آموزش شیر کردن وی پی ان موبایل با تلویزیون و دستگاه‌های دیگر


آموزش شیر کردن وی پی ان موبایل با تلویزیون و دستگاه‌های دیگر

شیر کردن وی پی ان یا همان به اشتراک گذاری VPN موبایل با تلویزیون یا دستگاه‌های دیگر از جمله کامپیوتر، یکی از سوالات همیشگی کاربران است که در این مقاله از آی‌تی‌رسان می‌خواهیم به صورت کامل نحوه انجام آن را آموزش دهیم.همه از VPN و مزایای آن با خبر...

شیر کردن وی پی ان یا همان به اشتراک گذاری VPN موبایل با تلویزیون یا دستگاه‌های دیگر از جمله کامپیوتر، یکی از سوالات همیشگی کاربران است که در این مقاله از آی‌تی‌رسان می‌خواهیم به صورت کامل نحوه انجام آن را آموزش دهیم.

همه از VPN و مزایای آن با خبر هستید. شما می‌توانید از طریق وی پی ان در یک فضای امن اینترنتی فعالیت کنید یا تحریم‌ها را دور بزنید و به سرویس‌های مهم خارجی دسترسی داشته باشید، حتی وی پی ان می‌تواند در افزایش سرعت اتصال شما هم تاثیر داشته باشد. با همه این‌ها، انواع وی‌ پی ان رایگان و پولی برای موبایل در دسترس است اما استفاده از آن‌ها در کامپیوتر، تلویزیون و سایر گجت‌ها به راحتی موبایل نیست.

به همین دلیل اکثر افراد به دنبال استفاده از وی‌ پی ان موبایل و مزایای آن در سایر دستگاه‌ها هستند. این روزها تقریبا کسی نیست که شیر کردن اینترنت موبایل را بلد نباشد. همه می‌دانند که چگونه اینترنت گوشی‌شان را با دیگران به اشتراک بگذارند. اما امروز می‌خواهیم نحوه شیر کردن وی پی ان را به شما آموزش دهیم. یعنی بعد از متصل شدن به وی پی ان در گوشی و استفاده از مزایای آن، بتوانید اینترنت بدون محدودیت گوشی را به اشتراک بگذارید. در واقع هر دستگاهی به گوشی شما متصل شود، دیگر نیازی به وی‌ پی ان نخواهد داشت و می‌تواند از اینترنت بدون محدودیت استفاده کند.

چه دلیلی برای شیر کردن وی پی ان گوشی وجود دارد؟

  • دسترسی دشوارتر به وی‌ پی ان در کامپیوتر، تلویزیون و…
  • دور زدن محدودیت تعداد مشترکین وی پی ان
  • سرعت و پایداری بیشتر وی پی ان موبایل
  • امکان نصب برنامه و استفاده از ویژگی‌های هوشمند تلویزیون‌ها
  • دسترسی آسان به گوگل پلی در انواع دستگاه‌ها
  • و…

چگونه وی پی ان موبایل را با تلویزیون به اشتراک بگذاریم؟

مسلما اولین چیزی که لازم دارید، یک وی پی ان خوب و قدرتمند است. در واقع قبل از انجام هرکاری، شما باید در گوشی‌تان یک وی‌ پی ان خوب و باکیفیت داشته باشید، سپس ادامه مقاله را بخوانید تا بتوانید اینترنت بدون محدودیت را در تلویزیون داشته باشید و از آن استفاده کنید.

  • ابتدا برنامه Every Proxy را از این لینک بر روی گوشی اندرویدی‌ خودتان نصب کنید. اگر به گوگل پلی دسترسی ندارید، می‌توانید با یک سرچ ساده، این اپلیکیشن سبک و کاربردی را از جای دیگری دانلود کنید.
  • از طریق تنظیمات یا منوی نوتیفیکیشن گوشی، هات‌اسپات را روشن کنید.
  • حالا تلویزیون را به هات‌اسپات گوشی متصل کنید. یعنی به منوی وای فای تلویزیون رفته و بجای اینترنت وای فای خانه، به گوشی خودتان متصل شوید.

آموزش استفاده از فیلترشکن گوشی در تلویزیون و کامپیوتر

  • اکنون وی پی ان را روی گوشی فعال کرده و مطمئن شوید که متصل شده و امکان استفاده از مزایای آن در گوشی وجود دارد.
  • برنامه Every Proxy را در گوشی اجرا کنید و تیک گزینه HTTP را بزنید.
  • در صفحه باز شده، چند آی‌پی و یک پورت خواهید دید.

