مدیر رادیو جوان: می‌خواهیم رسانه‌ اول جوانان فارسی زبان منطقه باشیم


مدیر رادیو جوان: می‌خواهیم رسانه‌ اول جوانان فارسی زبان منطقه باشیم

مدیر رادیو جوان درباره حضور چهره‌ها در این شبکه رادیویی می‌گوید خیلی از هنرمندان قدیمی و مجریان شناخته‌شده فرزند رادیو هستند و درِ این شبکه رادیویی به رویِ همه هنرمندان باز است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، رادیو جوان رادیویی ویژه جوانان است و بیشتر تلاش آن حول محور جذب مخاطبان گروه سنی جوان می‌چرخد و سعی بر آن دارد تا با ساخت برنامه‌های متنوع و جوان‌پسند فاصله میان جوانان و رادیو را از میان بردارد. همان‌طور که علیرضا مقصودی مدیر این شبکه رادیویی درباره این شبکه می‌گوید: همه تلاش‌مان را می‌کنیم تا مرجعیت رسانه‌ای‌مان را در بین جوانان تقویت کنیم.

او درباره این نکته که رادیو جوان همیشه پرورش و استعدادیابی افراد رسانه را برعهده داشته و حالا این نهضت پرورش را چگونه ادامه می‌دهد، تأکید کرد: رادیو جوان همیشه نقش پرورش دهنده استعداد در رسانه را برعهده داشته است. در حال حاضر با راه‌اندازی برنامه‌های نوجوان و جذب افراد رسانه‌ای در سنین بین 12 تا 19 نهضت پرورش استعدادهای جوان در این شبکه ادامه دارد. امروز با اضافه شدن تدریجی نوجوانان و جوانان به برنامه‌های اصلی رادیو جوان سعی داریم تا علاوه بر جوانگرایی، تفکر جوان را هم به برنامه‌ها تزریق کنیم.

مدیر رادیو جوان: می‌خواهیم رسانه‌ اول جوانان فارسی زبان منطقه باشیم

ایده برنامه‌های نوجوان در رادیو جوان چگونه شکل گرفت؟

مقصودی در پاسخ به این سؤال که ساعت و برنامه‌های ویژه‌ای را در رادیو که به بیش از 10 برنامه برای نوجوانان می‌رسد، اختصاص داده‌اید؛ ایده رادیو نوجوان و برنامه‌های نوجوان از کجا شکل گرفت و چرا و چطور به این سمت رفتید، تصریح کرد: تزریق تفکر و جوان کردن صدای رادیو جوان تقریباً از دو سال پیش شروع شد و این فرآیند با جذب نوجوانان دهه هشتادی و اضافه کردن‌شان به برنامه‌ها از طریق اجرای بخش‌های کوتاه ادامه یافت. از اواخر تابستان امسال با توجه به نیاز رسانه به ساخت برنامه‌هایی در حوزه نوجوان با استفاده از همان استعدادهای کشف شده، شروع به ساخت برنامه‌هایی با توجه به نیاز جوان امروزی کردیم.

وی افزود: در حال حاضر 3 ساعت از کنداکتور این شبکه یعنی ساعت 12 الی 15 به نوجوانان اختصاص دارد. برنامه‌های مخصوص نوجوانان که در حال حاضر روی آنتن این شبکه است؛ برنامه‌هایی مثل بین خودمون باشه و جورواجور با محوریت مطرح کردن دغدغه‌های نوجوانان، گل کوچیک در بحث ورزش، کتاب دوست و سینما زاویه در بخش فرهنگ و هنر، هشتاد-نود، جوانه ، نیمکت و زنبورک برنامه‌های بخش نوجوان رادیو جوان است که با برنامه‌سازان و عوامل نوجوان روی آنتن می‌رود.

مدیر رادیو جوان ادامه داد: ما سعی کردیم در حوزه بهره‌گیری از عوامل و برنامه‌سازان، به سمت به کارگیری نوجوانان برویم و امروز تقریباً سه ساعت از برنامه های رادیو جوان برگرفته از این رده سنی است. برنامه‌های متنوعی برای این رده سنی تدارک دیده شده زیرا که مخاطب رادیو جوان از نوجوانی شروع می‌شود و حضور آنها و تزریق اندیشه و صدای نوجوان به برنامه ها، میتواند نیاز این مخاطبین را نیز برطرف کند.

