وزنه‌بردار : بعد از حادثه، فرشته‌ها را می‌دیدم!


وزنه‌بردار : بعد از حادثه، فرشته‌ها را می‌دیدم!

وزنه‌بردار رومانیایی روایت جالبی از لحظه از حال رفتن خود در مسابقات قهرمانی اروپا در ارمنستان ارائه داد.

دقایقی پیش از آنکه «آندره‌آ کوتروتا» در روز دوم مسابقات وزنه‌برداری قهرمان اروپا دومین مدال طلای رومانی را به ارمغان بیاورد، به زمین افتاد و از حال رفت.

ماجرا زمانی اتفاق افتاد که کوتروتا ۱۹ ساله دومین حرکت دو ضرب خود را در وزن ۵۵ کیلوگرم وزنه‌برداری اروپا در بخش زنان انجام می‌داد اما پیش از آنکه وزنه را بالای سر ببرد، روی زمین افتاد.

کوتروتا درباره این لحظه می‌گوید: نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد. من فرشته‌هایی را می‌دیدم. من افرادی را می‌دیدم که در سالن پرواز می‌کردند و بعد از آن، افتادم.

پس از به زمین افتادن ورزشکار رومانیایی، پزشک مسابقات به کمک او شتافت اما کوتروتا از جای خود بلند شد و به سمت اتاق گرم رفت. او تنها به یک دقیقه وقت برای ریکاوری احتیاج داشت. دختر رومانیایی برای آخرین بار و برای بالابردن وزنه ۱۱۰ کیلوگرمی روی صحنه آمد.

کوتروتا ماجرا را این‌گونه روایت می‌کند: «من با خودم فکر می‌کردم که نباید به زمین بیفتم. من از پس این وزنه برمی‌آیم». او کمی آب نوشید و مربی‌اش هم چند ضربه به صورت او زد تا او را به جهان واقعی بازگرداند. کورتوتا وزنه را بلند کرد و این‌ بار فرشته‌ای را در مقابل چشمانش ندید.

مهار وزنه‌های ۹۱، ۱۱۰ و ۲۰۱ کیلوگرمی بهترین عملکرد دوران حرفه‌ای بودند اما او هنوز برای شکست‌دادن «اسویتلانا سامولیاک» اوکراینی به این احتیاج داشت که رقیب اوکراینی‌اش نتواند وزنه ۱۱۲ کیلوگرمی را مهار کند.

سامولیاک موفق نشد و ورزشکار رومانیایی سه مدال طلای یک ضرب، دو ضرب و مجموع را به گردن آویخت. این دومین طلای مجموع رومانی در دومین روز از مسابقات قهرمانی اروپا در ایروان ارمنستان را کسب کرد. اولین طلای رومانی را «میخائیلا کمبِی» در وزن ۴۹ کیلوگرم به دست آورده بود.

رومانی تاکنون ۱۱ مدال ار ایروان دشت کرده که ۶ مدال طلای آن متعلق به کوتروتا و کامبی بوده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


20 متن و پیام تبریک تولد پسرم