طرز تهیه کیک بخار پز خانگی و خوشمزه با روش آسان


شما علاقه مندان به طرز تهیه انواع کیک و شیرینی می توانید در این بخش با...
شما علاقه مندان به طرز تهیه انواع کیک و شیرینی می توانید در این بخش با طرز تهیه کیک بخارپز آشنا شوید. این کیک طعم فوق العاده خوشمزه ای دارد.

تهیه کیک های خانگی کار بسیار ساده ای است. شما می توانید با دستور تهیه های ساده و راحت یک کیک خانگی خوشمزه داشته باشید. در این بخش نیز طرز تهیه کیک بخار پز قرار داده شده است که می توانید، مطالعه کنید.

برای داشتن یک کیک خانگی خوشمزه با طعم عالی می توانید در آرگا همراه ما باشید. در آرگا طرز تهیه کیک کرم موکا و کیک شیرازی برای شما عزیزان قرار داده شده است که می توانید، مطالعه کنید.

دستور تهیه کیک بخارپز

مواد اولیه:

  • آرد: ۲ پیمانه
  • روغن مایع: ۱/۲ پیمانه
  • تخم مرغ: ۳ عدد
  • شیر: ۱ پیمانه
  • شکر: ۱ پیمانه
  • پودر کاکائو: ۲ قاشق غذاخوری
  • وانیل: به میزان لازم
  • بکینگ پودر: ۱ قاشق غذاخوری

مراحل تهیه کیک بخارپز

طرز تهیه کیک بخارپز:

برای داشتن این کیک خانگی خوشمزه و عالی باید ابتدا تخم مرغ را به همراه مقداری شکر و وانیل ترکیب کنید. مواد را خوب هم زده تا یکدست شوند. حالا بعد از اینکه مواد به طور کامل یکدست شدند، روغن و شیر را اضافه کرده و خوب هم بزنید.

در این مرحله بکینگ پودر و مقداری آرد را اضافه کنید. بهتر است آرد را الک کنید تا کیک شما بافت بهتری داشته باشد. نیمی از مواد را مقداری پودر کاکائو بزنید و نیمی دیگر از موادتان را به طور ساده کنار بگذارید.

کف قالب را مقداری چرب کرده و بعد مقداری آردپاشی نمایید. این کار باعث شما تا کیک به قالب نچسبد. برای این کیک باید ابتدا مایه شکلاتی را کف قالب بریزید و بعد بقیه مایه کیک را روی آن ریخته این کار را به آرامی انجام دهید.

طرز تهیه کیک بخارپز

در این مرحله از طرز تهیه کیک بخارپز قالب را درون یک قابلمه ای بزرگ تر قرار دهید و کمی هم آب در کف قابلمه بریزید. آب باید نیمی از دیواره های قالب کیک را بگیرد. روی قابلمه را یک دمکنی قرار داده و حرارت را زیاد کرده تا کمی آب بجوشد و گرم شود. حرارت را در مرحله بعدی کم کرده تا با حرارت ملایم کیک بپزد.

مدت زمان کافی برای پخت کیک با این روش ۳۰ تا ۴۰ دقیقه می باشد. قالب را از درون قابلمه خارج کرده و بعد از سرد شدن آن را از قالب جدا کنید. شما می توانید از مواد مختلفی برای تزیین روی این کیک هم استفاده کنید.

این کیک به دلیل روش ساده پخت و بدون فر بودن بسیار طرفدار دارد. شما می توانید، انواع مختلفی از کیک ها و شیرینی های خانگی را به این روش تهیه کرده و از آن ها لذت ببرید.

منبع : آرگا

برچسب :