غفلت از مثلث «منزل، مدرسه، مسجد» ‌آسیب های فرهنگی زیادی به کشور تحمیل می کند


غفلت از مثلث «منزل، مدرسه، مسجد» ‌آسیب های فرهنگی زیادی به کشور تحمیل می کند

فاضلی فرد با بیان اینکه در یک دهه اخیر، توجه مسئولان به مباحث عمرانی و زیرساختی بود و از حوزه فرهنگ دور بوده‌ایم، گفت: غفلت از مثلث «منزل، مدرسه و مسجد» باعث شده است که آسیب‌های زیادی را در جامعه شاهد باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، علی فاضلی فرد فرماندار بیرجند شامگاه پنج شنبه (۵ آبان) در جمع نمازگزاران مسجد محمدرسول‌الله (ص) و کانون فرهنگی هنری خاتم‌الانبیاء بیرجند، با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان «احمد سرخابی و سرتیپ دوم محمد حسین رئوفی فرد» که مراسم دعای کمیل این هفته به یاد این شهیدان والامقام قرائت شد، ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ علیه السلام اظهار کرد: امروز اقتدار،‌ امنیت و سربلندی ملت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، نتیجه خون پاک شهیدان و استقامت و صبوری خانواده معظم، آزادگان و جانبازان است.

وی با اشاره به اینکه در روزگاری به ایران اسلامی، سیم خاردار نمی‌فروختند اما امروز ۲۲ کشور در صف خرید پهپاد از این کشور هستند، افزود: باید بدانیم که شهدا زنده هستند و طبق وعده خداوند در قرآن کریم، اگر با آنها ارتباط برقرار کنیم،‌ از فیض و عنایات آنها می‌توانیم بهره‌مند شویم.

فرماندار بیرجند ادامه داد: امروز اگر نعمات و برکات الهی بر ما سرازیر است،‌ به واسطه شهدای عزیزی است که برای این سرزمین، جنگیده‌اند و خون آنها بر زمین ریخته شده است.

وی با تحلیل اغتشاشات اخیر گفت: کمتر از یک درصد مردم در این مدت با حضور در جمع اغتشاشاگران، به صحنه آ‌مدند و بیش از ۹۹ درصد مردم ما،‌ مسیر خود را از فتنه جدا کردند اما خطرناک‌تر از اغتشاش، متزلزل کردن افکار مردم با تحلیل‌هایی است که بر این جریانات دارند.

به گفته فاضلی فرد، تمام قدرت امروز «رسانه» است و در جنگی نرمی هستیم که ترکیبی و شناختی است اما خطر آ‌ن را احساس نمی‌کنیم؛ در دوران کرونا، فرزندان ما با فضای مجازی آشنا شدند و در حوادث اخیر شاهد بودیم که افرادی در کف خیابان و در این اغتشاشات حضور یافتند که هیچ دلیلی برای حضور خود در این تجمعات نداشتند.

نماینده دولت در مرکز استان خراسان جنوبی، با بیان اینکه در یک دهه اخیر بیشتر به مباحث عمرانی و زیرساختی توجه شد و از حوزه فرهنگ دور ماندیم، ادامه داد: غفلت از مثلث «منزل، مدرسه و مسجد» باعث شد که آسیب‌های زیادی را شاهد باشیم.

وی با تاکید بر اینکه عدم توجه والدین به وظیفه اصلی‌شان در حوزه تربیت فرزندان، بها ندادن به معلمان پرورشی و تبدیل شدن مساجد به نمازخانه باعث شده است که در یک دهه اخیر، شاهد این حوادث باشیم، گفت: مشکلات اقتصادی وجود دارد اما باید دقت کنیم که دومین کشور تولیدکننده انرژی در دنیا هستیم درحالیکه برخی کشورهای جهان، به سمت و سوی خرید هیزم برای تامین گرمایش در فصل سرما روی آورده‌اند.

وی با اشاره به اینکه جنگ احزاب دیگری علیه مردم ایران اسلامی راه افتاده است و استکبار جهانی در تلاش است که دین محدود به منزل شود، افزود: دشمن امروز در تلاش است همان بلایی که بر سر دین مسیحیت آمده است، بر سر دین اسلام بیاید و آن را محدود به منزل و از اظهارنظر درباره مسائل سیاسی و اجتماعی، دور کند.

فاضلی‌فرد با اشاره به اینکه شهید «سرخابی» در وصیت نامه خود به پیروی از ولی فقیه تاکید می‌کند، یادآور شد: اما امروز شاهد تنها ماندن «علی زمان» و تکرار تاریخ هستیم؛ و رهبر معظم انقلاب در شرایط فعلی از خواص جامعه گلایه کردند.

غفلت از مثلث «منزل، مدرسه، مسجد» ‌آسیب های فرهنگی زیادی به کشور تحمیل می کند

همچنین خواهر شهید سرتیپ دوم محمد حسین رئوفی فرد هم با اشاره به اینکه این شهید والامقام در زمره شهدای منطقه کردستان بود درحالیکه که امروز به نام مردم مظلوم آن منطقه، اغتشاشاتی در آن منطقه شاهد بودیم، گفت: شهید رئوفی‌فرد در سال ۱۳۳۴ در بیرجند متولد شد و مدتی بعد به همراه خانواده به سیستان و بلوچستان مهاجرت کردند.

به گفته وی، شهید رئوفی‌فرد دیپلم خود را با رتبه بالا را در سیستان و بلوچستان کسب کرد و از دانشگاه صنعتی شریف برای او دعوتنامه آمد اما ترجیح داد در هوانیروز خدمت کند. پس از گذراندن دوره‌های نظامی و زبان انگلیسی، برای یادگیری پرواز با بالگرد به دانشکده مرکز آموزش هوانیروز اصفهان اعزام شد.

رئوفی فرد افزود: دانشجو خلبانی رئوفی فرد از دانشجویان ممتاز هوانیروز بود که دوره‌های خلبانی کبری را در 15 هفته به پایان رساند و بلافاصله برای دوره تخصص بالاتر (موشک تاو) انتخاب شد. او پس از موفقیت در این دوره با درجه ستوان سومی در پایگاه هوانیروز مسجدسلیمان بانجام وظیفه مشغول شد.

وی خاطرنشان کرد: آخرین ماموریت این خلبان شجاع هوانیروز در غرب کشور رقم خورد. در اسفندماه ۱۳۵۸ پس از انجام ماموریت در اطراف بانه عازم بازگشت به سقز می‌شوند که در گردنه خان هدف گلوله‌های اشرار قرار می‌گیرند و سقوط می‌کنند. بالگرد و خلبانان پس از سقوط در زیر خروارها برف مدفون و گروه‌های اکتشاف مدت دو ماه به جستجو می‌پردازند تا اینکه پس از ذوب شدن برف‌ها در فروردین ۱۳۵۹ لاشه متلاشی بالگرد و دو خلبان شهید را پیدا می‌کنند.

پایان پیام/70

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مدل کیک جشن الفبا کلاس اول