ارتباط با جمهوری اسلامی برای ارتقای فرهنگ اسلامی موثر است


ارتباط با جمهوری اسلامی برای ارتقای فرهنگ اسلامی موثر است

آیین افتتاحیه بخش بین الملل نمایشگاه قرآن کریم امروز دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، آئین افتتاحیه بخش بین الملل نمایشگاه قرآن کریم دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) از ساعت ۱۶ با حضور محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد مهدی ایمانی پور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، جمعی از وزرا و مسئولان کشورهای خارجی برگزار شد.

در این بخش مؤسسات فرهنگی از کشورهای انگلیس، فرانسه، روسیه، عراق و… به نمایش آثار و فعالیت‌های خود می‌پردازند. آستان حضرت عباس (ع) با حضور در این بخش ماکتی زیبا از حرم نورانی حضرت به نمایش گذاشته است که علاقه‌مندان می‌توانند از آن بازدید کنند. همچنین در این بخش تلاوت قرآن، مسابقاتی برای کودکان و تشکیل میزگردها و هم اندیشی میان صاحب نظران کشورهای مختلف رقم می‌خورد.

ارتباط با جمهوری اسلامی برای ارتقای فرهنگ اسلامی موثر است

نیجر بزرگ‌ترین دانشگاه اسلامی در آفریقا را دارد

وزیر فرهنگ نیجر در این مراسم گفت: در ماه مبارک رمضان به مناسبت این گردهمایی فرهنگی از سوی کشور نیجر در ایران حاضر شده‌ام. در ابتدا لازم است از دولتمردان جمهوری اسلامی ایران تشکر کنم به این جهت که از کشور نیجر امیدوارم در حضور خودم در ایران روزای خوب دعوت به عمل آوردند و این اتفاق در آینده موجب تحکیم و تقویت روابط دو کشور خواهد شد.

وی افزود: این رویداد را گرامی می‌دانیم و من خوشحال هستم در این نشست حاضرم. ما اینجا حاضر شدیم تا فرهنگ اسلام و معارف دینی را ترویج دهیم. نیجر کشوری در غرب آفریقا است که ۹۵ درصد مردم آن مسلمان هستند و بیش از دو قرن است اسلام وارد این کشور شده است، برای همین فرهنگ اسلامی در کشور ما خواهان زیادی دارد و ما هم به همین فرهنگ افتخار می‌کنیم و می‌بالیم.

وزیر فرهنگ نیجر گفت: نیجر بزرگ‌ترین دانشگاه اسلامی در آفریقا را دارد. به همین خاطر ما در ترویج فرهنگ فعالیت زیادی انجام می‌دهیم. من مطمئنم ارتباط با جمهوری اسلامی برای ارتقای فرهنگ اسلامی مؤثر خواهد بود.

همکاری با ایران سبب ارتقای فرهنگ اسلامی می‌شود

در ادامه وزیر امور دینی موریتانی در این نشست ضمن ابراز تشکر از وزیر ارشاد و مقامات جمهوری اسلامی ایران در دعوت از کشور موریتانی در سی امین نمایشگاه بین‌المللی قران افزود: همچنین تشکر ویژه دارم از شما که در این ماه قرآن به معارف قرآنی ارزش نهاده‌اند. دعوت کشور موریتانی در این نمایشگاه دلیلی بر ارتباط صمیمی بین این دو کشور و نیز نشان از روابط تاریخی و گرم این کشور دارد.

وی با اشاره به اینکه شما ملت ایران واجب کفایی امت اسلامی را برای برگزاری چنین نمایشگاهی به نیابت از کشورهای اسلامی در این ماه بزرگ انجام دادید، گفت: قرآن از بهترین عبادات است و در قرآن هم ذکر شده خدمت به قرآن از ثواب بالایی برخوردار است و ذکر قرآن در تمام زمان‌ها و مکان‌ها ارزش والایی دارد و شما در این نمایشگاه این کار ارزشمند را انجام دادید.

هدف از تشکیل این بخش آشنایی مردم با مجموعه کارهای قرآنی در بُعد بین‌المللی، مخصوصاً در کشورهای اهل سنت و توجه بیشتر به آثار هنری قرآنی داخلی و دیگر کشورها است.

یادآور می‌شود، سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از ۱۲ تا ۲۶ فروردین با شعار «میخوانمت» در مصلای امام خمینی (ره) تهران برپا می‌شود. زمان بازدید از این نمایشگاه از ساعت ۱۷ تا ۲۴ خواهد بود.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تصاویری شگفت انگیز از مسجد کاملیکا ترکیه