تغذیه سالم تا 47 درصد از ابتلاء به بیماری جلوگیری می‌کند


تغذیه سالم تا 47 درصد از  ابتلاء به  بیماری جلوگیری می‌کند

وعده‌های غذایی متناسب با توصیه‌های طبابت، می‌تواند سالانه ۱۳.۶ میلیارد دلار در هزینه‌ها صرفه جویی کند.

ارائه وعده‌های غذایی متناسب با سلامت به افراد مبتلا به بیماری‌های جدی و حساس به رژیم غذایی می‌تواند منجر به بهبود پیامد‌های سلامتی در قالب بستری شدن کمتر در سطح کشور شود و به صرفه‌جویی خالص در هزینه‌های تقریباً ۱۳.۶ میلیارد دلاری در هر سال شود.

تحقیقات جدید از دانشکده علوم و سیاست تغذیه فریدمن در دانشگاه تافتسنشان داده است وعده‌های غذایی متناسب با پزشکی (MTM) وعده‌های غذایی سالم و سفارشی و کاملاً آماده برای افرادی مناسب هستند که با بیماری‌های پیشرفته از جمله دیابت، نارسایی قلبی، بیماری کلیوی، HIV و سرطان زندگی می‌کنند.

این وعده‌های غذایی اغلب برای حمایت از افرادی با درآمد پایین‌تر و تحرک محدود، و همچنین افرادی که مرتباً دچار ناامنی غذایی هستند، استفاده می‌شود.

این برنامه‌ها معمولاً ۱۰ وعده غذایی در هفته - پنج ناهار و پنج شام - به بیماران واجد شرایط ارائه می‌دهند.

تیم تحقیقاتی دریافت که اجرای برنامه‌های MTM در سراسر کشور می‌تواند به جلوگیری از ۱.۶ میلیون بستری شدن در بیمارستان کمک کند و پس از پرداخت هزینه غذا، سالانه ۱۳.۶ میلیارد دلار برای بیمه‌گران صرفه‌جویی کند، که بیشترین صرفه‌جویی در برنامه‌های بیمه سلامت عمومی Medicare و Medicaid انجام می‌شود.
طی یک دوره ۱۰ ساله، ۱۸۵.۱ میلیارد دلار کمتر می‌تواند برای مراقبت‌های بهداشتی هزینه شود و نزدیک به ۱۸.۳ میلیون از بستری شدن در بیمارستان‌ها جلوگیری شد.

در حال حاضر، MTM‌ها تحت پوشش Medicare یا Medicaid نیستند، بنابراین برای اکثر بیمارانی که ممکن است از آن‌ها بهره‌مند شوند، در دسترس نیستند.

در بیماری و محدودیت‌های فیزیکی که خرید و آشپزی را برای آن‌ها دشوار می‌کند، این برنامه‌ها استراتژی بسیار امیدوارکننده‌ای برای بهبود سلامت و رفاه هستند.

کاهش تخمین زده شده بیماران، در بستری شدن
بیمارستان‌ها و صرفه جویی در هزینه‌های مربوطه مؤید این مطلب است.

در سال ۲۰۲۲، اکثر برنامه‌های MTM در سراسر کشور توسط سازمان‌های غیرانتفاعی مانند خدمات اجتماعی در بوستون اجرا می‌شوند.

آن‌ها تا حد زیادی توسط کمک‌های مالی، کمک‌های مالی، و صندوق‌های موقت مانند معافیت‌های بخش ۱۱۱۵ تحت Medicaid، که پوشش محدودی برای MTM‌ها در چند ایالت ارائه می‌دهد، حمایت می‌شوند.

پروفسور ژان مایر، استاد تغذیه در مدرسه فریدمن، و نویسنده ارشد در این باره می‌گوید: تغذیه فقط برای پیشگیری نیست، بلکه می‌تواند برای درمان افراد مبتلا به بیماری‌های ناتوان کننده مانند نارسایی قلبی، دیابت کنترل نشده، HIV و سرطان استفاده شود.

