وقوع انفجار‌های مهیب در الحسکه سوریه


وقوع انفجار‌های مهیب در الحسکه سوریه

منابع خبری از شنیده شدن صدای انفجار‌های مهیب در مجاورت پایگاه ائتلاف بین‌المللی در الحسکه سوریه خبر دادند.

وقوع انفجار‌های مهیب در الحسکه سوریه

به گزارش راهبرد معاصر،‌ خبرنگار شبکه تلویزیونی المیادین در دمشق گزارش داد صدای انفجار‌های مهیبی در مجاورت پایگاه ائتلاف بین‌المللی در شهر الشدادی در جنوب الحسکه در منطقه شمال شرقی سوریه شنیده شده است.

این شبکه خبری به نقل از منابع خود گزارش داده است که ۴ موشک در مجاورت پایگاه آمریکایی در «مساکن حاقل الجبسه» در الشدادی در جنوب الحسکه سقوط کرده‌اند.

کانال خبری صابرین نیوز عراق نیز اعلام کرده است که صدای انفجار‌های مهیب در پایگاه آمریکایی الشدادی در مرز عراق و سوریه طنین‌انداز شد.

صابرین نیوز همچنین نوشت بمباران سنگین موشکی با ۴ موشک پایگاه آمریکایی‌ها در نوار مرزی عراق و سوریه در الشدادی را هدف قرار داد.

شبکه خبری الجزیره نیز گزارش داد، فرماندهی مرکزی نیروهای تروریست آمریکا در جنوب غرب آسیا (سنتکام) نیز از هدف قرار دادن نیرو‌های ائتلاف در پایگاه آمریکایی در الشدادی سوریه با ۲ موشک خبر داد.

فرماندهی مرکزی آمریکا مدعی شد: «حمله به نیرو‌های ائتلاف در پایگاه آمریکایی در الشدادی منجر به جراحت یا خسارات مادی نشد. این حملات نیرو‌های ائتلاف و غیرنظامیان را به خطر می‌اندازد و امنیت و ثبات را در سوریه و منطقه تضعیف می‌کند.»

رسانه‌های ترکیه‌ای روز دوشنبه گذشته (۳۰ آبان) اعلام کردند جنگنده‌های این کشور مقر نیرو‌های آمریکا در «الحسکه» سوریه را هدف قرار داده‌اند. گفته می‌شود نیرو‌های آمریکایی مسئولیت آموزش نظامیان حزب کارگران کردستان را در این منطقه بر عهده داشته اند.شبکه المیادین همچنین از حمله ترکیه به چند روستا در «رقه» و «حلب» خبر داده است.

این در حالی است که بامداد روز گذشته (جمعه) «خلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه به «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه اطلاع داد، آنکارا به پاسخ به حملات علیه خود از مناطق شمالی سوریه ادامه خواهد داد.

پیشتر نیز «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه از عملیات قریب الوقوع نیرو‌های زمینی این کشور در سوریه خبر داد.

خبرنگار شبکه تلویزیونی روسیا الیوم نیز روز پنجشنبه گذشته گزارش داد نیرو‌های ترکیه حملات هوایی به مناطق شمال شرق سوریه به ویژه میدان‌های نفتی و گازی را آغاز و نیرو‌های آمریکایی نیز منطقه را ترک کرده اند.

او در گزارشی از منطقه قامشلی در سوریه درباره احتمال حمله نظامی ترکیه به شمال سوریه و اقدام نیرو‌های آمریکایی در خارج شدن از مناطقی در شمال سوریه خبر داده و گزارش داده کنسولگری آمریکا با صدور بیانیه‌ای به اتباع آمریکا درباره سفر به شمال شرقی سوریه هشدار داد داده است./ باشگاه خبرنگاران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت