برای قبولی در دکتری چه باید کرد؟


افرادی که تصمیم دارند تا در مقطع دکتری درس بخوانند، می توانند هم از طریق شرکت در کنکور و هم بدون شرکت در کنکور در این مقطع پذیرفته شوند. اما، در هر دو روش، آن ها...

افرادی که تصمیم دارند تا در مقطع دکتری درس بخوانند، می توانند هم از طریق شرکت در کنکور و هم بدون شرکت در کنکور در این مقطع پذیرفته شوند. اما، در هر دو روش، آن ها باید به صورت حضوری در یک مصاحبه شرکت کنند. قبولی در این مصاحبه، به معنی پذیرش نهایی در مقطع دکتری می باشد. به همین دلیل، قبول شدن در مقطع دکتری کمی دشوار است و افراد باید برای آن به صورت مستمر تلاش کنند. اگر شما هم جز این افراد هستید، برای آشنایی با نحوه قبولی در مصاحبه دکتری و پذیرش در این مقطع تحصیلی، در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

برای قبولی در دکتری چه باید کرد؟ 

چگونه در آزمون دکتری پذیرفته شویم؟

اغلب شما متقاضیان شرکت در کنکور دکتری، سوال می کنید که چگونه در این آزمون قبول شویم؟ در پاسخ باید بیان کرد که شما عزیزان برای قبولی در این آزمون باید اقداماتی را انجام دهید. این اقدامات به شما کمک می کنند تا برای کنکور دکتری رتبه خوبی را کسب کرده و در دانشگاه مورد علاقه خود ثبت نام نمایید. البته، به یاد داشته باشید که اگر تصمیم دارید تا بدون شرکت در کنکور در این مقطع ثبت نام کنید، باز هم برای این که سوابق تحصیلی خوبی داشته باشید، می توانید این اقدامات را انجام دهید. برخی از مهم ترین کارها و اقدامات برای پذیرش دکتری بدون آزمون و با آزمون، شامل موارد زیر می باشند:

منابع آزمون را شناسایی کنید

پیش از هر کاری، شما عزیزان باید از منابع آزمون به طور کامل اطلاع داشته باشید. فراموش نکنید که باید جدیدترین و به روزترین منابع را مطالعه کنید تا بتوانید در این آزمون قبول شوید. لازم به ذکر است تا بدانید که اگر منابع قدیمی را مطالعه کنید؛ در سر جلسه کنکور با مشکلات بزرگی مواجه خواهید شد. به همین دلیل، حتما از طریق مشاوران و سایت های معتبر، منابع جدید را شناسایی کرده و آن ها را تهیه کنید. 

هدف خود را تعیین کنید

پس از آن که منابع آزمون را شناسایی کردید، باید هدف خود را تعیین کنید. این بخش، اهمیت بسیار زیادی دارد زیرا در میزان تلاش افراد، تاثیر مستقیمی می گذارد. هدف هر یک از متقاضیان با یکدیگر متفاوت می باشد و هر شخصی تصمیم دارد تا در یک رشته و یک دانشگاه قبول شود. به طور مثال: برخی از افراد تصمیم دارند تا در دانشگاه آزاد ثبت نام نمایند اما برخی دیگر تصمیم دارند تا در دانشگاه های سراسری پذیرفته شوند. بنابراین، میزان تلاشی که این افراد می کنند، با یکدیگر متفاوت می باشد. به همین دلیل، حتما رشته و دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب کرده و بر اساس آن تلاش کنید.  

 برای قبولی در دکتری چه باید کرد؟

برنامه خوب و اصولی طراحی کنید 

هر یک از شما متقاضیان گرامی برای قبولی در مقطع دکتری، باید پس از این که منابع را شناسایی و تهیه نمود و هدف خود را نیز تعیین کرد، یک برنامه اصولی برای خود تدوین نماید. در واقع، اگر شما دو روش قبل را انجام دهید اما یک برنامه اصولی و خوب نداشته باشید، قطعا در این مقطع پذیرفته نخواهید شد. زیرا، شما با داشتن یک برنامه به راحتی می توانید ساعات مطالعه خود، ساعات تفریح و کار و ... را تنظیم کرده و هر کاری را در زمان خود انجام دهید. به یاد داشته باشید که برای داشتن یک برنامه خوب، باید جدول برنامه ریزی طراحی کنید و در این جدول تعیین نمایید که در هر ساعت، چه درسی را باید مطالعه کنید. 

برای این که جدول برنامه ریزی شما اصولی باشد و شما را خسته نکند، می توانید از مشاوران کمک بگیرید. آن ها یک برنامه خوب و منحصر به فرد برای شما طراحی می کنند که با کمک آن بتوانید به راحتی در آزمون دکتری پذیرفته شوید. اما، توجه کنید که هر مشاوری نمی تواند به شما در این زمینه کمک کند. لذا، حتما به مشاوری مراجعه کنید که هم دانش و هم مهارت کافی داشته باشد. مشاوران ما در ایران تحصیل تمامی این ویژگی ها را دارا هستند و شما می توانید از خدمات مشاوره آن ها بهره مند شوید. 

مهارت های مطالعه را فرا بگیرید

لازم به ذکر است تا بدانید که شما برای افزایش شانس قبولی خود در کنکور دکتری، باید مهارت های مطالعه صحیح را فرا بگیرید. در واقع، شما باید بتوانید دروس خود را خلاصه نویسی کنید؛ زیرا، با خلاصه نویسی هم مطالب را به صورت عمیق یاد می گیرد و هم با نوشتن، آن ها را در ذهن خود ثبت می کنید. علاوه بر خلاصه نویسی، حتما کتاب های تست زنی را خریداری کرده و زمانی را برای تست زدن اختصاص دهید. با این کار هم با نحوه طراحی سوالات آشنا می شوید و هم دروس خود را به صورت دقیق تری مطالعه می کنید. در نهایت، شما باید یک مطالعه جامع داشته باشید . برای این کار باید مجدد خلاصه نویسی ها، تمامی منابع، نکته های مهم تست ها و .... را مطالعه کنید. 

