نکاتی برای انتخاب صندلی مدیریتی


یک صندلی مدیریتی خوب چه ویژگی­هایی دارد؟ چگونه باید بهترین صندلی مدیریت را انتخاب کنیم؟ این سوال ممکن است برای مدیران و افراد زیادی به ­وجود آید. معیار­های استاندارد یک صندلی، مهم و مشخص هستند. در خرید و انتخاب صندلی باید به این...

یک صندلی مدیریتی خوب چه ویژگی­هایی دارد؟ چگونه باید بهترین صندلی مدیریت را انتخاب کنیم؟ این سوال ممکن است برای مدیران و افراد زیادی به ­وجود آید.

نکاتی برای انتخاب صندلی مدیریتی

معیار­های استاندارد یک صندلی، مهم و مشخص هستند. در خرید و انتخاب صندلی باید به این موارد توجه و با در نظر گرفتن آنها محصول نهایی را انتخاب کرد.

عدم توجه به چنین مواردی سبب خواهد شد که در آینده نتایج تلخی برای ما رقم بخورد.

ممکن است شاهد ضرر­های مالی باشیم یا بدتر از همه به سلامتی ما خدشه ­ای وارد شود. پس برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما بمانید.

چرا باید در انتخاب صندلی مدیریتی دقت کنیم؟

صندلی مدیریتی یکی از انواع محبوب در بین مدل­های مختلف صندلی است. نکته قابل توجه این است که این صندلی نیز باید استاندارد­های لازم را داشته باشد تا مشکلی برای شما پیش نیاید.

صندلی­هایی که از استاندارد­های کافی برخوردار نیستند برای لگن و ستون فقرات به­ شدت مضر خواهند بود و در طولانی­ مدت مشکلات زیادی به بار خواهند آورد.

صندلی استاندارد نه­ تنها آسیبی به شما نمی­زند، بلکه می­تواند خستگی ناشی از نشستن طولانی­ مدت را از بدن شما خارج کند.

صندلی عاملی است که مستقیما با کمر ما در ارتباط بوده و به­ همین دلیل باید توجه زیادی به ارگونومی آن کنیم.

یک صندلی مدیریت استاندارد چه ویژگی­هایی دارد؟

اولین موضوعی که باید به آن توجه کنید، محل خرید شماست. بسیاری از فروشگاه­ها از برند­های غیرمعتبر و غیررسمی استفاده می­کنند که اصلا مباحثی مانند ارگونومی و استاندارد برای­شان اهمیتی ندارد.

باید محل خرید خود را به یک فروشگاه معتبر و با سابقه تغییر دهید. یک صندلی استاندارد مطابق با فرم بدن طراحی شده و از اولین لحظه نشستن، شما متوجه تناسب بین فرم صندلی و بدن خود خواهید شد.

فرم بدنی تمام انسان­ها یکی است؛ اما آنها در جزئیات با یکدیگر تفاوت دارند. به­ همین دلیل صندلی­های استاندارد باید قابلیت شخصی­ سازی داشته باشند تا بتوان آنها را متناسب با بدن هر شخص تنظیم کرد.

در ادامه مقاله بخش­های مختلف و استانداردهای این صندلی را بیشتر بررسی خواهیم کرد.

استفاده از پشتی مناسب در صندلی

صندلی مدیریت به­ طور کلی حجم و ابعاد بیشتری نسبت­ به صندلی کارمندی دارد و پشتی آن هم معمولا حجیم است.

البته این موضوع تا حد زیادی بستگی به این دارد که شما چه مدلی از صندلی را انتخاب می­کنید.

بعضی از صندلی­های مدیریت دارای پشتی مدرن هستند و طراحی ساده دارند. پشتی استاندارد باید نه خیلی کوتاه و نه خیلی بلند باشد.

پشتی باید گودی کمر شما را به ­خوبی کاور کند تا در استفاده بلند­مدت مشکلی برای­تان پیش نیاید. پشتی نباید بیش از حد نرم یا بیش از حد سفت باشد. یک حد متعادل برای آن کافی است.

