انشای فوق العاده زیبا در مورد جشن تکلیف


انشای فوق العاده زیبا در مورد جشن تکلیف

انشاء دانش آموزی و ساده روان در مورد جشن تکلیف رسیدن پسرانه و دخترانه با مقدمه و نتیجه گیری و توصیفات زیبا

انشا در مورد جشن تکلیف : اندک اندک بوی سجاده و نماز می آید، بوی بندگی و عطر مسجد و خواندن قرآن، رفتن به نمازجماعت و خواندن نمازهای واجب و پنجگانه. برای دریافت اطلاعات بیشتر با ما همراه شوید.

انشا در مورد جشن تکلیف

مقدمه : دختران  و پسران مسلمان هریک در سن خاصی به سن تکلیف می رسند و باید در مقابل تکالیف الهی سرخم کنند و نماز بخوانند و روزه بگیرند.

دختران معصوم مسلمان در سن ۹ سالگی  و پسران عزیز هم در سن ۱۵ سالگی به این مقام ارزنده می رسند. یعنی با عطر اذان و بوی رمضان  و هر عبادت دیگر باید در صدر و صف اول قرار گیرند تا به وظایف شرعی خویش به خوبی برسند.

بدنه : هر مسلمانی در برابر خداوند بزرگ مرتبه وظایفی برعهده دارد که از زمانی مقرر واجب می گردد، یعنی از یک سن انجام آن واجب بوده و ترک آن گناه محسوب می گردد.

کم کم بوی بندگی می آید و ترنم عطر خوش عشق، بوی بندگی و عبادت و سحرخیزی، کم کم باید هر صبح قبل از در زدن آفتاب برخیزی و برایش آب و جارو کنی، خورشید عبادت را پشت پنجره صدا کنی و برای خودت و خدایت حریمی بسازی، روزه را بگیری و وظایف دیگر را به موقع انجام دهی.

وضو گرفتن را خوب یاد بگیری و نمازت را هم درست و به ترتیب صحیح قرائت کنی. از نامحرم دوری کنی  و هر آنچه که حرام است را انجام ندهی. غروب که صدای روح نواز اذان پخش می گردد، به راه بیفتی و نماز را در مسجد بخوانی، چادری سفید به رنگ برف بدوزی و کیفی سفیدتر که سجاده و مهر و عطرت را در آن قرار دهی.

عطر خدا را در حواشی خودت بو کنی و از همه گناهان دوری کنی. دروغ گویی را کنار بگذاری و غیبت و تهمت و هر آنچه که ناشایست است را انجام ندهی.

هر سال که بزرگتر می شوی وظایفت بیشتر و سنگین تر می شود. باید بیش از پیش به پدر و مادر احترام بگذاری و قران و بزرگان دین را سرلوحه کار خودت قرار دهی. واجبات دین بر تو واجب شده و باید خوب خوب و به موقع انجام دهی.

نتیجه گیری: جشن تکلیف یک برنامه شرعی و دینی است که باید اولیا و مسئولین مدرسه به صورت کاملا زیبا و عاشقانه و با بهترین و جذاب ترین تزئینات در مکانی مفرح و شاد انجام دهند تا دختران و پسران مسلمان با تمام عشق و علاقه به سوی نماز و عبادت و پرستش خدای روی آورند.

انشاء در مورد جشن تکلیف کوتاه

مقدمه: خدایا شکرت که مرا به بندگی پذیرفتی. خدای خوبم تو را سپاس که مرا لایق دوستی و هم صحبتی خودت دانستی. تو را ای بهترین دوست و هم نفس و همراهم می ستایم و در اولین نماز عشق تو را به یگانگی و وحدانیت می ستایم.

خدای بزرگ و مهربانم من ضعیف ترین و کوچک ترین بنده تو تور ا به عظمت و بزرگی و خوبی می ستایم و به پاس این مهمانی مبارک رخت و لباسی نو می دوزم.

بدنه: پسران مسلمان در سن 15 سالگی و دختران معصوم در سن 9 سالگی می توانند به حریم خداوند بزرگ مشرف شوند. چه خوب است که پدران و مادران برای چنین روزی بزرگ عزیزان خود را آماده کنند و برایشان همه چیز را واضح و روشن توضیح دهند تا فرزندان آمادگی روحی بیابند.

برای دختران و گلدسته های باغ بهشتی چادری از پرنیان و لباسی از برگ یاس بدوزند و عطر اقاقی بزنند. جا نمازی که دورش با نخ ایمان و عشق دوخته شود و چادرش هم با نقش عشق گلدوزی شود. برایشان جایی در منزل در نظر بگیریم و محراب جذاب مهیا کنیم.

روح پسر و دختران جوان را صیقل دهیم به آنها بگوییم که خدای مهربان اصلا سخت گیر نیست و همه چیز بر روی مهربانی و بندگی است. خدای مهربان فقط مهربانی دارد و ترسی برای هیچ بنده ای درست نیست.

به خدای خود اعتماد کنید و نماز را نه از سر ترس که برای عبادت و عشق ورزی انجام دهید. از عذاب نترسانیم که خداوند هیچ عذابی ندارد . او برگ است و پر از عشق و دوستی و مهر . او را دوست ود بدانید و مهربانی را از او یاد بگیرید

نتیجه گیری: خدا را سپاس که به ما بندگان اجازه می دهد که در حریمش باشیم و از او اطاعت کنیم. برایش شعر عشق بخوانیم روح بندگی و عبادت را در خود زنده کنیم.

در سن خاصی بندگی را تمام کنیم و از روزهای با او بودن لذا کامل ببریم. خدایا شکرت که جشن تکلیف را مقدمه حضور دختران و پسران در مسجد کردی. من با عشق و شادی و مهر این روز را شروع می کنم و برای همیشه با هر اذانی رو به او سجده بر خاک می گذارم.

 

برای مشاهده صدها انشا درباره موضوعات مختلف اینجا کلیک کنید

 


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی