تشکیل جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران فردا/ اتخاذ تصمیم گیری برای روزهای دوشنبه و سه شنبه


تشکیل جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران فردا/ اتخاذ تصمیم گیری برای روزهای دوشنبه و سه شنبه

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران از تشکیل جلسه اضطرار آلودگی هوای تهران فردا خبر داد و گفت: در جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای استان تهران روند آلودگی هوا بررسی و تصمیم گیری‌های لازم درمورد روزهای دوشنبه و سه شنبه اتخاذ و مصوبات متعاقبا اعلام خواهد شد.

عابد ملکی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به تداوم آلودگی هوا تا روز سه شنبه اظهار داشت: براساس پیش بینی های انجام شده از سوی سازمان هواشناسی کمیته اضطرار آلودگی هوای استان تهران فردا با حضور اعضا برگزار خواهد شد.

به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران، در جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای استان تهران روند آلودگی هوا بررسی و تصمیم گیری های لازم درمورد دوشنبه و سه شنبه اتخاذ و مصوبات متعاقبا اعلام خواهد شد.
عابدی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه وضعیت هوا در شرایط ناسالم برای تمامی گروه‌ها قرار دارد باید شهروندان بر اساس آموزش‌هایی که ارائه می‌شود خود مراقبتی را در دستور کار قرار دهند و به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشند.
گفتنی است؛ سازمان هواشناسی کشور با صدور وضعیت نارنجی رنگ نسبت به تداوم پایداری هوا، افزایش غلظت آلاینده ها و کاهش کیفیت هوا از شنبه تا سه‌شنبه در تهران و کرج هشدار داد
براثر این مخاطرات افزایش غلظت آلاینده‌ها، کاهش کیفیت وضع هوا در حد ناسالم برای تمام گروه‌ها وجود دارد.
سازمان هواشناسی برای کاهش آسیب‌های احتمالی کاهش تردد خودروها و کنترل فعالیت واحدهای صنعتی، مدیریت منابع آلاینده، تاکید بر عدم تردد غیرضروری برای تمام گروه‌ها، پرهیز از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز، اتخاذ تدابیر مدیریتی لازم برای جلوگیری از افزایش غلظت آلاینده‌ها تا حد بسیار ناسالم را توصیه می‌کند.
در وضعیت نارنجی رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.
بیشتر بخوانید:

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

صدور هشدار نارنجی برای تهران