توجه به نشیمنگاه صندلی

نشیمنگاه محلی است که قرار است کل وزن افراد را تحمل کند. با این وظیفه مهم بدیهی است که باید به استاندارد­ها و ویژگی­های خاص آن توجه کرد.

در صورتی که این قسمت از استاندارد­های لازم برخوردار نباشد، فشار بیش از حد به لگن وارد خواهد شد. نشیمنگاه باید سطحی متعادل داشته باشد.

یعنی گود یا مسطح ­بودن بیش از حد برای این مورد اصلا مناسب نیست. سایز نشیمنگاه نیز مهم است.

شما باید با توجه به فیزیک خود موردی را انتخاب کنید که بتواند تمام لگن شما را پوشش بدهد.

باید سعی شود در این قسمت از صندلی مدیریتی از متریالی کمک گرفته شود که در طولانی­ مدت احساس ناخوشایندی در افراد مختلف به­وجود نیاورد.

توجه به دسته­ های صندلی مدیریتی

دسته نیز یکی از اجزای مهم در صندلی است. دسته­ ها باید بتوانند به ­خوبی کل ساق دست شما را پوشش دهند. در غیر این صورت شما همواره با مشکل خستگی دست رو­به­رو خواهید شد.

دسته قابل تنظیم برای صندلی مدیریت یک آپشن خوب محسوب می­شود و شما می­توانید به کمک آن شخصی­ سازی بیشتری داشته باشید.

نکاتی برای انتخاب صندلی مدیریتی

توجه به جزئیات در انتخاب صندلی مدیریت

شما برای خرید یک صندلی خوب باید همواره جزئیات را در نظر بگیرید. برای نمونه ممکن است حتی جنس چرخ­های یک صندلی در آینده برای شما تبدیل به یک مشکل شود.

ممکن است همین چرخ­ها در حرکت صندلی مشکلی به ­وجود آورند. گاهی حتی باید بیرون از صندلی را ببینید و آن را با دیگر اجزای محیط داخلی خود ست کنید.

برای نمونه اگر میز مدیریت خاصی مد نظر دارید حتما در انتخاب صندلی دقت کنید که با میز هماهنگ باشد. این هماهنگی هم به­ لحاظ بصری و هم به ­لحاظ عملکرد است.

بهترین صندلی­های مدیریتی را از کجا تهیه کنیم؟

شما می­توانید از فروشگاه­های معتبر زیادی برای این موضوع کمک بگیرید. فروشگاه طراحان آرک یکی از این شرکت­هاست که شما را در انتخاب یک صندلی مدیریتی عالی یاری خواهد کرد.

این مجموعه فعالیت خود را از سال ۱۳۹۷ آغاز کرد و امروز با برند­های مطرح در سطح کشور همکاری دارد. شما می­توانید با مراجعه به وبسایت این مجموعه از محصولات دیدن کنید و اطلاعات بیشتری را درباره هر محصول به­ دست آورید.

جمع ­بندی

اگر قصد انتخاب و خرید یک صندلی مدیریتی دارید، در مطالب بالا سعی کردیم بهترین راهنمایی­های لازم را به شما بکنیم.

بسیاری از افراد فکر می­کنند که برای خرید یک صندلی خوب تنها باید به ظاهر آن توجه کرد. درحالی که کیفیت و استاندارد در درجه بالاتری قرار دارند.

شما با یک صندلی استاندارد سلامتی خود را تضمین می­کنید، درحالی که صندلی­های دیگر به بدن شما آسیب خواهند زد.

ممنونیم که تا انتهای مقاله همراه ما بودید. امیدواریم از مطالب گرد­آوری­ شده بیشترین استفاده را کرده باشید. برای خرید صندلی مدیریت و دیگر محصولات اداری کافی ­است سری به وبسایت طراحان آرک بزنید.

منبع : آرگا

برچسب :

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سبک زندگی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