کلاهبرداری 50 میلیارد ریالی در قالب فروش بذر کشاورزی


کلاهبرداری 50 میلیارد ریالی در قالب فروش بذر کشاورزی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما سرهنگ تجری اظهار داشت: در پی وصول یک فقره مرجوعه قضایی از دادسرای شهرستان گرگان با عنوان انجام کلاهبرداری اینترنتی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت. سرهنگ تجری ادامه داد: در...

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما سرهنگ تجری اظهار داشت: در پی وصول یک فقره مرجوعه قضایی از دادسرای شهرستان گرگان با عنوان انجام کلاهبرداری اینترنتی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

سرهنگ تجری ادامه داد: در تحقیقات اولیه صورت گرفته از یکی از شکات پرونده مشخص گردید مالباخته پس از جستجو در فضای مجازی برای خرید بذر کشاورزی، یک مورد آگهی در سایت دیوار مشاهده می‌کند که با قیمتی مناسب اقدام به تبلیغ و معرفی بذر مورد نظر نموده که این شهروند با توجه به قیمت مناسب درج شده اقدام به برقراری ارتباط با آگهی دهنده می‌کند و نهایتا برای خرید کالا متقاعد می‌شود که در ادامه پس از دریافت تصویر بارنامه (که جعلی بوده) اقدام به واریز وجه به حساب فرد کلاهبردار می‌کند.

وی گفت: در این پرونده، مشابه بسیاری از پرونده‌های کلاهبرداری این چنینی، شهروند بدون تحقیق و بدون اطمینان از هویت آگهی دهنده، فریب تبلیغ کالا با قیمت بسیار پایین‌تر از عرف بازار را خورده و صرفا با رویت یک بارنامه جعلی اقدام به واریز وجه به حساب فرد کلاهبردار کرده است.

این مقام انتظامی اظهار کرد: در تحقیقات تکمیلی مشخص شد با همین شگرد (فروش بذر کشاورزی)، سودجویان از ده‌ها شهروند مبالغی بیش از ۵ میلیارد تومان کلاهبرداری نموده اند که تاکنون بیش از ۵۴ پرونده در سراسر کشور در جریان می‌باشد که در همین راستا دو متهم در یکی از استان‌های مرزی توسط تیم عملیاتی پلیس فتا استان گلستان دستگیر و روانه زندان شدند.

سرپرست پلیس فتا استان گلستان گفت: نکته مهمی که می‌بایست شهروندان عزیز دقت کنند این است که قبل از رویت و اطمینان از اصالت کالا به هیچ عنوان، حتی مبالغ کم تحت عنوان بیعانه، اقدام به واریز وجه به حساب آگهی دهنده نکنند و نهایتا از فروشگاه‌های معتبر که دارای آدرس و اطلاعات مشخصی هستند اقدام به خرید نمایند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

جملات تولدت مبارک پسرم (جملات زیبای تبریک تولد مادر به پسر)