مسجد پیامبر اعظم(ص)؛ مجموعه‌ای دانشگاهی با معماری خاص


مسجد پیامبر اعظم(ص)؛ مجموعه‌ای دانشگاهی با معماری خاص

مسجد پیامبر اعظم (ص) دانشگاه آزاد اسلامی و احد رودهن با هدف ایجاد فضای اسلامی، معنوی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در سال ۱۳۸۶ مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون‌های مساجد، مسجد پیامبر اعظم (ص) دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن با هدف ایجاد فضای اسلامی،معنوی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در سال ۱۳۸۶ مورد بهره برداری قرار گرفته است

بنابراین گزارش، مسجد پیامبر اعظم (ص) دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن در دو طبقه به مساحت ۱۵۶۶ متر مربع با ظرفیت بیش از ۱۴۰۰ نفر نمازگزار طراحی شده است. ساخت این مسجد در سال ۱۳۸۳ آغاز و بعد از سه سال مورد بهره برداری قرار گرفت.

ساختمان این مسجد دارای ۶۴۳ متر مربع کاشی کاری از نوع هفت رنگ و گنبد و نمای داخل و بیرونی با فضای شبستان، مجهز به سیستم اعلام و اطفاء حریق، سیستم گرمایشی شوفاژ و سرمایشی کولر است.

در حاشیه بیرونی مسجد پیامبر اعظم (ص) آیات قرآنی با کاشی مزین شده است. محراب مسجد هم به طور کامل کاشی معرق و کف آن با سنگ مرغوب مفروش شده است.

در جنب مسجد پیامبر اعظم (ص) هم یک سالن۴۰۰ متری با عنوان مجتمع فرهنگی پیامبر اعظم (ص) با ۱۰ غرفه شامل: فعالیت های سیاسی – فرهنگی ، اجتماعی و هنری، کانون قرآن و عترت،ستاد اقامه نماز و غیره، با پارتیشن بندی معماری اسلامی ساخته شده است.

در جلوی همین مجتمع فرهنگی، طراحی آبنمای زیبا به متراژ حدود ۴۵۰ متر مربع با فضای سبز مورد توجه قرار گرفته است و در نزدیکی مسجد پیامبر اعظم (ص) مزار شهید گمنام واقع شده است که محل تجدید میثاق با شهدا، امام شهدا و رهبر معظم انقلاب اسلامی و ایثارگران ۸ سال دفاع مقدس است.

در همین مجموعه کتابخانه (تخصصی ایثار و جهاد) در فضای۴۰۰مترمربع با آلاچیق و امکانات لازم برای اجرای مراسم فرهنگی در زمینه های مختلف آماده و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

این مجموعه در فضای بوستان شهدا، به متراژ حدود ۱۰ هزار مترمربع فضای سبز احداث شده است و در کنار مرقد مطهر شهید گمنام ـ پرچم جمهوری اسلامی ایران با ارتفاع حدود ۳۰ متر به اهتزاز در آمده است که زینت بخش این مجموعه است.

این مسجد در کمک رسانی به محرومین نیز فعالیت های گسترده ای انجام می دهد.

*برگرفته از پایگاه دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن

پایان پیام/40

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

برگزاری جشن سالگرد پیروزی انقلاب و اعیاد ماه رجب در مساجد + برنامه‌ها