هدف؛ رسیدن به رسانه اول جوانان فارسی‌زبان منطقه

مقصودی با بیان اینکه در برنامه‌های اذان‌گاهی از نوجوانان استفاده می‌کند و دنبال این است که رادیو جوان رسانه اول جوانان فارسی‌زبانِ منطقه شود، گفت: در حال حاضر در برنامه‌های ورزشی، تفریحی، اندیشه‌ای و حتی برنامه‌های اذان‌گاهی از نوجوانان استفاده می‌کنیم و هدف ما این است که رادیو جوان به سمتی برود که رسانه اول جوانان فارسی‌زبان منطقه شود و به لطف خدا به این سمت قدم برخواهیم داشت.

برنامه‌ای به نامِ «موکب جوانان»

او درباره راه‌اندازی برنامه «موکب جوانان» که به تازگی روی آنتن رادیو جوان، خاطرنشان کرد: ایده این برنامه از موکب‌هایی که در محرم برپا می‌شود گرفته شده و تصمیم بر این شد که حالت صمیمی موکب‌ها که در آن پذیرایی و گفت‌وگو شکل می‌گیرد با شکل و شمایل رادیویی روی آنتن برود. در این برنامه با همان حالت صمیمی و گپ و گفت، به مشکلات و گره‌های ذهنی جوانان پرداخته می‌شود، و ریشه معضلات و راه حل آنها برای این قشر تبیین خواهد شد.

مدیر رادیو جوان در خصوص چشم‌انداز این شبکه رادیویی، تأکید کرد: چشم‌انداز رادیو جوان این است که بتوانیم نیازهای مخاطب جوان امروز یعنی از دهه هشتاد و نود تا جوانان 40 ساله را برآورده کنیم. برای این هدف سعی می‌کنیم با ساخت برنامه‌های مختلف مناسب این سن این نیاز رسانه‌ای را برطرف کنیم.

وی در ادامه افزود: سعی ما این است که رادیو جوان در حالی که پرمخاطب‌ترین شبکه رادیویی کشور است، مرجعیت رسانه‌ای خود را در بین جوانان تقویت کند و این جز با تقویت اعتماد بین رسانه و مردم امکان‌پذیر نیست. به لطف خدا با توجه به هدف‌گذاری‌هایی که داشتیم، طبق نظرسنجی‌های مردمی این اتفاق می‌تواند به سرعت به وقوع بپیوندد.

آیا رادیو جوان از چهره‌ها استفاده می‌کند؟

مقصودی در پاسخ به این سؤال آیا رادیو جوان در برنامه‌های جدید خودش از مجریانی که در تلویزیون رفتند و قبلاً در رادیو جوان شناخته شده بودند، استفاده خواهد کرد، تصریح کرد: خیلی از هنرمندان قدیمی و مجریان شناخته شده ما فرزند رادیو هستند. برخی همین الان در رادیو جوان فعالیت دارند. درِ رادیو جوان هم به روی همه هنرمندان‌مان باز است.

وی افزود: رادیو جوان خاستگاه خیلی از اهالی رسانه است و خیلی از گویندگان، مجریان و برنامه‌سازان روزگاری را در رادیو جوان طی کرده‌اند. تلاش ما این است که بدون تکلف با مخاطب حرف بزنیم و بین خبرگی و نخبگی و فضای عمومی مردم ارتباط برقرار کنیم. مؤلفه‌هایی مثل هویت‌بخشی، امیدبخشی و توجه به نیروی انسانی جوان هم مدنظر ما است.

شبِ یلدا در رادیو جوان

مدیر رادیو جوان با اشاره به شبِ یلدا در این شبکه رادیویی، گفت: در ویژه برنامه شب یلدای رادیو جوان سعی خواهیم کرد از گویندگانی که بتوانند با توجه به علاقه‌مندی مخاطبین برنامه این شب را اجرا کنند استفاده خواهیم کرد. این امر هم شامل گویندگان جوان شبکه و هم گویندگان با سابقه و چهره رادیو جوان خواهد بود، اما اولویت ما مخصوصاً در شب یلدا این است که از گویندگانی استفاده کنیم که در طول سال و فراز نشیب‌های این شبکه در کنار ما بودند.

مقصودی در پایان خاطرنشان کرد: در رویه در دیگر مناسبت‌های پیش‌رو نیز به همین گونه خواهد بود و سعی خواهیم کرد از همه گویندگان در برنامه شب یلدا و برنامه‌های مناسبتی استفاده کنیم و به امید خدا آقای فرزاد حسنی اجرای برنامه یلدای این شبکه را برعهده خواهد داشت.

انتهای پیام/


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

داستان سریال «رخنه»؛ زندگی کدام شهید؟