شکست تحریم‌ها از معبر پژوهش میسر است


شکست تحریم‌ها از معبر پژوهش میسر است

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، علیرضا دانشی دوشنبه (۲۱ آذرماه) در آیین گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری در سالن آمفی‌تئاتر مجموعه نیوساید اهواز اظهار کرد: در کتب اسلامی و دینی توجه ویژه و گسترده‌ای به مباحث علمی و بزرگداشت دانش...

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، علیرضا دانشی دوشنبه (۲۱ آذرماه) در آیین گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری در سالن آمفی‌تئاتر مجموعه نیوساید اهواز اظهار کرد: در کتب اسلامی و دینی توجه ویژه و گسترده‌ای به مباحث علمی و بزرگداشت دانش شده که این مسئله، جایگاه علم و پژوهشگری در دین مبین اسلام را بسیار عالی کرده است.

وی با اشاره به پیشرفت‌های پژوهشی بعد از انقلاب اظهار کرد: این پیشرفت‌ها در ۴۲ سال گذشته، با اهمیت و ارزشمند هستند اما رضایت‌بخش نیست. باید با تشکیل اتاق‌های رصد علم و پیشرفت‌ها در مسیر توسعه اقتصادی و علمی گام برداریم و هیچگاه مرز مشخصی برای علم متصور نباشیم.

حرکت در مسیر فناوری

محمد راضی جلالی، رئیس پارک علم و فناوری خوزستان هم در این آیین ضمن انتقاد از کم‌کاری برخی مدیران صنایع بزرگ در ورود به عرصه دانش‌بنیان اظهار کرد: متأسفانه برخی صنایع ما دانش‌بنیان نیستند و توسعه آن‌ها همراه با توسعه علمی نیست.

وی ضمن قدردانی از تلاش‌های مدیران مناطق نفت‌خیز جنوب در عرصه پژوهش و فناوری تصریح کرد: کشور ما مورد هجوم انبوه تحریم‌های اقتصادی و سیاسی قرار گرفته است که راهکار مقابله با تحریم‌ها فناوری است و باید برای توسعه کشور، شجاعانه و بدون ترس از خطرها در میسر فناوری حرکت کنیم.

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان با بیان اینکه مدیران باید در مسیر فناوری، شجاعت داشته باشند، گفت: هر حرکت نو و جدیدی با خطرپذیری همراه است که هرچه این حرکت بزرگ و مهم باشد به طبع خطرپذیری آن نیز بیشتر است. باید به‌دور از ترس، خطر آن را بپذیریم تا شاهد فناوری و توسعه علمی کشور باشیم و جز این راهی برای حل چالش‌های صنعت و مقابله با تحریم‌های دشمن نیست.

وی با اشاره به رتبه دوم استان خوزستان در آمار بیکاری کشور گفت: متأسفانه افزون بر رتبه بد استان در آمار بیکاری، متأسفانه از این تعداد ۴۳ درصد تحصیل کرده هستند که باید صنایع استان برای رفع این مشکل بزرگ استان و تولید و اشتغال آفرینی باتوجه به نیازهای فناورانه خود قدم بردارند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم| ویدئویی باورنکردنی از یک سگِ پیانیست!