«محفل» پنجره‌ای برای عرضه زیبایی‌های قرآن بود


 «محفل» پنجره‌ای برای عرضه زیبایی‌های قرآن بود

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه برنامه «محفل» پنجره‌ای برای عرضه کردن زیبایی‌های قرآنی بود، گفت: لازم است از سازمان تبلیغات اسلامی و رسانه ملی تشکر کنم که چنین مجالی را برای جوانان فراهم آوردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف وامور خیریه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، درخصوص برنامه «محفل» و همکاری با سازمان تبلیغات اسلامی گفت: برنامه «محفل» پنجره‌ای برای عرضه کردن زیبایی‌های قرآن و آشنایی مردم با جلوه‌های محافل قرآنی و قرائت‌های زیبا بود؛ نغمه‌های زیبایی که در این برنامه خوانده شد، کنشگری هنری قرآن را نشان می‌داد تا مردم را با جهان سراسر نور کتاب آسمانی بیشتر آشنا کند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ضمن قدردانی از برنامه‌ریزان و سازندگان برنامه «محفل» گفت: من از رسانه ملی و سازمان تبلیغات اسلامی قدردانم که چنین مجالی را برای جوانان فراهم آوردند و صحنه را دراختیار نفراتی جدید قرار دادند. این روند‌ی که کشف شد، امواجی از یک اقیانوس وسیع در ایران هستند که با تحلیل بهتر می‌توان افرادی پرقدرت‌تر در عرصه‌های مختلف قرآنی را کشف و به مردم معرفی کرد.

حجت‌الاسلام خاموشی با اشاره به تقارن امسال بهار طبیعت با بهار قرآن و زیبایی‌های آن و همچنین رونق پرشکوه جلسات قرآنی در سراسر کشور در این ایام اظهار داشت: ایران درحال رشد جریانی قرآنی خود و جهان اسلام است و در چنین شرایطی، «محفل» می‌تواند انگیزه مضاعفی برای سرعت بخشیدن به این جریان قرآنی و افزایش توانش باشد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با تاکید بر این که نهادهای فرهنگی باید از ساخت برنامه‌هایی مانند «محفل» حمایت و پشتیبانی کنند، بار دیگر از همه سازمان‌هایی که در زمینه ساخت این برنامه تلویزیونی همکاری داشتند تشکر کرد و گفت: سازمان اوقاف هم در محدوده وظایف خود در چنین مشارکت‌هایی ورود می‌کند چراکه این تشریک مساعی، میوه‌هایی گوارا مثل «محفل» به بار می‌آورد.

حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی در پایان اظهار کرد: رمضان فرصتی برای بهره‌گیری از قرآن بود اما باید فکری برای طول سال شود که چگونه می‌توان برنامه‌هایی از جنس «محفل» را توسعه داد و مردم را با جذابیت چنین ساخته‌هایی پای تلویزیون نشاند تا اهداف بلند ساخت چنین برنامه‌هایی محقق شود.

پایان پیام/49

منتخب امروز


برگزاری نشست علمی «حکمرانی در قرآن»