راهنمای کامل محاسبه وزن میلگرد فایکو


میلگرد، مقطعی فولادی به شکل استوانه توپر است که در ساخت سازه‌های فلزی و بتنی، به عنوان نگهدارنده بتن در بخش ستون‌ها و فونداسیون ساختمان مورد استفاده قرا...

میلگرد، مقطعی فولادی به شکل استوانه توپر است که در ساخت سازه‌های فلزی و بتنی، به عنوان نگهدارنده بتن در بخش ستون‌ها و فونداسیون ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول فولادی، در گریدها و سایزهای مختلفی تولید می‌شود. نیاز بازار به انواع میلگرد آنقدر زیاد است که کارخانه‌های مختلف فعال در زمینه صنایع فولاد، هر یک به تولید بخشی از نیاز بازار می‌پردازند.

میلگرد فایکو یکی از انواع مشهور این محصول در بازار آهن و فولاد است که در شهر ساری تولید می‌شود. وزن میلگرد فایکو، به دلیل تاثیری که روی قیمت نهایی و همچنین استحکام سازه می‌گذارد، فاکتور بسیار مهمی است. روش‌ محاسبه وزن این نوع میلگرد، می‌تواند با استفاده از فرمول وزنی یا جدول وزن میلگرد باشد. 

راهنمای کامل محاسبه وزن میلگرد فایکو

میلگرد فایکو ساری چیست؟

یکی از کارخانه‌های مهم فعال در زمینه صنایع آهن و فولاد در کشور، کارخانه فولاد البرز ایرانیان است که با علامت اختصاری FAICO و نام تجاری فایکو در بازار شناخته می‌شود. محل اصلی شرکت این گروه صنعتی، در جاده ساری-مشهد است. به همین دلیل می‌توان گفت که میلگردهای کارخانه فایکو، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای مناطق شرقی ایران است. در صورتی که قصد دارید از سایر مناطق ایران، میلگرد فایکو خریداری کنید، بهتر است روش خرید آنلاین از آهن اسپات را امتحان کنید. با استفاده از این سایت می‌توانید سفارش خود را ثبت نمایید و میلگرد موردنیازتان را بخرید. 

میلگردهای این کارخانه در سایزهای ۸ الی ۳۲ تولید می‌شوند. همانگونه که می‌دانید، به طور کلی دو دسته میلگرد در بازار موجود است: ساده و آجدار. گروه صنعتی فایکو به صورت تخصصی در زمینه تولید میلگردهای آجدار در دو گرید A2 و A3 تخصص دارد که هر یک ویژگی‌های فنی خاص خود را دارند.  

برای استعلام قیمت میلگرد 18 در آهن اسپات و خریدی به صرفه به آدرس  ahanspot.com مراجعه نمایید.

نحوه تولید میلگرد فایکو

میلگرد فایکو از نوعی فولاد پرکربن استفاده می‌شود. این نوع میلگرد، استحکام بسیار بالایی دارد و در عوض، به شدت در برابر شکل پذیری مقاوم است. حالت شکننده میلگرد در هنگام خمش، به دلیل وجود عنصر سیلسیم در ترکیبات آن است. با این حال، بهتر است بدانید این نوع میلگرد یکی از بهترین انتخاب‌های ممکن برای استفاده در ستون‌های بتنی و پی‌ریزی ساختمان‌ها است. به این دلیل که مقاومت کششی بتن را تا حد زیادی بالا می‌برد و از ترک خوردن آن در فشارهای بالا جلوگیری می‌کند. 

راهنمای کامل محاسبه وزن میلگرد فایکو

این نوع میلگرد به کشورهای همسایه ایران نیز صادر می‌شود. از جمله کشورهایی که میلگرد فایکو در بازارهای آن‌ها طرفداران زیادی دارد، کشورهای ترکیه، ترکمنستان، گرجستان و عراق هستند. این نوع میلگردها از استانداردهای ملی و بین‌المللی خاصی پیروی می‌کنند. این موارد شامل استاندارد ISIRI 3132، ISO 6935 و DIN488 هستند که کیفیت و دوام محصول را تضمین می‌کنند. در صورت تمایل به خرید این محصول، می‌توانید از کارشناسان آهن اسپات جزییات دقیق‌تر را جویا شوید. 

انواع میلگرد فایکو ساری

میلگردهای کارخانه البرز ایرانیان در دو نوع اصلی تولید و به بازار عرضه می‌شوند:

نوع اول، میلگرد آجدار مارپیچ نوع AJ400 است. این محصول دارای برآمدگی‌های موازی در یک جهت روی بدنه خود است. از این دسته، برای ساخت فونداسیون ساختمان بیشتر استفاده می‌شود. 