با مصاحبه دکتری آشنا شوید

پس از این که منابع آزمون را به خوبی از طریق روش های بیان شده مطالعه کردید و اقدامات بیان شده را انجام دادید، باید با نحوه برگزاری مصاحبه و سوالاتی که در آن پرسیده می شود نیز به خوبی آشنا شوید. با این کار، زمانی که برای مصاحبه دعوت می شوید، می دانید که چه چیزی در پیش روی شما قرار دارد و استرس نخواهید داشت. به یاد داشته باشید که برای افزایش شانس قبولی خود در این مصاحبه، حتما باید رزومه خوبی داشته باشید. داشتن رزومه خوب به شما در زمان مصاحبه کمک بسیار زیادی خواهد کرد. پس از برگزاری این مصاحبه، نتایج آن به شما ابلاغ می شود که زمان اعلام نتایج دکتری معمولا مدتی پس از برگزاری مصاحبه می باشد. 

 برای قبولی در دکتری چه باید کرد؟

چگونه در مصاحبه دکتری قبول شویم؟

هم اکنون که از اقدامات لازم برای قبولی در آزمون دکتری آگاه شدید، ممکن است سوال کنید که چگونه در مصاحبه دکتری قبول شویم؟ در پاسخ به سوال شما باید بیان کنیم که برای قبولی در این آزمون ابتدا بهتر است که با سوالات آن آشنا شوید. برای این کار شما عزیزان باید با حوزه سوالات این مصاحبه به خوبی آشنا گردید. لازم به ذکر است تا بدانید که برای پاسخگویی به سوالات، شما باید بدون استرس و اضطراب، با اعتماد به نفس کامل به سوالات پاسخ دهید. همچنین، فراموش نکنید که باید به تمامی سوالات به صورت کامل جواب دهید. 

سعی کنید که به سوالات پاسخ های مرتبطی داده و از بیان صحبت های متفرقه، جدا خودداری کنید. هر سوالی که از شما پرسیده شد را باید به صورت صادقانه پاسخ بدهید؛ در غیر این صورت، در آینده دچار مشکل شده و ممکن است که در مصاحبه رد صلاحیت شوید. برای قبولی در این مصاحبه در روزی که شما را دعوت کرده اند، حتما تمامی مدارک مورد نیاز را با خود به همراه داشته باشید. بهتر است که از سوابق تحصیلی و توصیه نامه اساتید خود کپی گرفته و آن ها را نیز نزد خود داشته باشید. برای سوالات انگلیسی که از شما پرسیده می شود، تسلط کافی داشته باشید. 

علاوه بر این، بهتر است که پیش از رفتن به مصاحبه، در رابطه با اساتیدی که قرار است از شما مصاحبه کنند، تحقیق کنید. با این کار می توانید متوجه شوید که چه سوالاتی در چه حیطه ای از شما پرسیده خواهد شد. لازم به ذکر است تا بدانید که بخشی از سوالات این مصاحبه از پایان نامه شما در مقطع کارشناسی ارشد می باشد. لذا، حتما پایان نامه خود را مرور کنید تا بتوانید به آن سوالات به خوبی جواب دهید. در نهایت، برای قبولی در این مصاحبه، حتما با نشاط باشید و تمامی سوالات را با صدایی رسا، پاسخ دهید. همچنین، بهتر است که یک ساعت پیش از شروع مصاحبه، در مکان مورد نظر حضور داشته باشید. 

 برای قبولی در دکتری چه باید کرد؟

سوالات متداول نحوه قبولی در آزمون دکتری

⦁ چگونه از منابع کنکور دکتری مطلع شویم؟

هر یک از شما عزیزان با مراجعه به سایت سنجش و مراجعه به مشاوران، می توانید از جدیدترین منابع این آزمون مطلع شوید. 

⦁ در مصاحبه دکتری چه سوالاتی پرسیده می شود؟

در این مصاحبه سوالات بسیاری پرسیده می شود که شامل: سوالات عمومی، عقیدتی، مذهبی، زبان انگلیسی، کتاب ها و مقالات تدریس شده و ...می باشند. 

⦁ چگونه در مقطع دکترا قبول شویم؟

اقداماتی که برای قبولی در دکتری باید انجام دهید در مقاله بیان شده است، لطفا مقاله را مطالعه کنید. 

خلاصه مطلب

ما در این مقاله سعی داشتیم تا شما عزیزان را به طور کامل و مفصل با نحوه قبولی در مقطع دکتری آشنا کنیم. به یاد داشته باشید که برای قبول شدن حتما تمامی اقدامات بیان شده را انجام دهید . علاوه بر این، خودتان را برای مصاحبه نیز آماده کرده و با سوالات آن به خوبی آشنا شوید. شما عزیزان می توانید برای آشنایی با این سوالات، از مشاوران کمک بگیرید. مشاوران شما را با نمونه سوالات این مصاحبه آشنا کرده و تمامی اطلاعات مربوطه را در اختیار شما قرار می دهند. لذا، اگر می خواهید با یک مشاور خوب در ارتباط باشید، می توانید با همکاران ما در ایران تحصیل ارتباط برقرار کنید. 

 

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آموزش عالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا