شکل‌گیری کارویژه بانوان مسجدی؛ یکی از برنامه‌های ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد


شکل‌گیری کارویژه بانوان مسجدی؛ یکی از برنامه‌های ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد

حجت‌الاسلام و المسلمین خداداده گفت: یکی از محورهای مهم ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد تعریف کارویژه زن و خانواده در مسجد است.

حجت‌الاسلام و المسلمین کمال الدین خداداده، رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به این که اساساً کلمه «زن» بار معنایی والایی در فرهنگ اسلامی دارد، بیان کرد: خدا را شاکریم که دراین برهه از زمان قرار گرفته ایم، دوره‌ای که جایگاه بانوان در جامعه اسلامی رفیع و متعالی است.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور گفت: به یُمن نظام و فرهنگ اسلامی، با شنیدن کلمه «زن» شخصیت‌هایی مانند حضرت فاطمه (س)، حضرت زینب کبری (س) و حضرت فاطمه معصومه (س) و مفاهیمی، چون مادری، طهارت، پاکی نفس و عفت و حیا به اذهان متبادر می‌شوند، که هرکدام از این تعابیر بار معنایی عظیمی دارند.

او با اشاره به این که مدیریت بیش از دو هزار و ۸۰۰ باب کانون در کشور برعهده بانوان است، ادامه داد: یکی از محور‌های مهم ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تعریف کارویژه زن و خانواده در مسجد است که امیدوارم با رویکرد شبکه‌ای و تشکیلاتی این موضوع محقق شود.

حجت‌الاسلام خداداده افزود: هرکدام از کانون‌های فرهنگی هنری، باید با نگاه به منطقه جغرافیایی، اقلیم، مسجد و ظرفیت‌های کانون شکل بگیرند تا در آینده منجر به شکل گیری هسته سخت شوند و این فرآیند در کار تشکیلاتی یک اولویت به شمار می‌آید.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور بیان کرد: اگر بتوانیم شبکه مهم و اثرگذار در حوزه زنان را شکل دهیم بسیاری از معضلات در آینده مرتفع خواهند شد؛ اساسا این جلسات به این منظور تشکیل می‌شود که علاوه بر شناخت توانایی‌ها و ظرفیت‌های یکدیگر، شبکه‌ای از افراد متخصص در کانون‌ها تشکیل شود.

او با اشاره به عضویت دو میلیون و ۵۸۰ هزار نفر در سامانه بچه‌های مساجد، آن را سرمایه غنی مکتب و ولایت برشمرد و افزود: ما امروز انتخاب کردیم که در مسجد فعالیت کنیم لذا حضور در این عرصه اقتضائاتی دارد؛ بنابراین با در نظر گرفتن این رویکرد، ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور تلاش می‌کند تا در راستای تربیت مدیر توانمند انقلابی گام بردارد.

فاطمه گنجی آزاد، مشاور امور بانوان ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور بیان کرد: کانون‌های مساجد می‌توانند پرچم‌دار گفتمان فرهنگی هنری در جامعه باشند؛ امروز در سطح کشور، مدیریت بیش از دو هزار کانون فرهنگی هنری بر عهده بانوان است که امیدواریم با توجه به ظرفیت‌های موجود؛ شاهد افزایش این آمار باشیم.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

کشف زیورآلات طلا 2000ساله