پاسخ ایران به‌گونه‌ای باشد که بحران داخلی رژیم‌صهیونیستی تشدیدشود


پاسخ ایران به‌گونه‌ای باشد که بحران داخلی رژیم‌صهیونیستی تشدیدشود

کارشناس سیاسی غرب آسیا گفت: پاسخ ایران باید به گونه‌ای باشد که چالش‌های رژیم صهیونیستی را تشدید کند و آن‌ را از بحران سیاسی داخلی خارج نکند.

حسین رویوران کارشناس سیاسی منطقه غرب آسیا در گفتگو با مهر و در خصوص حمله اخیر رژیم صهیونیستی به حومه دمشق که منجر به شهادت دو تن از مستشاران نظامی کشورمان شده است، گفت: کاری که رژیم صهیونیستی انجام داده متأسفانه زیاد تکرار شده هر چند که در حال حاضر دلایل این حمله، نسبت به گذشته متفاوت است.

وی افزود: این رژیم در داخل خود با یک شکاف سیاسی شدیدی رنج می‌برد، به دنبال آن است که با صدور بحران داخلی خود به خارج و با ایجاد ترس و درگیری، آن شکاف سیاسی را تا حدودی پر کرده و همبستگی اجتماعی در درون خود تأمین کند.

حق پاسخگویی ایران در بیانیه سپاه

این کارشناس سیاسی منطقه غرب آسیا با اشاره به بیانیه سپاه تصریح کرد: در بیانیه سپاه ضمن اعلام شهادت این دو پاسدار، بحث سکوت جامعه بین المللی در برابر نقض آشکار حاکمیت سوریه به عنوان یک کشور مستقل عضو سازمان ملل متحد مطرح شده است. در عین حال حق پاسخگویی ایران را هم مد نظر قرار داده است.

وی ادامه داد: این تلافی ایران یا به صورت مستقیم و از طریق سوریه می‌تواند صورت بگیرد و یا می‌تواند غیر مستقیم و از هر نقطه دیگر باشد.

رویوران تأکید کرد: قطعاً ایران در صورت پاسخ مستقیم بدون هماهنگی با دولت سوریه نمی‌تواند عملیات تلافی را انجام بدهد، چون خود ما محکوم کننده نقض آشکار حاکمیت دولت سوریه هستیم، لذا هماهنگی با دولت سوریه یک ضرورت قطعی از نگاه سپاه است.

وی افزود: اگر هم بخواهیم پاسخ مان غیر مستقیم باشد، این امر می‌تواند بهر شکلی از جمله سایبری و امنیتی صورت بگیرد.

کارشناس سیاسی منطقه غرب آسیا با اشاره به مشکلات داخلی شدید رژیم صهیونیستی، اظهار داشت: آنچه که اهمیت دارد این است که نباید پاسخ ایران به گونه ایی صورت بگیرد که در خدمت نتانیاهو و جناح حاکم در اسرائیل باشد بلکه باید پاسخ ما به گونه‌ای باشد که بحران سیاسی داخلی رژیم صهیونیستی را تشدید کند و آن‌را از بحران خارج نکند.

گسترش روابط با کشورهای منطقه راه نفوذ رژیم صهیونیستی را می‌بندد

وی با اشاره به کاهش تنش‌ها و احیای روابط ایران با عربستان و برخی کشورهای منطقه تصریح کرد: رژیم صهیونیستی اساساً در تقابل‌ها قدرت نفوذ در منطقه را پیدا می‌کند. اکنون که جمهوری اسلامی ایران و کشورهای منطقه، به این نقطه نظر رسیدند که تقابل‌ها را پایان دهند و تفاهم را ایجاد کنند، این سیاست عملاً راه نفوذ این رژیم به منطقه را می‌بندد.

رویوران در ادامه خواستار شد: لذا نباید به گونه‌ای رفتار کرد که رخنه‌ای در روابط منطقه‌ای ما صورت بگیرد، تا رژیم صهیونیستی از آن طریق بتواند به سیاست گسترش روابط با کشورهای منطقه دست پیدا بکند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز


رئیس سازمان انرژی اتمی وارد وین شد