نیازمند نشست های تخصصی در کنفرانس های وحدت برای شبکه سازی هستیم


حجت الاسلام و المسلمین دکتر یارعلی کرد فیروزجایی استاد حوزه و دانشگاه و عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب با اشاره به نشست ها و اتاق های اندیشه ورز در کنفرانس...

نیازمند نشست های تخصصی در کنفرانس های وحدت برای شبکه سازی هستیم
حجت الاسلام و المسلمین دکتر یارعلی کرد فیروزجایی استاد حوزه و دانشگاه و عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب با اشاره به نشست ها و اتاق های اندیشه ورز در کنفرانس وحدت، اظهار داشت: تشکیل اتاق های اندیشه ورز در زمان کنفرانس بین المللی وحدت برای کشف راه های نو منتج به تقریب و شناسایی چالش ها و آسیب های این مسیر یک امر ضروری و حائز اهمیت می باشد.

وی افزود: لازم است زمینه ها و شرایطی که امکان استفاده از آنها بالا است شناسایی شوند تا از آنها بهره مناسب صورت گیرد و بتوان از این ظرفیتها استفاده کامل را برد، بافت سالخورده حاضر در جهان اسلام ، طبیعتا دارای دلبستگی هایی هستند که نسبت به اعتقادات مذهبی خویش تعصب بیشتری دارند وحساسیت خاصی نسبت به مسائل دارند و میکوشند مرزبندی ها را برجسته تر کنند.

فیروزجایی ادامه داد: در مقابل جوانان دارای روحیه آزاد اندیشی و حق جویی بوده و ظرفیت بالایی در این جهت دارند و همین امر زمینه را برای فعالیت های تقریبی آنها با قدرت بالا مهیا میکند و بوسیله آنها می توان اهداف تقریبی را آسانتر و سریعتر به مرحله عمل رساند، لذا جوانان دارای انگیزه و جسارت بیشتری برای مقابله با اهداف دشمنان امت اسلامی هستند.

وی تصریح کرد: لذا باید تشکل ها و اصنافی که در این زمینه ها فعالیت دارند شناسایی شوند و بین آنها ارتباط برقرار کرد؛ لازم است گروههای مختلفی مانند: استادان دانشگاهها،علمای دینی، روزنامه نگاران، نویسندگان ، اصحاب فضای مجازی و ... ، که بنحوی از انحاء در مسائل تقریبی ابراز علاقه کرده اند و دغدغه احیاء عزت و شوکت جهان اسلام را دارند و از تفرقه و چند دستگی در عالم اسلام ابراز ناراحتی می کنند و در برابر حمایت هایی که دشمنان و استکبار از برخی از سران این کشورها انجام می دهند اعلان نارضایتی می کنند، شناسایی شوند و اجلاسیه های تقریبی خاص هریک از این اصناف و تشکل ها تشکیل گردد.

فیروزجایی در پایان تاکید کرد: با دعوت از تشکل های مختلف یاد شده و جوانان و گفتگو با آنان تا جایی که امکان دارد و بر حسب اشتراکاتی که وجود دارد اجلاسیه ها و کنفرانس های وحدت تخصصی تشکیل گردد تا رفته رفته این همگرایی و شبکه سازی به اوج برسد.

انتهای پیام/



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آغاز اکران آنلاین مستند «سید مجتبی»