وظایف محوله اقدامات موثری انجام داده‌ایم.

وی افزود: استان بوشهر نقش مهمی در تامین سبد انرژی کشور دارد و راه‌اندازی سیکل ترکیبی در عسلویه نیز با هدف تثبیت انرژی برق و صرفه جویی انجام شده است.

وزیر نیرو با تقدیر از مردم بخاطر صرفه جویی در تابستان سال جاری خاطر نشان کرد: فرهنگ سازی در بحث مصرف برق و آب یک مساله ضروری است و رسانه‌ها و افراد تاثیرگذار جامعه در این راستا وظیفه سنگینی بر عهده دارند.

محرابیان از رشد چشمگیر افزایش ظرفیت تولید برق در کشور خبر داد و گفت: در یکسال اخیر بیش از ۶ هزار مگاوات ظرفیت تولید برق در سطح کشور افزایش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن حدود سه برابر رشد داشته است.

وی خاطرنشان کرد: سرکشی به استان‌های مختلف به منظور شناخت مشکلات و دغدغه‌های مردم است و در بوشهر نیز ضمن افتتاح و کلنگ زنی چند پروژه، با مشکلات زیرساختی نیز آشنا می‌شویم.

وزیر نیرو خطاب به واحد‌های صنعتی و تولیدی برای صرفه جویی در مصرف برق بیان کرد: اگر واحد‌های بزرگ صنعتی و تجاری و صنفی نسبت به رعایت بهینه مصرف برق اقدام نکنند، مشکلاتی بوجود می‌آید.

محرابیان با بیان اینکه ۵۸۵ هزار واحد تولیدی و صنعتی کوچک و متوسط در کشور به‌شدت وابسته به برق هستند، گفت: از مجموع ۶۴۰ هزار واحد صنعتی و تولیدی و صنفی کوچک و متوسط در کشور، ۵۸۵ هزار واحد که دارای بیشترین اشتغال هستند، به شدت وابستگی به برق دارند که رعایت صرفه‌جویی الزامی است.



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

اجاره ارزان در اطراف تهران/ خرید خانه برای حفظ سرمایه