بیماران با وعده‌های غذایی متناسب، با استفاده از قدرت غذا درمان می‌شوند و در مسیری ثابت به سوی درمان قرار می‌گیرند.

مطالعه ما نشان می‌دهد که گسترش برنامه‌های غذایی متناسب با پزشکی در سراسر کشور - یکی از توصیه‌های کلیدی استراتژی ملی جدید بایدن-هریس در مورد گرسنگی، تغذیه، و سلامت - به معکوس کردن سیستم "مراقبت از بیمار" ما کمک می‌کند، مردم را از بیمارستان دور نگه می‌دارد و هر سال میلیارد‌ها دلار صرفه جویی می‌کند.
MTM که در ابتدا برای خدمت به بیماران در حال مرگ HIV/AIDS در دهه ۱۹۸۰ ایجاد شدند، از آن زمان با توجه به تمرکز فزاینده بر تغذیه به عنوان یک عامل اجتماعی تعیین کننده سلامت، زمینه مفهومی قابل توجهی را در میان سیاست گذاران برای درمان بیماری‌های مزمن پیچیده مرتبط با رژیم غذایی به دست آورده اند.

آزمایش‌هایی اخیراً در خصوص درمان با تغذیه در کالیفرنیا، کارولینای شمالی، اورگان و ماساچوست
راه‌اندازی شده‌است.
پرداخت کنندگان خصوصی نیز MTM‌ها را از طریق کمک‌های خیریه و کمک‌های مالی آزمایش می‌کنند.

در حالی که MTM‌ها در ابتدا به عنوان یک معیار بودجه در نظر گرفته نشده اند، با این وجود راه حلی عملی برای کاهش هزینه‌ها ارائه می‌دهند و در عین حال زندگی بیماران بدخیم را بهتر می‌کنند.

مطالعات نشان داده اند که دریافت MTM می‌تواند به طور قابل توجهی سطوح استرس ناشی از IADL یا فعالیت‌های ابزاری زندگی روزمره را که معمولاً با بیماری‌های تهدید کننده زندگی مرتبط است، کاهش دهد.

بیماران ناامن غذایی نیز ممکن است با ده وعده غذایی هفتگی احساس آرامش کنند.

محقق هاگر می‌گوید: ما می‌دانیم که افراد هنگام خرید غذا یا پرداخت هزینه دارو، تمام تلاش خود را برای انتخاب منطقی انجام می‌دهند و غذای ارزان‌تر معمولاً از کیفیت تغذیه‌ای پایین‌تری برخوردار است.
این‌ها انتخاب‌های واقعی هستند که مردم انجام می‌دهند، همه آن‌ها می‌توانند بر سلامتی تأثیر بگذارند، و همه آن‌ها مستقیماً از طریق تغذیه انجام نمی‌شوند.

اگر بیمار هستید، این رژیم‌های دارویی قدرتمندی که از آن‌ها استفاده می‌کنید به سادگی موثرتر هستند وقتی که شما به درستی تغذیه شوید.

مطالعه، مدل سازی بزرگسالان ۱۸ ساله و بالاتر را با یک یا چند وضعیت حساس به رژیم غذایی و IADL مورد بررسی قرار داد.

هنگامی که محققان تأثیر مداخلات MTM را در ۲۰ سال گذشته تخمین زدند، مشخص شد که ظروف تحویل در خانه هزینه‌های سالانه مراقبت‌های بهداشتی را تا ۱۹.۷ درصد و بستری شدن سالانه در بیمارستان را تا ۴۷ درصد کاهش می‌دهند.

در واقع هدف MTM‌ها در درجه اول بهبود سلامت و رفاه است، و در حالی که پتانسیل صرفه جویی در هزینه‌ها بسیار دلگرم کننده است، نباید تنها دلیل سرمایه گذاری در این برنامه‌ها و سایر برنامه‌هایی باشد که نیاز‌های مرتبط با تغذیه را برطرف می‌کنند.


منبع: سایت مدیکال اکسپرس


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آنچه که باید در مورد تیروئید بدانید