با همکاری مردم سرمای کم‌سابقه را بدون قطعی گاز پشت سر می‌گذاریم


با همکاری مردم سرمای کم‌سابقه را بدون قطعی گاز پشت سر می‌گذاریم

اوجی گفت: با کمک و همکاری مردم در مدیریت مصرف می‌توانیم این سرمای کم‌سابقه را بدون قطعی گاز در کشور پشت سر بگذاریم.

اوجی وزیر نفت در خبر ۲۱ گفت: سردترین روزهای سال را از امروز تا یکشنبه پیش رو داریم که در ۱۰ سال اخیر کم سابقه بوده است. ۴۶۰ شهر کشور دمای زیر صفر درجه دارند و دمای هوا در برخی شهرها حتی تا منفی ۲۸ درجه هم گزارش شده است.

او تاکید کرد: هیچ گونه قطعی گاز در بخش خانگی در هیج نقطه ای از کشور نداشتیم اما در استان های شمال شرقی شاهد افت فشار هستیم که هشداری برای وزارت نفت محسوب می شود.

اوجی گفت: وزارت نفت و شرکت ملی گاز تمامی راهکار ها را از قبل تدارک دیده اند و حداکثر تولید از میادین و انتقال گاز به شبکه را داریم.

وزیر نفت ادامه داد: مصرف گاز امروز از ۷۰۰ میلیون متر مکعب هم عبور کرد و در این شرایط نیاز به همکاری مردم است تا استان های شمال شرقی دچار افت فشار نشوند.

او افزود: پوشیدن لباس گرم در منزل و نگه داشتن دما بین ۱۸ تا ۲۱ درجه به تامین گاز پایدار کمک می کند. با کمک و همکاری مردم در مدیریت مصرف می توانیم این سرمای کم سابقه را بدون قطعی گاز در کشور پشت سر بگذاریم.

وزیر نیرو گفت: هیچ گونه قطعی گاز در کشور نداشتیم اما کاهش فشار داشتیم و این زنگ خطر است.

او در خصوص اینکه ترکمنستان صادرات گاز را قطع کرده گفت: بر اثر این سرما بسیاری از کشورهای منطقه در تولید و صادرات گاز دچار مشکل شدند در عشق آباد هم مشکل پیدا کرده اند و میزان سوآپ گازی را کاهش داده اند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس دختر 10 ساله که همبازی خود را به قتل رساند