آموزش مراحل گذاشتن مژه مصنوعی مثل یک حرفه ای


مژه مصنوعی در واقع نوعی محصول آرایشی برای پرپشت و حجیم نشان دادن مژه ها بوده که استفاده از آن امکان دارد کمی سخت و دشوار باشد بدین ترتیب از طریق ترفندهای کاربردی مختلفی که در زمینه گذاشتن مژه مصنوعی وجود داشته می توانید به شکلی طبیعی و بدون اشکال این عمل را انجام دهید و زیبایی خاصی به چشم های خود بدهید.

از جمله لوازم آرایشی که به منظور زیبایی چشم ها برای مناسبت های خاص مورد استفاده قرار گرفته می شود مژه مصنوعی بوده که در سبک ها و مدل های مختلفی وجود داشته و افراد می توانند به روش های گوناگونی از آن بهره مند شده و بدین گونه باعث پرپشت شدن مژه های خود و آرایش خاص چشم ها شوند. در همین زمینه تصمیم داریم در این مطلب برای یادگیری شما عزیزان به آموزش گذاشتن مژه مصنوعی بپردازیم.

آموزش ساده چسباندن مژه مصنوعی

نحوه گذاشتن مژه مصنوعی

به طور کلی اغلب خانم ها به زیبایی ظاهر و چهره خود اهمیت زیادی می دهند و تمایل دارند میکاپی شیک و بدون نقص داشته باشند تا به زیبایی مدنظرشان دست پیدا کنند. گذاشتن مژه مصنوعی یکی از مراحل میکاپ بوده که برای خانم هایی که دوست دارند مژه هایی بلند و زیبا داشته باشند شاید سخت به نظر برسد ولی با کمی تمرین و استفاده از ترفندهای مربوطه می توان در این زمینه مهارت پیدا کرد و به راحتی از آن استفاده نمود و به زیبایی دلخواه دست یافت.

داشتن مژه های پرپشت و بلند در یک میکاپ خاص و زیبا بسیار تاثیرگذار می باشد از این رو خیلی از آرایشگران به منظور تکمیل میکاپ از آن استفاده می کنند. اغلب بانوان با کمک چسب های موقت یا انجام یک سری کارها همچون کاشت مژه یا اکستنشن آن این زیبایی را برای خود دائمی کرده اند. ولی باید بدانید که بکار بردن مژه به فرم و مدل چشمان شما و سایزی که بر روی آن قرار داده می شود نیز بستگی دارد.

آموزش گذاشتن مژه مصنوعی

به منظور طبیعی دیده شدن مژه مصنوعی بر روی مژه ها باید راهکارها و ترفندهای خاص برای قرار دادن مژه مصنوعی را یاد داشته باشید. اگر زدن چسب و قرار دادن مژه مصنوعی دقیق و مرتب نباشد موجب دفرمه و نامنظم دیده شدن حالت و فرم چشم ها خواهد شد.

تقریبا تمامی افراد نسبت به این موضوع آگاه هستند که مژه های بلند و حجیم زیبایی چهره را دو چندان می کند. به همین خاطر بعضی افراد سعی می کنند از بهترین مارک ریمل استفاده کنند تا با بهره مندی از آن مژه هایشان پرپشت تر شود و آن ها را بلندتر نشان دهد. در عوض خیلی از افراد نیز از مژه مصنوعی استفاده می کنند تا در زمان کمی به مژه هایی حجیم و بلند دست پیدا کنند. به منظور این که هر دو شیوه موردنظر حالت طبیعی داشته باشد نیاز بوده که نکات و اصول مربوطه در این زمینه رعایت گردد. در ادامه به آموزش مرحله به مرحله چسباندن مژه مصنوعی پرداخته ایم.

آموزش چسباندن مژه مصنوعی

آماده سازی پلک

پیش از قرار دادن مژه مصنوعی بر روی پلک نیاز است میکاپ پلک را تکمیل نمایید. واضح است که پس از چسباندن مژه مصنوعی نمی توان به سادگی سایه چشم زد یا خط چشم داخلی را کشید. بدین ترتیب طبق سلیقه خود میکاپ پلک را تکمیل کنید. بعد از آن تا جای امکان با استفاده از بهترین مدل ریمل یک لایه ریمل بزنید تا مژه ها کمی فرم بگیرد.

چسب زدن روی مژه

به منظور این که میکاپ غیرطبیعی دیده نشود نیاز است که مژه مصنوعی را به اندازه پلک خود قیچی بزنید. به منظور این کار مژه را روی پلک خود بگذارید، بخش اضافی را برش بزنید. بعد از اندازه گیری مژه کمی از چسب مژه را بر روی گوش پاک کن یا خلال دندان ریخته و با استفاده از موچین یا دست مژه مصنوعی را فیکس کنید. چسب را بر روی نوار ویژه بگذارید.

در صورتی که برای اولین بار این عمل را انجام می دهید کمی از چسب را بر روی چند نقطه از نوار مژه زده و بعد به یکدیگر متصل نمایید. بهتر است در زمان قرار دادن چسب روی مژه مصنوعی نوک مژه ها به طرف بالا باشد تا از ریختن چسب اضافی روی تارهای مژه ممانعت شود.

نکته ای که در این رابطه مهم می باشد این است که توصیه می شود چسبی که برای مژه های خود بکار می برید سیاه باشد. چسب تیره به خوبی با رنگ طبیعی مژه ها مطابقت پیدا کرده و لکه های سفید به وجود نمی آورد. البته بعضی از چسب های سفید وجود داشته که بعد از خشک شدن ناپدید شده و اثری از خود باقی نمی گذارند.

مراحل و طریقه گذاشتن مژه مصنوعی

صبر کردن تا هنگام خشک شدن چسب مژه

براساس نوع و جنس چسب مژه بایستی مراحل گذاشتن مژه مصنوعی را انجام بدهید. بدین ترتیب نیاز است که بروشور چسب را از پیش با دقت بخوانید. به عنوان مثال بعضی از چسب ها سریع خشک می شوند و بین مدت زمان زدن چسب تا قرار دادن مژه مصنوعی روی پلک نباید بیشتر از چند ثانیه زمان سپری شود. در عوض بعضی از چسب ها را باید چند ثانیه در برابر هوای آزاد گذاشت تا عملکرد بهتری داشته باشد.

مراحل زدن مژه مصنوعی

قرار دادن مژه مصنوعی روی پلک

دوباره با استفاده از موچین مژه های مصنوعی را دقیق در محل خط چشم خود بگذارید و آن ها را روی خط مژه های طبیعی خود فیکس کنید. نزدیک به ۳۰ ثانیه مژه را با دست خود نگه داشته تا به طور کامل بچسبد و در جای خود ثابت بماند. در این مدت زمان پلک نزنید و چشم های خود را باز و بسته نکنید. در صورتی که در زمان گذاشتن مژه روی پلک چسب اضافی خارج شد فورا تمیز کنید تا روی پلک شما لکه به وجود نیاید. قسمت چسبیدن مژه را مورد بررسی قرار دهید که نزدیک به محل روزنه اشک نباشد چرا که دائما حس سنگینی خواهید کرد.

یکنواخت کردن مژه ها

بعد از قرار دادن مژه مصنوعی بهتر است خط چشم تیره تا جای امکان سیاه یا قهوه ای بزنید تا مکان متصل شدن مژه مصنوعی و پلک شما پوشیده شود. خیلی توجه کنید که خط چشم را صحیح بکشید. خط چشم نامنظم و غیرمتقارن زیبایی ظاهری چشم ها را از بین می برد. در دنباله کار با استفاده از فرمژه و بهترین مارک ریمل به مژه های خود فرم بدهید. زدن ریمل موجب شده تارهای مژه اصلی و مصنوعی با هم یکدست گردند.

طریقه چسباندن مژه مصنوعی

نکات کلیدی

  • در صورتی که تمایل دارید مجددا از همان مژه مصنوعی استفاده نمایید آن را خوب تمیز کنید. با کمک یک گوش پاک کن و شیر پاک کن چشم مواردی همچون چسب، خط چشم و ریمل باقی مانده را تمیز نمایید. سپس مژه مصنوعی را داخل جعبه آن قرار دهید.
  • می توانید چند مرتبه از همان مژه مصنوعی استفاده نمایید. برای قرار دادن مژه مصنوعی دانه ای نیز از همین شیوه بهره مند شوید. برای گذاشتن آن ها باید از حاشیه خارجی چشم شروع کرده تا به حاشیه داخلی برسید.
  • به منظور ممانعت از ناراحتی چشم پیش از خوابیدن مژه مصنوعی را بردارید. برای گذاشتن مژه مصنوعی به محلی نورانی بروید تا خط طبیعی مژه را به خوبی مشاهده کنید. پس از خشک شدن چسب مقداری ریمل بزنید.
  • در صورتی که دستتان لرزش دارد می توانید از خلال دندان برای قرار دادن مژه مصنوعی بهره مند شوید. با دستانی ثابت و بدون لرزش خط چشم خود را ترسیم نمایید. خطی که حالتی صاف و مستقیم نداشته باشد زشت و نامرتب مشاهده می شود.

با سپاس از همراهی شما تا پایان این مطلب، در صورت تمایل به یادگیری انواع ترفندها و تکنیک های آرایشی می توانید از مطالبی همچون آرایش چشم های کوچک و آرایش عید ۱۴۰۲ نیز دیدن نمایید.

منبع : آرگا

برچسب :



مدل های شینیون موی یک طرفه جدید که شما را جذاب تر می کنند