نوع دوم،‌ میلگرد آجدار جناغی یا دوکی AJ400 است. این محصول، آج‌های هفتی شکل در یک جهت دارد. میزان درگیری میلگردهای دوکی با بتن بسیار زیاد است و به همین علت در سازه‌های بتنی کاربرد زیادی دارند. در صورت نیاز به خرید هر یک از این دو نوع، باید ابتدا وزن میلگرد فایکو موردنیازتان را به دقت تعیین کنید.

برای این کار، باید از جدول‌های وزنی استفاده نمایید. پس از تعیین وزن دقیق، وارد سایت آهن اسپات شوید و با توجه به قیمت‌های به روز، هزینه احتمالی را برآورد کنید. 

استعلام قیمت میلگرد آجدار در آهن اسپات و همچنین میلگرد ساده با قیمت روز بازار در چند ثانیه امکان پذیر است.

 

وزن میلگرد فایکو ساری

یکی از مهم‌ترین فاکتورها در هنگام خرید محصولات فولادی مانند میلگرد فایکو، وزن آن‌هاست. سنگینی بیش از حد میلگرد می‌تواند علاوه بر افزایش بی‌رویه قیمت، باعث بالا رفتن وزن سازه و در نتیجه، فرسایش زودهنگام آن شود. به همین دلیل می‌توانیم میلگرد فایکو را یکی از بهترین انتخاب‌ها برای ساخت و ساز بدانیم.

وزن این نوع میلگرد، در بازه وزن‌های استاندارد قرار می‌گیرد و حتی کمی سبک‌تر است. با این حال این سبک بودن به معنای کاهش کیفیت محصول نیست. در جدول زیر می‌توانید وزن سایزهای مختلف این محصول بر اساس یک شاخه ۱۲ متری را ببینید و پس از انتخاب میلگرد متناسب با نیازتان، در سایت آهن اسپات قیمت‌ها را بر مبنای میزان نیاز تعیین کنید. 

 

وزن میلگرد فایکو بر اساس شاخه ۱۲ متری
۱۰ ۱۲ ۱۴ ۱۶ ۱۸ ۲۰ ۲۲ ۲۵ ۳۲
7.4 10.6 14.5 19 24 29.5 35.8 46.2 75


بعد از آموزش 0 تا 100 محاسبه وزن میلگرد فایکو ساری در اهن اسپات ، تعیین قیمت میلگرد اسان خواهد بود.

استعلام قیمت و خرید میلگرد فایکو

راه‌های مختلفی برای خرید میلگرد جهت ساخت و ساز وجود دارد. یکی از ساده‌ترین راه‌ها این است که به بازارهای کوچک و بزرگ فروش آهن‌الات در سراسر کشور مراجعه کنید. این روش در شرایطی که نیاز شما محدود باشد و البته دسترسی آسانی به کارخانه‌ها یا بازارهای آهن داشته باشید، انتخاب خوبی است.

به عنوان مثال اگر پروژه شما در شرق کشور قرار داشته باشد، می‌توانید از این روش برای خرید میلگرد فایکو استفاده کنید. با این حال بهتر است بدانید که روش‌های خرید اینترنتی، همیشه سریع‌تر هستند و دسترسی شما را به مکان جغرافیایی خاصی محدود نخواهند کرد.  برای استعلام قیمت و خرید آهن در آهن اسپات اینجا کلیک کنید.

راهنمای کامل محاسبه وزن میلگرد فایکو

خرید میلگرد فایکو به صورت آنلاین و با بهترین قیمت‌ها در سایت آهن اسپات امکان‌پذیر است. کافی است به آدرس Ahanspot.com مراجعه کنید و از قسمت کارخانجات، وارد بخش فایکو شوید. در این قسمت می‌توانید قیمت به روز میلگرد فایکو در سایزهای مختلف را به راحتی مشاهده کنید. در نهایت، پس از دریافت مشاوره از کارشناسان، با زدن دکمه ثبت سفارش می‌توانید میلگرد موردنیازتان را به مقدار لازم سفارش دهید. 

نتیجه‌گیری 

میلگرد فایکو، محصولی از گروه صنعتی البرز ایرانیان است. این میلگرد در دو گرید A2 و A3 تولید می‌شود و در سایزهای ۱۰ تا ۳۲ در بازار موجود است. میلگردهای گروه فایکو به دلیل داشتن وزن سبک و استحکام بالا، طرفداران زیادی در ایران و کشورهای همسایه دارند.

برای خرید میلگرد 16 با ارزانترین قیمت در آهن اسپات و سایر محصولات فولادی، به ادرس  ahanspot.com  مراجعه نمایید.

 در صورت تمایل به خرید این محصول، می‌توانید از کارشناسان آنلاین آهن اسپات، به عنوان مرجع معتبر خرید و فروش محصولات فولادی، مشاوره رایگان دریافت کنید. 

 


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ماجرای خودکشی دختر 19 ساله از روی پل پیرنیا شیراز