رفع مشکلات مربوط به پمپ ماشین ظرفشویی


خراب شدن پمپ ماشین ظرفشویی به معنی از کار افتادن دستگاه و دردسری جدید است. در واقع هیچ اتفاقی بدتر از این نیست که پس از رفتن مهمان‌ها ظرف‌ها نشسته باقی بماند و ماشین ظرفشویی نیز کار نکند. در این مواقع ابتدا باید مطمئن شوید پمپ خراب...

خراب شدن پمپ ماشین ظرفشویی به معنی از کار افتادن دستگاه و دردسری جدید است. در واقع هیچ اتفاقی بدتر از این نیست که پس از رفتن مهمان‌ها ظرف‌ها نشسته باقی بماند و ماشین ظرفشویی نیز کار نکند. در این مواقع ابتدا باید مطمئن شوید پمپ خراب شده است و پس از تشخیص، تعمیر پمپ ماشین ظرفشویی را انجام دهید. در مطلب پیش رو قرار است به شما بگوییم نشانه‌های خراب شدن پمپ ظرفشویی چیست، همچنین چه مواردی علت خراب شدن پمپ ماشین ظرفشویی هستند و چگونه تعمیر پمپ تخلیه ظرفشویی را انجام دهید. با ما همراه باشید که چاره کار شما دست ما است.

رفع مشکلات مربوط به پمپ ماشین ظرفشویی

مشکل در تخلیه آب کثیف؛ نشان‌دهنده مشکل پمپ ماشین ظرفشویی

مشکل در تخلیه آب کثیف، مهم‌ترین نشانه‌ای است که خبر از خرابی پمپ و نیاز به تعمیر ماشین ظرفشویی می‌دهد. البته این نوع خرابی فقط به دلیل مشکل در پمپ نیست. به‌عنوان‌مثال تخلیه نشدن آب ممکن است به دلیل گرفتگی فاضلاب، خرابی شیلنگ تخلیه و خرابی پروانه باشد. در نتیجه ابتدا باید سایر علت‌ها بررسی شود. درصورتی‌که همه موارد مشکلی نداشتند، تعمیر پمپ در برنامه قرار می‌گیرد.

یافتن علت خرابی پمپ ماشین ظرفشویی با کمک ارورها

در ماشین ظرفشویی‌هایی جدید درصورت خرابی پمپ، روی صفحه ارور مشخصی نمایش داده می‌شود. در نتیجه اگر اروری روی صفحه مشاهده کردید؛ به دفترچه راهنما برای تشخیص آن مراجعه کنید. برخی اوقات پس از نمایش خطا دیگر برنامه شست‌وشو ادامه پیدا نمی‌کند. گاهی نیز ماشین ظرفشویی پس از اعلان خطا خاموش می‌شود.

البته ممکن است پیش از نمایش ارور، ماشین ظرفشویی در زمان تخلیه صدایی مانند خرخر بدهد یا آب نشتی داشته باشد. در این شرایط باید به هشدار وسیله خود توجه کنید. توجه کنید که خطاها در برندهای متفاوت بایکدگیر فرق می‌کند. به همین دلیل برای تعمیر ماشین ظرفشویی باید با نمایندگی آن برند تماس بگیرد. به‌عنوان مثال، تعمیر ظرفشویی بوش باید حتما توسط متخصصان نمایندگی بوش انجام شود که دستگاه‌تان مثل روز اول کار کند.

رفع مشکلات مربوط به پمپ ماشین ظرفشویی

علت خراب شدن پمپ ماشین ظرفشویی از نظر مکانیکی

هر آن‌چیزی‌که از نظر فیزیکی به تجهیزات پمپ از جمله پروانه، شلنگ تخلیه و فیلتر آسیب بزند، علت خراب شدن پمپ ماشین ظرفشویی است. به‌عنوان مثال، اگر در زمان قرار دادن ظرف در ماشین سنگ، تکه‌های شیشه‌، اجسام تیز یا سخت وجود داشته باشد، تجهیزات پمپ آسیب می‌بیند. در صورت آسیب دیدن تجهیزات نیز پمپ به‌درستی کار نمی‌کند و قطعه باید تعویض شود.

فقط باید بدانید که پمپ ماشین ظرفشویی با ماشین لباسشویی متفاوت است. در نتیجه اگر در گذشته برای تعمیر ماشین لباسشویی دوو پمپی را خریده‌اید که سالم است، نباید برای تعمیر ماشین ظرفشویی از آن استفاده کنید.

