رونق رمضانی فعالیت‌های قرآنی در طول سال ادامه یابد/ هر مسجد یک پایگاه قرآنی را با جدیت دنبال کنیم


رونق رمضانی فعالیت‌های قرآنی در طول سال ادامه یابد/ هر مسجد یک پایگاه قرآنی را با جدیت دنبال کنیم

حاجیان با بیان‌اینکه فعالیت‌های قرآنی در مساجد نباید به یک مناسبت یا برهه زمانی محدود شود، گفت: علاوه بر تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآنی، دو مسئله تربیت ۱۰ میلیون حافظ و فرهنگسازی تدبر قرآن نیز باید توسط مسجدی‌ها دنبال شود.

«سعید حاجیان» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه فعالیت های مطلوب و اثرگذاری توسط دستگاه ها مختلف برای پیگیری مطالبه مقام معظم رهبری در زمینه تبدیل هر مسجد به یک پایگاه قرآنی صورت گرفته است، اظهار کرد: اکنون و در ماه مبارک رمضان فرصت فراهم است که اقدامات صورت گرفته در این باره احصاء و بررسی شود.

این قاری و دکترای علوم قرآن افزود: پایگاه‌های قرآنی مساجد در ماه مبارک رمضان رونق خوبی پیدا می‌کنند و باید مسئولان مربوطه برای استمرار این رونق در سایر ایام سال برنامه‌ریزی کنند. هر قدر مساجد در این زمیه فعال تر شوند میزان جذب و حضور مردم نیز بیشتر می شود.

این حافظ قرآن در ادامه بیان کرد: فعالیت های قرآنی در مساجد نباید به یک مناسبت یا برهه زمانی محدود شود، ضمن اینکه محدود به یک یا چند برنامه نباشد. مساجد کارهای خوبی در حوزه قرآنی دارند که اجرای هر کدام از آنها لازم است ولی برای تبدیل شدن مساجد به پایگاه های قرآنی باید کارهای فاخرتری طراحی و انجام شود.

حاجیان تصریح کرد: همزمان که مسئله پایگاه های قرآنی دنبال می شود باید دو موضوع تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم و تدبر در قرآن نیز در مساجد پیگیری شود. برای اینکه همه مردم با قرآن مانوس شوند علاوه بر قرائت روزانه در مساجد، موضوع انس مردم با مفاهیم و اطلاعات قرآنی نیز به عنوان مسأله ای جدی باید دنبال شود.

وی اضافه کرد: تقریبا یک سال از سخنان حکیمانه مقام معظم رهبری درباره پایگاه های قرآنی مساجد می گذرد اکنون باید مساجدی که در این زمینه کار عملیاتی کرده اند احصا شود و برنامه های موفق در این مساجد با کارگزاران مسجدی به اشتراک گذاشته شود.

پایان پیام/397

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ببینید | شوخی بامزه کاربران فضای مجازی با اظهارنظر احمدی‌نژاد برای شرکت در انتخابات ریا...