انواع پماد برای درمان شقاق و بواسیر


انواع پماد برای درمان شقاق و بواسیر

توده بواسیر و شقاق مقعدی می تواند باعث ناراحتی شدید در هنگام دفع مدفوع شود. در صورت عدم درمان، درد هر کدام از این بیماری ها می تواند غیرقابل تحمل شود. با این حال، پمادها و داروها می توانند درد و ناراحتی را در کمترین زمان ممکن از بین ببرند. در...

توده بواسیر و شقاق مقعدی می تواند باعث ناراحتی شدید در هنگام دفع مدفوع شود. در صورت عدم درمان، درد هر کدام از این بیماری ها می تواند غیرقابل تحمل شود. با این حال، پمادها و داروها می توانند درد و ناراحتی را در کمترین زمان ممکن از بین ببرند. در اینجا لیستی از 5 بهترین ژل و کرم برای بواسیر (هموروئید) و شقاق مقعدی آورده شده است.

بواسیر چیست؟

هنگامی که التهابی در وریدهای راست روده وجود دارد، منجر به درد و خونریزی در هنگام اجابت مزاج می شود. به این حالت ورم سیاهرگ ها و ملتهب شدن آنها به مرور زمان بیماری بواسیر یا هموروئید گفته می شود.

شقاق چیست؟

در طول دفع مدفوع سفت یا یبوست، پوشش مخاطی مقعد تمایل به پاره شدن یا خراش خوردن دارد. این پارگی نازک به نام شقاق مقعدی شناخته می شود. شقاق می تواند باعث خونریزی و حرکت دردناک روده شود.

به طور کلی بیماری شقاق مقعدی یک شکاف یا ترک باریک در پوست دیواره ی مقعد و مخاط اطراف آن است که در نیمه ی تحتانی مقعد رخ می دهد. از آنجایی که در این قسمت تمرکز گیرنده های عصبی بسیار بالاست در صورت بروز هر نوع از هم گسیختگی بافتی و آسیب می تواند درد بسیار زیادی به وجود بیاید که گاهی خارج از تحمل فرد است.

عملکرد و اثر گذاری کرم یا پماد چگونه است؟

پماد شقاق مقعدی یک داروی موضعی است که به افزایش گردش خون در ناحیه، تسریع بهبودی و شل شدن اسفنکتر مقعد کمک می‌کند. این داروها برای تسکین علائم ناراحتی شدید ناشی از شقاق مقعدی مداوم تجویز می‌شوند. همانطور که گفته شد، پمادهای شقاق اغلب بهترین گزینه درمانی در مواقعی که سایر درمان‌های محافظه کارانه با شکست مواجه می‌شوند، در نظر گرفته می‌شوند.

بهترین پماد و کرم برای شقاق و بواسیر

اگرچه دو عارضه مقعدی بواسیر و شقاق تا حدودی با یکدیگر متفاوت هستند، ولی معمولا ترکیب شیمیایی پمادها برای درمان هر دو این شرایط یکسان است. در نهایت ممکن است نیاز به مداخله جراحی باشد. اما تا زمانی که پزشک به شما جراحی توصیه کند، می توانید از ژل ها و کرم ها برای مقابله با درد استفاده کنید. در زیر لیستی از بهترین ژل و پماد برای هموروئید و شقاق مقعدی آورده شده است.

نیتروگلیسیرین

نیتروگلیسیرین بهترین پماد برای درمان شقاق است که برای درمان نوع مزمن و شدید استفاده می شود. این نوعی دارویی است که به نیترات معروف می باشد. با شل کردن عضلات اطراف مقعد، کاهش ناراحتی و استرس در ناحیه مقعد عمل می کند. این ماده به شکل های دوز پماد عرضه می شود. این دارو فقط با توصیه پزشکی قابل دسترسی است.

انواع پماد برای درمان شقاق و بواسیر

وازلین

وازلین یک نوع پانسمان زخم است. هنگامی که روی یک برش کوچک اعمال می شود، با محافظت از ناحیه در برابر آسیب یا عفونت اضافی و ایجاد یک محیط مرطوب برای بهبود، پوست را تسکین می دهد. شقاق مقعدی شبیه به بریدگی است. با این حال، با جداسازی بافت تولید می شود. اگرچه وازلین ممکن است به علائم کمک کند، اما هدف از درمان شقاق مقعدی جلوگیری از پاره تر شدن شکاف است. شل شدن مدفوع یا کاهش اسفنکتر مقعدی به جلوگیری از شکستگی کمک می کند. وازلین ممکن است به آرام کردن ناحیه آسیب دیده اطراف مقعد کمک کند.

سایر روشهای درمان شقاق در خانه

برای بهبود سریع شقاق مزمن، بهترین درمان زمان و چند تغییر در شیوه زندگی برای کمک به روند بهبودی است. اکثر شقاق های مقعدی حاد در عرض چند روز بهبود می یابند. شقاق هایی که بیش از شش هفته ادامه داشته باشند نیاز به دارو یا جراحی برای شل کردن اسفنکتر مقعد دارند.

ملین ها

در اکثر افراد، خوردن یک رژیم غذایی با فیبر بالا برای رفع یبوست یا حرکات سخت روده که به بافت های مقعدی آسیب می رساند، کافی است. ملین‌های حجم‌ساز مدفوع بدون نسخه، مانند پسیلیوم، نرم‌کننده‌های مدفوع، مانند دوکوزات، یا ملین‌های اسمزی مانند منیزیا، می‌توانند مدفوع را نرم و روان کنند تا راحت‌تر دفع شوند.

بی حس کننده های موضعی

داروهای بی حس کننده موضعی مانند کرم لیدوکائین اعصابی که درد را منتقل میکنند را مسدود می کند. آنها را می توان بدون نسخه خریداری کرد و مستقیماً در ناحیه اعمال کرد تا تسکین موقتی ارائه کند. یک پروکتولوژیست اغلب برای درمان شقاق مقعدی، کرم لیدوکائین را تجویز می کند.

مسدود کننده های کانال کلسیم

برای بیمارانی که قادر به تحمل عوارض جانبی نیتروگلیسیرین نیستند، نسخه‌های موضعی داروهایی که معمولاً برای درمان فشار خون بالا استفاده می‌شوند، می‌توانند بدون برچسب برای شل کردن اسفنکتر مقعد استفاده شوند. داروهای انتخابی نیفدیپین یا دیلتیازم هستند. از هر چهار نفر یا بیشتر سه نفر مبتلا به شقاق مزمن مقعدی در عرض دو ماه بدون درد خواهند بود. نیفدیپین به عنوان یک قرص تولید می شود، بنابراین باید به عنوان کرم یا پماد توسط داروخانه ترکیبی ترکیب شود.

تزریق سم بوتولینوم یا بوتاکس

هنگامی که روشهای درمان دارویی جوابگو نیستند، سم بوتولین A که بیشتر به عنوان بوتاکس شناخته می شود، در شل کردن اسفنکتر مقعد بسیار موثر است. سم بوتولینوم که در زیر بافت های نزدیک اسفنکتر مقعد تزریق می شود، اسفنکتر مقعد را شل می کند و اسپاسم عضله اسفنکتر داخلی مقعد را برای حدود دو تا سه ماه پس از تزریق کاهش می دهد یا از بین می برد. بسیاری از افراد در عرض چند هفته بدون درد خواهند بود، اما از آنجا که استاندارد یا عملی وجود ندارد، آمار قابل اعتمادی در مورد اثربخشی آن وجود ندارد. با این حال، تزریق سم بوتولینوم بسیار گران است، تحت پوشش بیمه نیست و بسیار دردناک است. استفاده از سم بوتولینوم برای شقاق مقعد، مانند دیلتیازم نیفدیپین، توسط FDA تایید نشده است.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بیماری‌ها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | لحظاتی عجیب و ترسناک از تغییر رنگ خورشید در چین