مهم‌ترین طرح پدافندی مجتمع گاز پارس جنوبی اجرا شد


مهم‌ترین طرح پدافندی مجتمع گاز پارس جنوبی اجرا شد

محمود بالنده در گفت‌وگو با خبرنگار شانا در این باره اظهار کرد: این عملیات به‌منظور پایداری تولید برق برای پنج پالایشگاه در سایت ۲ مجتمع گاز پارس جنوبی (کنگان) انجام شد، زیرا در طول فصل زمستان و با بدی آب و هوا (مانند صاعقه) مخاطرات و مشکلاتی برای...

محمود بالنده در گفت‌وگو با خبرنگار شانا در این باره اظهار کرد: این عملیات به‌منظور پایداری تولید برق برای پنج پالایشگاه در سایت ۲ مجتمع گاز پارس جنوبی (کنگان) انجام شد، زیرا در طول فصل زمستان و با بدی آب و هوا (مانند صاعقه) مخاطرات و مشکلاتی برای تولید گاز ایجاد می‌شد.

وی با بیان اینکه این عملیات، مهم‌ترین طرح پدافندی مجتمع گاز پارس جنوبی بوده است، افزود: اکنون می‌توان در طول زمستان که به ویژه با ناترازی گاز روبه‌رو هستیم، تأمین پایدار گاز را با قابلیت اطمینان بالا برای پالایشگاه‌های سایت ۲ انتظار داشت.

سرپرست مدیریت عملیات مجتمع گاز پارس جنوبی تصریح کرد: این عملیات در حدود یک سال و با هماهنگی شرکت برق منطقه و توانیر به‌منظور اتصال پست ۴۰۰ کیلوولت پارس به شبکه ۴۰۰ کیلوولت سراسری برق کشور پس از برگزاری نشست‌های متعدد در شرکت ملی گاز ایران و انجام کارهای کارشناسی در مجتمع گاز پارس جنوبی سرانجام در نیمه دوم مهرماه امسال تکمیل شد.

بالنده یادآور شد: سایت یک پارس جنوبی در معرض مخاطرات نیست و قابلیت اطمینان بالایی دارد و دچار مشکل نیست، اما با توجه به روند تکمیل ظرفیت پالایشی مجتمع گاز پارس جنوبی، ایجاد بستر مطمئن تأمین انرژی ااکتریکی پالایشگاه‌ها در سایت ۲ ضروری بود که بخش اجرایی این عملیات در هفت روز و متوسط ۲۰ نفر نیروی انسانی در روز با حدود ۱۵۰۰ نفرساعت کار اجرایی شد، همچنین حدود ۳۰۰ نفر ساعت کار کارشناسی و طراحی در گروه ۱۵ نفره متشکل از متخصصان انجام گرفت.

وی گفت: نشست‌ها و هماهنگی‌های لازم در این مدت در سطح مدیریت ارشد میانی و کارشناسی با وزارت نیرو برگزار، طرح و برنامه‌ریزی و فراهم کردن مقدمات اجرایی در نیمه دوم مهرماه امسال انجام و سرانجام عملیات اجرایی شامل اجرای اتصالات شبکه و تغییر آرایش خطوط ورودی، اصلاح مدارهای حفاظتی، کنترلی و مخابراتی و آزمون نهایی به همراه عملیات راه‌اندازی و بهره‌برداری با موفقیت کامل محقق شد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز


تقاضا برای نفت در سال آینده بیشتر کاهش خواهد یافت