طرز تهیه کوکو سبزی با مرغ با طعم عالی


طرز تهیه کوکوی سبزی با مرغ بسیار ساده است. این کوکو مجلسی بوده و طعم بسیار خوشمزه ای دارد. برای این کوکو زمان کمی نیاز دارید.

کوکو سبزی یک غذای متنوع و خوشمزه ایرانی است که شما می توانید با دستور تهیه های مختلفی تهیه کنید. در این بخش نیز با طرز تهیه کوکو سبزی با مرغ آشنا می شوید. این غذا طعم فوق العاده ای دارد.

طرز تهیه کوکو سبزی با مرغ با طعم عالی

برای داشتن یک کوکی خوشمزه خانگی می توانید در آرگا با طرز تهیه کوکوی سوسیس و کوکوی نخود آشنا شوید. این کوکوها وعده غذایی مناسبی بوده و برای کودکان نیز مقوی می باشند.

مواد اولیه:

  • سینه مرغ: ۱ تکه
  • سبزی کوکو: ۱ کیلوگرم
  • تخم مرغ: ۵ عدد
  • مغز گردو: ۲ قاشق غذاخوری
  • زعفران دم شده: ۱ قاشق غذاخوری
  • زرشک: ۱ قاشق غذاخوری
  • پیاز: ۱ عدد
  • فلفل سیاه و نمک: به میزان لازم
  • پودر سیر و پودر پاپریکا: به میزان لازم
  • روغن و زردچوبه: به میزان لازم

طرز تهیه کوکو سبزی با مرغ با طعم عالی

طرز تهیه کوکو سبزی با مرغ:

برای داشتن این کوکی مجلسی خوشمزه باید ابتدا سینه های مرغ را رشته های باریکی برش زده و درون ظرفی بریزید. حالا مقداری زعفران، فلفل سیاه، پودر پاپریکا نمک و مقداری سیر را درون ظرف ریخته و تکه های مرغ را با آن مزه دار کنید. پیازهای خلالی شده را درون کاسه ریخته و مجدد ترکیب کرده و کنار بگذارید تا مزه دار شود.

در مدتی که مرغ ها مزه دار می شوند، سبزی ها را پارک کرده و بشویید. سبزی ها را خرد کرده و به همراه مقداری روغن درون تابه ای خوب تفت دهید. سبزی ها باید کمی تغییر رنگ دهد. تفت دادن سبزی ها موجب شده تا کوکوی شما کمی تیره تر شود. حالا سبزی های تفت داده شده را درون تابه ای ریخته و زمان دهید تا کمی خنک شود.

در این مرحله از طرز تهیه کوکو سبزی با مرغ تخم مرغ ها را درون کاسه ای شکسته و بعد از اینکه سبزی ها کمی خنک شد، به محتویات اضافه می کنید. فلفل سیاه، نمک و زردچوبه را نیز به سبزی ها اضافه نمایید. حالا مواد تخم مرغ و ادویه ها را با یکدیگر ترکیب کرده و خوب هم بزنید. بعد از اینکه مواد کمی مزه دار شدند، مرغ ها را از یخپال خارج کنید.

طرز تهیه کوکو سبزی با مرغ با طعم عالی

تابه ای را روی حرارت قرار دهید. مقداری روغن درون تابه ریخته و بعد از داغ شدن روغن مقداری از سبزی ها را در کف تابه به خوبی پهن کنید. مرغ های ورقه ای شده را نیز روی سبزی ها ریخته و کمی زرشک و گردو روی آن برزید.

حالا مقداری دیگر از مواد سبزی را روی کوکوها ریخته و درب تابه را قرار دهید تا به آرامی پخته شود. بعد از اینکه یک طرف کوکوها سرخ شد، طرف دیگر کوکوها را سرخ کنید. بهتر است به آرامی و با حرارت کم این کوکو را بپزید. در صورت دلخواه نیز می توانید، مرغ را چرخ کرده و درون سبزی ها بریزید.

منبع : آرگا

برچسب : انواع کوکو

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انواع کوکو و کتلت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ وقتی فرامرز قریبیان و زن جوانش مهمانی به خونه گوگوش رفتند!