فرمانده فراجا در مسیر جابه‌جایی/ چه کسی جایگزین سردار اشتری می شود؟


فرمانده فراجا در مسیر جابه‌جایی/ چه کسی جایگزین سردار اشتری می شود؟

به گفته برخی رسانه ها حکم فرماندهی سردار حسین اشتری به‌ عنوان فرمانده انتظامی کشور بعد از ۹ سال به پایان رسیده و فرمانده جدید فراجا به‌ زودی انتخاب می‌شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سردار حسین اشتری در سال ۱۳۹۳ با حکم حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده کل قوا، به عنوان هفتمین فرمانده نیروی انتظامی کشور منصوب شده بود که حال پس از گذشت ۹ سال، برخی رسانه‌ها از جابه‌جایی فرمانده فراجا خبر دادند و زمزمه‌هایی نیز از فرمانده جدید به گوش می‌رسد.

سردار سرتیپ حسین اشتری فعالیت نظامی خود را در خلال جنگ ایران و عراق از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آغاز کرد و در فاصله سال‌های ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۳ رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی ناجا بود.

وی جزو چند مقام لشکری و کشوری است که از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا و دولت بریتانیا در فهرست تحریم این اتحادیه قرار گرفت.

سردار اشتری در واکنش به تحریم خود اظهار داشت: تحریم پلیس به معنای اختلال در امور جاری مردم و همراهی با هنجارشکنان اجتماعی به ویژه قاچاقچیان مواد مخدر است و از این که ناجا به جایگاهی رسیده که از سوی آمریکا تحریم شود، به خود افتخار می‌کنیم و این نشانه آن است که ما در مسیر درست حرکت می‌کنیم.

سوابق کاری فرمانده فراجا

سردار سرتیپ پاسدار حسین اشتری فرمانده فراجا یکی از فرماندهان ولایت مدار است که بعد از انتقال به تهران مسئولیت های خطیری در حوزه های آموزشی، حفاظتی و امنیتی داشته و توانسته مسئولیت‌های حساس را با موفقیت پشت سر بگذارد.
رئیس پلیس اطلاعات و امنیت نیروی انتظامی، جانشینی فرماندهی ناجا، رئیس دانشگاه امام هادی (ع) سازمان حفاظت و اطلاعات سپاه پاسداران از جمله مسئولیت های این فرمانده بوده است. همچنین وی عضو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و از جانبازان جنگ تحمیلی است که در ابتدای دفاع مقدس در گردان یازهرا(س) لشگر ۱۴ امام حسین اصفهان مشغول به دفاع از کیان کشور بوده است.


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

مدارس استان قم سه شنبه تعطیل است