مسائل شهرها از مسیر فرهنگی مرتفع می‌شود


مسائل شهرها از مسیر فرهنگی مرتفع می‌شود

اصفهان- شهردار اصفهان بر استفاده از ظرفیت فرهنگ برای حل مسائل شهرها تاکید کرد و گفت: اگر به فرهنگ اهمیت داده شود حتی مسائل شهری از مسیر فرهنگی قابل حل است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی قاسم زاده صبح چهارشنبه در آئین افتتاحیه نخستین نشست هم اندیشی رؤسای کمیسیون‌های فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهرهای مراکز استان‌های کشور با بیان اینکه بسیاری از مشکلات ما از تعالیم و سرچشمه زلال مرجعیت قابل حل است، اظهار داشت: شهرها در طول تاریخ چهار دوره تحولی را پشت سر گذاشتند که دوره اول شهرهای ابتدایی، دوم رنسانس و شهرهای صنعتی، سوم شهرهای سبز بودند و امروز دوره شهرهای فرهنگی است.

وی ادامه داد: شاخص شهرهای فرهنگی، تعداد اماکن فرهنگی است و موزه، مسجد و فرهنگسرا در آن قابل مشاهده است و میزان تولید محصولات تولیدات فرهنگی و آئین‌ها و رخدادهای فرهنگی بالاست.

شهردار اصفهان بر استفاده از ظرفیت فرهنگ برای حل مسائل شهرها تاکید کرد و گفت: اگر به فرهنگ بها دهیم حتی مسائل شهری از مسیر فرهنگی قابل حل است همانگونه که در حوزه خدمات شهری اصفهان طی یک دو دهه اخیر بسیاری از مشکلات را با فرهنگ حل و فصل کردیم و هزینه‌های خدمات شهری را کاهش دادیم و امروز اصفهان یکی از تمیز ترین شهرهای دنیا است‌.

قاسم زاده با اشاره به اینکه فرهنگ مردم در این زمینه ارتقا یافته و شهر را کثیف نمی‌کنند بلکه در نگهداشت مشارکت دارند، خاطرنشان کرد: در حوزه حمل و نقل نیز مشکل ترافیکی تنها با ایجاد پل روگذر و پل حل و فصل نمی‌شود بلکه باید فرهنگ ترافیک ارتقا یابد.

وی تاکید کرد: در دوره شهرهای فرهنگی در حل مسائل به شدت از روش‌های فرهنگی و افزایش مشارکت مردم و شخصیت‌های فرهنگی جامعه استفاده می‌شود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه کمیسیون‌های فرهنگی نقش بسیار مهمی در تصمیم سازی دارند، تصریح کرد: فرهنگ و ادبیات دینی‌مان ظرفیت‌های بسیاری دارد که باید برای شهرنشینی استفاده کنیم.

قاسم زاده خطاب به رؤسای شورای شهرهای مراکز استان‌های کشور گفت: نشست دو روزه در اصفهان برگزار می‌شود و از شما انتظار هدیه داریم که هر عیبی در این شهر مشاهده کردید به ما منعکس کنید.‌

به گزارش مهر، نشست دو روزه هم اندیشی رؤسای کمیسیون‌های فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهرهای مراکز استان‌های کشور و چهارمین اجلاس رؤسای کمیسیون‌های فرهنگی و اجتماعی شهرهای حماسه‌ساز انقلاب اسلامی هم اینک با حضور ۳۰ نماینده از شورای شهرهای مراکز استان‌های کشور در شهر اصفهان در حال برگزاری است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

وزیر صمت: واردات خودرو و تاکسی های برقی در اولویت است