آموزش کامل شیر کردن وی پی ان با Every Proxy

  • حالا کافی‌ست تا در تنظیمات پروکسی تلویزیون، در بخش هاست، یکی از آی‌پی‌های موجود در برنامه را وارد کرده و در بخش پورت هم پورت داده شده را بزنید (لیست آی‌پی‌ها در بخش تنظیمات اپلیکیشن هم موجود است).

کار تمام شد. اکنون وی‌ پی ان گوشی شما با تلویزیون به اشتراک گذاشته شده و می‌توانید از تمام قابلیت‌های تلویزیون خودتان بدون محدودیت بهره‌مند شوید. یعنی از گوگل پلی استفاده کنید، به نتفلیکس دسترسی داشته باشید و ویدئوهای یوتیوب را ببینید و… .

نکته: تنظیمات مربوط به پروکسی در تلویزیون‌های مختلف متفاوت است؛ اما به صورت کلی این بخش در تنظیمات وای فای و در صورت انتخاب وای فای که به آن متصل هستید (در اینجا یعنی همان هات اسپات گوشی) از بخش Modify Network و یا Advanced Options قابل مشاهده خواهد بود.

چگونه وی پی ان موبایل را با کامپیوتر به اشتراک بگذاریم؟

شیر کردن وی پی ان موبایل با کامپیوتر تفاوت خاصی با تلویزیون ندارد. شما باید تمام مراحل را انجام دهید و تنها تفاوت مربوط به محل درج پروکسی است که در کامپیوترهای مختلف باید مسیر متفاوتی را دنبال کنید.

برای مثال در ویندوز ۱۰ و ۱۱ وارد بخش استارت شده و تنظیمات Proxy Settings را پیدا کنید (با سرچ کردن می‌‌توان به راحتی این بخش را پیدا کرد). این گزینه در بخش تنظیمات ویندوز از طریق زیر شاخه Network Internet و سپس از بخش Proxy قابل انتخاب است. حالا کافی‌ست تا در قسمت Manual Proxy Setup اطلاعات را وارد کرده و گزینه Use a Proxy Server را بزنید و تنظیمات را ذخیره کنید. کار تمام است و می‌توانید از وی پی ان گوشی روی کامپیوتر استفاده کنید و تحریم‌ها را دور بزنید!

شیر کردن وی پی ان

نکات مهم

  1. اکثر افراد گمان می‌کنند که فقط اینترنت دیتا را می‌توان به اشتراک گذاشت اما در بسیاری از گوشی‌های امروزی امکان به اشتراک گذاری اینترنت وای‌فای هم وجود دارد. یعنی شما می‌توانید به وای فای متصل شوید، وی‌ پی ان را روشن کنید و سپس از طریق هات اسپات، اینترنت وای فای را با دیگران به اشتراک بگذارید. مثلا این گزینه در گوشی‌های سامسونگ با نام وای فای شیرینگ (Wi-Fi Sharing) وجود دارد. با فعال کردن آن، امکان روشن کردن وای فای و هات‌اسپات به صورت همزمان وجود خواهد داشت و می‌توانید اینترنت وای‌فای را شیر کنید و دیگر نیازی به استفاده از دیتا نیست و نگرانی از بابت تمام شدن سریع حجم اینترنت سیم‌کارت‌تان وجود ندارد.
  2. استفاده از این روش برای شیر کردن وی پی ان خیلی سخت و پیچیده نیست. به طور کلی فقط کافی‌ست که دستگاه مورد نظر را به هات‌اسپات گوشی متصل کرده و آی‌پی و پورت موجود در اپلیکیشن Every Proxy را در بخش پروکسی دستگاه وارد کنید. به همین راحتی می‌توان از وی‌پی‌ان گوشی در هر دستگاه دیگری استفاده کرد.
  3. این روش تست شده و بدون هیچ مشکلی کار می‌کند؛ اما در حالت کلی همه چیز به وی‌پی‌ان روی گوشی‌تان بستگی دارد. اگر از یک وی‌پی‌ان خوب و باکیفیت استفاده کنید، مشکلی وجود نخواهد داشت.
  4. از آن‌جایی که شما روی تلویزیون یا هر دستگاه دیگری، در واقع در حال استفاده از وی‌پی‌ان گوشی هستید، در صورت قطع شدن ارتباط، باید گوشی خودتان را چک کنید و مشکل در اکثر مواقع از قطع شدن وی پی ان گوشی است و ارتباطی به تلویزیون یا کامپیوتر شما ندارد.
  5. یادتان باشد که بعد از استفاده، تنظیمات پروکسی را به حالت اولیه بازگردانید (به زبان ساده پروکسی را خاموش کنید). در غیر این صورت اتصال معمولی اینترنت شما به مشکل خواهد خورد و گمان می‌کنید که اینترنت قطع شده است.


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شکار مار شاه کبرا 4.5 متری با دست خالی + فیلم