نوسانات برقی؛ علت خرابی الکترونیکی پمپ

پمپ وسیله‌ای الکترونیکی است که برای کار کردن نیاز به جریان برق دارد. در نتیجه هرگونه نوسانی در برق به پمپ آسیب می‌زند. همچنین اگر پمپ در معرض آب قرار بگیرد، نیز دچار مشکل می‌شود. یک علت دیگر خرابی پمپ ماشین ظرفشویی نیز نرسیدن برق به پمپ است که سبب سوختن موتور و قطعات الکترونیکی خواهد شد.

مراحل تعمیر پمپ ماشین ظرفشویی

برای تعمیر پمپ ماشین ظرفشویی، ابتدا باید تشخیص دهید که ایراد از خرابی پمپ است. برای تشخیص خرابی پمپ نشانه‌هایی مانند نمایش ارور، مشکل در تخلیه آب و خرابی سایر قطعات دستگاه اشاره شد. اگر علت خرابی پمپ ماشین ظرفشویی را تشخیص داده‌اید؛ بهتر است مراحل زیر را گام‌به‌گام انجام دهید که پمپ تخلیه درست شود. البته بهتر است کار تعمیر و تشخیص مشکل را به متخصص این امر بسپارید تا خرابی دیگری به بار نیاید.

  1. آماده‌سازی ماشین ظرفشویی برای تعمیر پمپ: در این مرحله ابتدا باید پریز ماشین را از برق بکشید. سپس همه قفسه‌ها را از داخل ماشین ظرفشویی خارج کنید.
  2. جایگاه قرار گرفتن پمپ را پیدا کنید: براساس کاتالوگ یا راهنماهای موجود تشخیص دهید پمپ در کدام قسمت قرار گرفته است. شاید نیاز باشد ماشین را به پهلو بخوابانید. بعضی از ماشین‌های ظرفشویی کاور دارند که باید آن را در این مرحله در بیاورید.
  3. پمپ را از جای خود در بیاورید: پیچ‌ها را باز کنید، بست مخصوص محکم کننده را که با خار جا افتاده است، با چرخش باز کنید و پمپ را به سمت پایین بکشید که از حوضچه جدا شود.
  4. جداسازی پمپ ماشین ظرفشویی: خار محکم کننده را باز کنید و پس از آن قابی که پمپ درونش قرار گرفته در بیاورید. با مولتی‌متر تست سلامت بگیرید و مطمئن شوید که پمپ مشکل دارد.
  5. تعویض پمپ خراب با پمپ نو: در این مرحله پمپ جدید را جایگذاری کرده و مجددا آن را به حوضچه وصل کنید. در نهایت قطعات را سرجای خود بازگردانید و پس از اینکه همه بخش‌ها را سرهم کردید، ماشین را روشن کنید.

این مراحل به ظاهر ساده هستند، اما در انجام دادنش باید ماهر باشید. درغیراین‌صورت احتمال دارد از پس انجام دادن کار برنیایید. همچنین ممکن است شما به قطعه اورجینال دسترسی نداشته باشید و فیک بودن پمپ جدید به ماشین ظرفشویی آسیب بزند. با استفاده از خدمات تعمیر آنلاین خیالتان از بابت اورجینال بودن قطعات راحت خواهد بود و ماشین ظرفشویی پس از تعمیر مانند روز اولش می‌شود.

رفع مشکلات مربوط به پمپ ماشین ظرفشویی

بدون نگرانی تعمیر ماشین ظرفشویی را به تعمیر آنلاین بسپارید

تعمیر پمپ ماشین ظرفشویی شاید به‌نظر آسان باشد، اما این چنین نیست. به هر حال هر کاری متخصص خودش را نیاز دارد و گاهی تعمیر بدون تخصص خرابی‌هایی را به همراه دارد که جبران‌پذیر نیست. به‌همین‌دلیل حتی اگر به‌درستی تشخیص داده‌اید که پمپ خراب است، به آن دست نزنید. دستکاری کردن ماشین ظرفشویی ممکن است به قطعات دیگر صدمه بزند و هزینه هنگفتی را روی دستتان بگذارد.

فقط کافی است گوشی خود را بردارید و به شماره تماس تعمیر آنلاین یعنی ۰۲۱۴۵۳۹۶ زنگ بزنید. پس از تماس مراحل کار را به متخصصان تعمیر آنلاین بسپارید. متخصصان این مجموعه در زمان کوتاه وسیله شما را تعمیر می‌کنند و دیگر نیاز نیست که نگران خرابی مجدد باشید. فقط علت خراب شدن پمپ ماشین ظرفشویی را به‌خاطر بسپارید که در آینده مجدد دچار چنین مشکلی نشوید.

منبع : آرگا

برچسب :

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سبک زندگی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم لو رفته از همسر مهدی عبدی گلزن پرسپولیس ! / الینا کیست؟!