راه رهایی از کسالت و یکنواختی


سارا حق بین در باشگاه تاب آوری نوشت : داشتن یک سبک زندگی معمولی و...
سارا حق بین در باشگاه تاب آوری نوشت : داشتن یک سبک زندگی معمولی و روتین‌های آن قطعاً روشی سالم است اما اگر همین سبک بیش از حد استفاده شود می‌تواند منجر به کسلی و یکنواختی در زندگی شده و دیگر سبک زندگی...
راه رهایی از کسالت و یکنواختی
سارا حق بین در باشگاه تاب آوری نوشت : داشتن یک سبک زندگی معمولی و روتین‌های آن قطعاً روشی سالم است اما اگر همین سبک بیش از حد استفاده شود می‌تواند منجر به کسلی و یکنواختی در زندگی شده و دیگر سبک زندگی سالمی نخواهد بود.
آیا شما هم احساس می‌کنید که هر روز اغلب وظایف‌تان را بدون فکر انجام می‌دهید؟ آیا به راحتی احساس یکنواختی و عادی‌شدن می‌کنید؟ آیا از روز پیش رو می‌ترسید که مبادا چیز جدیدی برای انتظار وجود نداشته باشد؟ اگر بله، پس ممکن است بیش از حد به حالت خلبان خودکار متکی شده باشید.
حالت خلبان خودکار مکانیزم مقابله‌ای است که توسط مغز ما برای محافظت از ما در برابر عوامل استرس‌زای زندگی اتخاذ شده است. در حالی‌که خلبان خودکار می‌تواند مزایایی ​​داشته باشد (به ما اجازه می‌دهد بدون صرف انرژی زیاد روال‌های زندگی را سپری کنیم)، می‌تواند ناسازگاری هم ایجاد کرده و مانع از فرآیندهای فکری ما و مانع رسیدن به اهداف‌مان شود؛ می‌تواند باعث شود ما احساس کسلی و قطع ارتباط کنیم.
  • برنامه صبحگاهی خود را به روز کنید. بسیاری از ما روز خود را با نگاه کردن به تلفن‌هایمان شروع می‌کنیم. سپس ایمیل و برنامه‌های اجتماعی خود را بررسی می‌کنیم. در حالی‌که ممکن است فکر کنید این به بیدار شدن شما کمک می‌کند، اما شما را از آرامش صبحگاهی به حالت استرس‌زاتری دچار خواهد کرد. بهتر است به جای تسلیم شدن در برابر وسوسه چک کردن تلفن در اوایل صبح، یک مراسم صبحگاهی را در نظر بگیرید که می‌تواند هر چیزی باشد که روز را با آرامش شروع کنید. می‌توانید در لحظه‌ای که از خواب بیدار می‌شوید، بدن خود را کشش دهید، طلوع خورشید را تماشا کنید، در باغ قدم بزنید یا مدیتیشن کنید. این روش به شما کمک می‌کند با افکار خود خلوت کنید، آنها را همان‌طور که هستند بپذیرید و در صورت نیاز به آرامی آنها را اصلاح کنید. قبل از ورود به دنیای پر هرج و مرج، هوشیار بودن در صبح راهی عالی برای هماهنگی با خودتان است.
  • یک هدف روزانه تعیین کنید. از بهترین راه‌ها برای ارتقای شادی این است که اعمال خود را با ارزش‌ها و اهداف خود هماهنگ کنید. روی اینکه می‌خواهید آینده‌تان چگونه به نظر برسد، تمرکز کنید و برای رسیدن به آن اهداف مشخص و واقع‌بینانه تعیین کنید. به جای جهش بزرگ، از قدم‌های کوچک شروع کنید. هر روز برای روزی که شما را به چشم‌اندازتان نزدیک‌تر می‌کند، هدفی تعیین کنید. مانند: «امروز سه کاری را که باید انجام دهم تا به هدفم برسم اولویت‌بندی کرده و زمانم را براساس آن برنامه‌ریزی می‌کنم»، «امروز وقتی احساس استرس می‌کنم با خودم صبور و مهربان خواهم بود.» به یاد داشته باشید که ممکن است همه چیز به آسانی آنطور که می‌خواهید پیش نرود. در چنین مواردی، تصدیق کنید که تغییر زمان می‌برد. روی پیشرفت تمرکز کنید نه کمال.
  • یک مسیر انحرافی ماجراجویانه داشته باشید. یکی از راه‌هایی که ما در حالت خلبان خودکار قرار می‌گیریم، داشتن روتین‌ها و برنامه‌های یکنواخت است. یکنواختی را بشکنید، روال خود را تغییر دهید. اتفاقات غیرمنتظره را در آغوش بگیرید. زیرا برای افکار، احساسات، سلامت روان و سلامت جسمی شما مفید است. ماجراجویی کنید طوری که شما را مجبور به ورود به لحظه حال کند، مغزتان را فعالانه درگیر کند و به شما احساس زنده بودن بدهد، مانند گذراندن وقت با دوستان، پیوستن به یک تیم ورزشی، شروع به یک سرگرمی جدید، بازدید از یک موزه یا حتی رانندگی در جایی که قبلاً هرگز نرفته‌اید.
روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته