فرامین رهبر معظم انقلاب نقشه راه فعالان کانون‌های مساجد


فرامین رهبر معظم انقلاب نقشه راه فعالان کانون‌های مساجد

کانون های فرهنگی هنری مساجد مأمنی برای حضور نوجوانان و جوانان مسجدی است که بیانات مقام معظم رهبری نقشه راهی برای فعالان کانون‌ها و احیای کارکردهای مساجد است.

خبرگزاری شبستان از گیلان - مائده فلاحتکارضیابری:

کانون‌های فرهنگی هنری مساجد که هدف اصلی شکل‌گیری آنها، مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است؛ بیش از ربع قرن فعالیت، امروز در جای جای ایران اسلامی مأمنی برای حضور نوجوانان و جوانان مسجدی است. این پایگاه‌های مردمی با اتصال به مسجد، روح معنویت و ایمان را درکالبد فعالیت‌های خویش می‌دمد تا در مسیر رو به تعالی خود، همواره متأثر از برکات الهی و عنایات خداوندی باشد.

اهمیت این تشکل‌های مردمی زمانی بیشتر برای ما عیان می‌شود که بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با کانون‌های مساجد را مرور کنیم. ایشان ۱۹ مهرماه سال ۹۱ در جمع روحانیون خراسان شمالی فرمودند: «من سفارش می‌کنم که کانون‌هاى فرهنگى هنرى مساجد را فراموش نکنید.» معظم له بلافاصله «همکاری بسیج» با این کانون‌ها را مورد تأکید قرار داده و می‌فرمایند: «...با همکارى بسیج، این کانون‌هاى فرهنگى هنرى مساجد را مؤثر کنید، برایش کار کنید. بنشینید فکر کنید، مطالعه کنید و سخنى‌که متناسب با نیاز آن جوانى است که آنجا حضور پیدا می کند، فراهم کنید.»


همچنین ایشان بر مطالعه و تحقیق و مجهز شدن روحانیون و مسلح شدن آنها به سلاح معرفت و استدلال تأکید کرده و می‌فرمایند: «بعد به این کانون‌هاى فرهنگى هنرى بروید و پذیراى جوان‌ها باشید. با روى خوش هم پذیرا باشید؛ با سماحت، با مدارا.» در همین راستا کانون‌های‌ فرهنگی هنری مساجد برای گرامیداشت و نصب‌العین قرار دادن رهنمودها و منویات ایشان، همه ساله در آستانه سالروز بیانات رهبر انقلاب (۱۹ مهر) ویژه برنامه‌ها و فعالیت‌های خاصی را در سطح کشور طراحی و اجرا می‌کنند.

فرامین رهبر معظم انقلاب نقشه راه فعالان کانون‌های مساجد

«سودابه وحدانی» از مدیران شاخص کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان که سال‌هاست در این عرصه مشغول فعالیت است اظهارکرد: رهنمودهای مقام معظم رهبری در ۱۹ مهرماه سال ۱۳۹۱ نقطه عطفی در انگیزه دهی و ترغیب فعالان فرهنگی مساجد به شمار می‌رود.

مدیر کانون فرهنگی هنری زینبیه(س) مسجد حضرت ولیعصر(عج) خشکرودبار افزود: رهنمودهای حضرت آقا موجب شد تا با جدیت اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به اجرای برنامه‌ها و فعالیت فرهنگی و هنری در مساجد اقدام کنند و تاکنون توانسته‌ایم در راستای تحقق منویات حضرت آقا گام‌های خوبی برداریم.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌ها و فعالیت‌هایی در تحقق این رهنمودها در کانون مسجد حضرت ولیعصر(عج) برگزار خواهد شد، گفت: در این راستا برنامه‌ها و فعالیت‌های در گرامیداشت فرا رسیدن سالروز فرمایشات مقام معظم رهبری در کانون فرهنگی هنری زینبیه(س) مورد پیش بینی قرار گرفته است.

وحدانی تصریح کرد: توزیع لوازم التحریر بین دانش آموزان کم برخوردار در مدرسه شهید وحدانی، مسابقه دارت و نشست بصیرتی به مناسبت 19 مهرماه از جمله برنامه‌های ما است.

مدیر کانون فرهنگی هنری زینبیه(س) مسجد حضرت ولیعصر(عج) خشکرودبار خاطرنشان کرد: تربیت کودکان و نوجوانان به عنوان آتیه‌سازان در محیط پاک و مقدسی به نام مسجد از عالی‌ترین اعمال صالح است.

وی کمبود بودجه و اعتبارات را از آسیب‌های جدی در حوزه فرهنگ و هنر دانست و اظهارکرد: باید حمایت‌های بیشتری از کانون‌های فرهنگی و هنری که اکثر مخاطبانش در رده سنی کوک و نوجوان هستند، شود تا بتوانیم با تقویت آموزه‌های دینی و اسلامی در این قشر به مقابله با توطئه‌های دشمن با هزینه‌های میلیاردیشان بپردازیم.

فرامین رهبر معظم انقلاب نقشه راه فعالان کانون‌های مساجد

«هادی رفعتی» ضمن گرامیداشت سالروز بیانات مقام معظم رهبری در خصوص کانون های مساجد اظهار کرد: مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) ۱۹ مهر سال ۹۱ طی سخنرانی خود در جمع علما در خراسان شمالی با تبیین جایگاه کانون‌های فرهنگی و هنری در مساجد، بر تقویت این مراکز تأثیرگذار تأکید فرمودند.

مدیر کانون فرهنگی هنری امام مهدی(عج) مسجد جامع اباتر افزود: فرامین ایشان نقشه راه فعالان کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد بوده و تقویت کانون‌ها به معنی حضور پرشور نوجوانان و جوانان در مساجد است.

وی جذب جوانان به مساجد و شرکت گسترده آنان در فعالیت‌های مختلف به منظور احیای کارکردهای مسجد را امری ضروری خواند گفت: همکاری با بسیج یکی از موارد مطرح‌ شده در بیانات رهبری بوده و امروز همکاری و تعامل بسیار خوبی بین کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و پایگاه‌های مقاومت بسیج وجود دارد.

رفعتی با بیان اینکه کانون تراز اسلامی باید پایگاه حضور همه اقشار در هر رده سنی بوده و در راستای احیای هنر انقلابی و اسلامی فعالیت کند اذعان کرد: مسجد کانون تعلیم و تربیت است که جنبه‌های آموزشی آن بسیار مهم است و کانون فرهنگی هنری باید در راستای این اهداف گام بردارد و به آموزش و افزایش شناخت دینی نمازگزاران بپردازد.

وی با تصریح اینکه مسجد، محل گردهمایی مسلمانان و تجلیگاه یکپارچگی ملت مسلمان است خاطرنشان کرد: به مناسبت ۱۹ مهرماه طرح سه‌شنبه‌های تکریم و طرح تلاوت نور در مسجد جامع اباتر برگزار می‌شود.

پایان پیام/526

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز


چگونه سوانح هوایی سرنوشت سیاسی کشورها را تغییر داد؟