حرکت چین به سمت 6G با رسیدن به اینترنت بی‌سیم با سرعت 300 گیگابیت بر ثانیه


حرکت چین به سمت 6G با رسیدن به اینترنت بی‌سیم با سرعت 300 گیگابیت بر ثانیه

فناوری ارتباطی 5G در حال حاضر در بسیاری از نقاط جهان فعال شده و کار برای توسعه و به کارگیری آن در دیگر نقاط نیز ادامه دارد. با پیشرفت این فناوری، برخی کشورها و متخصصان به تحقیق در مورد نسل بعدی شبکه ارتباطی بی‌سیم روی آورده‌اند. در ادامه مطلب...

فناوری ارتباطی 5G در حال حاضر در بسیاری از نقاط جهان فعال شده و کار برای توسعه و به کارگیری آن در دیگر نقاط نیز ادامه دارد. با پیشرفت این فناوری، برخی کشورها و متخصصان به تحقیق در مورد نسل بعدی شبکه ارتباطی بی‌سیم روی آورده‌اند. در ادامه مطلب برخی پیشرفت‌های چین در این زمینه را بررسی می‌نماییم.

با پیشرفت فناوری 5G در کشورهای مختلف، تمرکز توسط بسیاری از متخصصان حوزه ارتباطات به سمت نسل بعدی یعنی 6G کشیده شده است. 6G پیشرفت‌هایی در زمینه سرعت، تاخیر، پهنای باند، هوش مصنوعی، امنیت و بهینه بودن مصرف انرژی به ارمغان خواهد آورد.

در همین رابطه بخوانید:

- کره جنوبی اولین شبکه 6G جهان را در سال 2028 راه‌اندازی می‌کند
- تست موفقیت آمیز اولین شبکه 6G دنیا توسط LG

پیشرفت فناوری 6G در چین

در حالی که 5G در بسیاری از نقاط جهان در حال راه‌اندازی و توسعه است، کار بر روی شبکه ارتباطی بی‌سیم 6G نیز آغاز شده است. بر اساس جدیدترین گزارش‌ها، کشور چین در حال آزمایش اتصال اینترنت فوق سریع با سرعت دانلود 300 گیگابیت بر ثانیه بوده است.

رقابت برای دستیابی به فناوری 6G آغاز شده و در این بین، کشوری مانند ایالات متحده نگرانی‌های از عقب ماندن در این حوزه دارد. هفته گذشته، برخی از رهبران فناوری در کاخ سفید برای گفتگو در این مورد گرد هم آمدند. آمریکا نگران است دیگر کشورها با دستیابی زودتر به این فناوری، استانداردهای آن را مطابق با منافع خود تعیین نمایند.

پرش از 5G به 6G

شرکت علوم فضایی و فناوری چین در گزارشی از موفقیت در انتقال بی‌سیم اطلاعات در فرکانس‌های تراهرتز و رسیدن به سرعت تا 300 گیگابیت بر ثانیه برای اولین بار خبر داده است. برای مقایسه، سیگنال 5G با سرعتی معادل 1 گیگابیت بر ثانیه، بسیار عالی تلقی می‌شود.

شبکه ارتباطی 6G از فرکانس‌های تراهرتز استفاده می‌نماید که مانند باندهای mmWave برای 5G عمل می‌کنند. البته چالش‌هایی برای افزایش برد این سیگنال‌ها و قدرت عبور آن‌ها از غبار و ابر وجود دارد. در صورت موفقیت، ارتباط تراهرتزی خواهد توانست به خوبی فیبر به انتقال داده بپردازد.

فناوری 6G به احتمال زیاد تا سال 2030 عرضه نخواهد شد. با رسیدن به سرعت‌های بالا، امکانات تازه‌ای برای پیشرفت در صنعت سرگرمی، خودرو و حتی سلامت به وجود خواهد آمد. کشورهایی مانند چین، کره جنوبی و آمریکا برای رسیدن سریع‌تر به 6G رقابت خواهند کرد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آب موجود در ماه شاید برای همه ماموریت‌های آینده کافی نباشد