معضل اصلی آبادان و خرمشهر اشتغال و عمران است


معضل اصلی آبادان و خرمشهر اشتغال و عمران است

حجت الاسلام غبیشاوی، معضل اصلی ۲ شهرستان آبادان و خرمشهر را اشتغال و عمران خواند و گفت:دولت سیزدهم باید عزم خود را برای رفع این دو معضل بکار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، حجت الاسلام عبدالحسین غبیشاوی، عصر امروز (پنج شنبه ۷ اردیبهشت ماه) درنشست شورای ‌اداری منطقه آزاد اروند که با حضور وزیر اقتصاد و دارایی برگزار شد، با اشاره به اولویت دولت آیت الله رئیسی برای دور دوم سفر هیات دولت به استان خوزستان، اظهار کرد: این نشان از اهمیت بسیار زیاد خوزستان برای دولت دارد.

امام جمعه آبادان، معضل اصلی در آبادان و خرمشهر را اشتغال و عمران دانست و افزود: دولت سیزدهم باید عزم خود را برای رفع آنها بکار گیرد.

در ادامه نیز سید محمد مولوی با بیان اینکه ۹۲ درصد آبادان خارج از منطقه آزاد اروند است، اظهار کرد: برای اصلاح این وضعیت، ساختار منطقه باید مورد بازنگری قرار گیرد.

نائب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری و نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، فلسفه وجودی مناطق آزاد را تولید سرمایه دانست و افزود: منطقه آزاد اروند نیز بر این اساس شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه در منطقه آزاد اروند آن چیزی را که باید تقویت می کردیم تضعیف و به‌جای آن، پیشرفت موانع را تقویت کردیم، تصربح کرد: ما جزو مناطق آزادی هستیم که نه مساحتی هستیم و نه نقطه ای و در بحث حاکمیتی نیز ماده ۶۵ آیین نامه اجرایی ندارد که برای آن باید در هیات دولت چاره اندیشی شود.

مولوی، با اشاره به اینکه اولویت در منطقه آزاد اروند گم شده است، گفت: اگر اولویت در آبادان و خرمشهر تولید و جذب سرمایه‌گذار و رفع مشکلات زیربنای است شاخصها این امر را نشان نمی دهد.

وی بر ضرورت استقرار گمرک در گیت های ورودی منطقه آزاد اروند، تاکید کرد و بیان داشت: اگر قرار است این کار را انجام دهیم باید سازوکار آن به دقت تدوین شود.

سید لفته احمدنژاد نیز در ادامه این نشست، خواستار توسعه اشتغال و کسب و کار و تولید در آبادان و خرمشهر شد و ببان کرد: توجه به تجارت دریا محور در منطقه اهمیت بسیاری دارد و بی توجهی به این امر باعث کوچ شناورها تجاری از منطقه شده است.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه از ۱۲۰ شناور تجاری در آبادان و خرمشهر فقط ۴۰ شناور تجاری باقی مانده است، یاد آور شد: اگر سرمایه گذاری خوبی در مینوشهر با توجه به ظرفیت گردشگری و اقتصادی انجام شود بسیاری از مشکلات در منطقه برطرف خواهد شد.

پایان پیام/660


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

نتایج آزمون استخدامی سازمان تامین‌اجتماعی اعلام شد