انگلیس 300 تن از اتباع خود را از سودان خارج کرد


به گزارش شفاف به نقل از بلومبرگ، دولت انگلیس شماری از اتباع خود را از سودان و در بحبوحه درگیری‌های نظامی در این کشور خارج کرد. دفتر نخست وزیری انگلیس امروز چهارشنبه اعلام کرد که حدود ۳۰۰ نفر از اتباع خود را از سودان تخلیه کرده است. بنا به تاکید...

به گزارش شفاف به نقل از بلومبرگ، دولت انگلیس شماری از اتباع خود را از سودان و در بحبوحه درگیری‌های نظامی در این کشور خارج کرد.

دفتر نخست وزیری انگلیس امروز چهارشنبه اعلام کرد که حدود ۳۰۰ نفر از اتباع خود را از سودان تخلیه کرده است. بنا به تاکید دفتر نخست‌وزیری انگلیس «ریشی سوناک» نخست‌وزیر این کشور از تسریع در تلاش‌های دولت برای کمک به خروج حدود ۲ هزار شهروند خود از سودان حمایت می‌کند.

«مکس بلین» سخنگوی دفتر نخست وزیری انگلیس در جمع خبرنگاران در وست مینستر افزود که تا صبح چهارشنبه چهار پرواز از فرودگاه وادی سعیدنا در خارطوم با ۳۰۰ مسافر راهی انگلیس شده است. بلین تاکید کرد که انتظار می‌رود در ساعات آینده پروازهای بیشتری از سودان انجام شود.

این مقام دولت انگلیس تاکید کرد که بلین گفت که افراد تخلیه شده به روشی منظم راهی فرودگاه شدند و به نظر نمی‌رسید که مشکل عمده‌ای در رسیدن به فرودگاه داشته باشند.

در جدیدترین عملیات انتقال غیرنظامیان از مناطق درگیری در سودان، وزارت دفاع آلمان اعلام کرد که ۷۰۰ غیرنظامی از خارطوم منتقل شده‌اند.

وزارت دفاع چین نیز با بیان اینکه تلاش برای تخلیه و انتقال ۸۰۰ نفر از اتباع این کشور از سودان همچنان ادامه دارد، افزود که تا کنون ۳۰۰ تبعه چین از طریق زمینی به کشورهای مجاور سودان منتقل شده‌اند.

شبکه تلویزیونی سی ان ان هم به نقل از یک مقام آمریکایی اعلام کرد که کاخ سفید در حال بررسی طرح اعزام نیروهای آمریکایی به شهر «پورت سودان» برای کمک به روند تخلیه اتباع خود از سودان است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

علی مطهری کاندیدای انتخابات مجلس شد +عکس شناسنامه