تفاوت ایمان قلبی و بیانی


تفاوت ایمان قلبی و بیانی

یک استاد حوزه با بیان اینکه بعضی‌ها ایمان فقط در بیان‌شان دیده می‌شود،گفت: عده‌ای به دنبال ایمان نبوده و ایمان لقلقه زبان آن‌هاست و صرفاٌ به دنبال منافع خود هستند. وقتی مشکلی پیش می‌آید می‌گویند غذاب الهی است و جایی که پیروزی حساب می‌شود سریعا حضور پیدا می‌کنند.

تفاوت ایمان قلبی و بیانی

ک استاد حوزه با بیان اینکه بعضی‌ها ایمان فقط در بیان‌شان دیده می‌شود،گفت: عده‌ای به دنبال ایمان نبوده و ایمان لقلقه زبان آن‌هاست و صرفاٌ به دنبال منافع خود هستند. وقتی مشکلی پیش می‌آید می‌گویند غذاب الهی است و و جایی که پیروزی حساب می‌شود سریعا حضور پیدا می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین منصوریان دامغانی در گفت‌وگو با ایران اکونومیست در تفسیر آیه ۱۰ سوره مبارکه عنکبوت «ومِنَ النَّاسِ مَنْ یَقُولُ آمَنَّا بِاللَّهِ فَإِذَا أُوذِیَ فِی اللَّهِ جَعَلَ فِتْنَةَ النَّاسِکَعَذَابِ اللَّهِ وَلَئِنْ جَاءَ نَصْرٌ مِنْ رَبِّکَ لَیَقُولُنَّ إِنَّا کُنَّا مَعَکُمْ أَوَلَیْسَ اللَّهُ بِأَعْلَمَ بِمَا فِی صُدُورِ الْعَالَمِینَ» اظهار کرد: خداوند در این آیه می‌فرماید: «در میان مردم کسانی هستند که می‏‌گویند به خدا ایمان آورده‏‌ایم اما هنگامی که به خاطر خدا (از سوی دشمنان) مورد آزار قرارمی‏‌گیرند فتنه دشمنان را همچون عذاب الهی می‌‏شمارند (و از آن سخت وحشت می‏‌کنند) اما هنگامی که پیروزی از سوی پروردگارت بیاید می‏‌گویند ما هم با شما بودیم (و در این پیروزی شریکیم!) آیا خداوند به آنچه در سیینه‌های جهانیان است آگاه‌تر نیست؟».

وی در ادامه با اشاره به اینکه این آیه حامل چند نکته است، خاطرنشان کرد: نکته اول اینکه بعضی‌ها ایمان فقط در بیان‌شان دیده می‌شود، عده‌ای حقیقتا به دنبال ایمان نبوده و ایمان لقلقه زبان آنها است و صرفاٌ به دنبال منافع خود هستند. چون وقتی مشکلی پیش می‌آید می‌گویند عذاب الهی است و جایی که پیروزی حساب می‌شود سریعا حضور پیدا می‌کنند.

این استاد حوزه اظهار کرد: نکته دومی که باید به آن اشاره کرد این است که دین‌داری سختی‌هایی دارد و هر کسی بخواهد در این مسیر باشد سختی‌هایی تحمل خواهد کرد. کسانی که در راه خدا حرکت می‌کنند آزارهایی می‌بینند اما کسانی که ایمان لقلقه زبان آنها است این ابتلاء را نمی‌پذیرند و آن را حمل بر عذاب می‌کنند.

حجت‌الاسلام منصوریان دامغانی با اشاره به نکته سوم در این آیه یادآور شد: خداوند از قلب‌ها آگاه است.انسان‌ها وقتی در زبان حرفی می‌زنند اما در قلب حال دیگری دارند خداوند به آن آگاه است؛پس بهتر است که انسان از ابتدا تکلیف خود را بداند. اگر قرار است در مسیر ایمان باشد باید تمام سختی‌ها را به جان بخرد و این فتنه و بلا موجب رشد فرد می‌شود.کسانی که صرفاٌ به زبان ایمان دارند بدانند که خداوند از قلب‌ها آگاه است.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

رازگشایی از ناپدید شدن ناگهانی صدها ستاره در آسمان!