کارزار اعلام مخالفت با طرح اینترنت طبقاتی آغاز شد


کارزار اعلام مخالفت با طرح اینترنت طبقاتی آغاز شد

پس از داغ شدن موضوع اینترنت طبقاتی طی چند هفته گذشته و صحبت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری مبنی بر اجرایی شدن این طرح طی حداکثر دو تا سه ماه آینده، گروهی از کاربران و فعالان حوزه ICT گرد هم آمده و با ایجاد کارزاری از مخالفت خود با این...

پس از داغ شدن موضوع اینترنت طبقاتی طی چند هفته گذشته و صحبت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری مبنی بر اجرایی شدن این طرح طی حداکثر دو تا سه ماه آینده، گروهی از کاربران و فعالان حوزه ICT گرد هم آمده و با ایجاد کارزاری از مخالفت خود با این طرح و اجرایی شدن آن خبر داده‌اند.

موضوع اینترنت طبقاتی که از اواخر شهریور ماه و هم‌زمان با شروع فیلترینگ گسترده پلتفرم‌های خارجی آغاز شده بود، دوباره بر سر زبان‌ها افتاده و باعث ایجاد نگرانی برای بسیاری از کاربران و فعالین حوزه فضای مجازی شده است.

کارزار پیمان جمعی برای عدم استفاده از اینترنت طبقاتی

حالا پس از گذشت چند ماه از این موضوع و انتشار اخباری مبنی بر شروع کار این طرح طی هفته‌های جاری، جمعی از کاربران و فعالیت حوزه فضای مجازی و صنعت ICT با راه‌اندازی کارزاری مخالفت خود با این طرح تبعیض‌آمیز را اعلام کرده‌اند.

در توضیحات مربوط به کارزار پیمان جمعی برای عدم استفاده از اینترنت طبقاتی آمده است:

ما امضاکنندگان این کارزار مخالفت شدید خود را با «اینترنت طبقاتی» تحت هر عنوانی نظیر اینترنت ویژه، اینترنت حرفه‌ای و غیره، اعلام می‌داریم و پیمان می‌بندیم که از این امکان تبعیض‌آمیز استفاده نخواهیم کرد. ما نسبت به خطرات و تبعات استفاده از مواهب این آپارتاید نوین هشدار می‌دهیم و آن را نوعی رانت جهت تطمیع نخبگان و متخصصان جامعه می‌دانیم.

کارزار پیمان جمعی برای عدم استفاده از اینترنت طبقاتی

در ادامه توضیح داده شده که دسترسی آزاد به اینترنت بدون فیلتر، به صورت برابر و برای همه، از حقوق بدیهی شهروندی است و هیچ‌کس حق ندرد در رابطه با میزان استفاده از اینترنت و محتوای دریافت شده توسط کاربران، به جای آن‌ها تصمیم‌گیری کند.

طرحی که علی‌رغم مخالفت کاربران به مرحله اجرا نزدیک می‌شود!

پس از آغاز فیلترینگ گسترده در شهریور سال گذشته و کاهش شدید کیفیت اینترنت شهروندان، برخی نمایندگان مجلس بر لزوم ایجاد سطوح دسترسی متفاوت برای اقشار مختلف تأکید کردند.

در همین رابطه بخوانید:

- به زودی طرح اینترنت طبقاتی با نام مستعار اینترنت حرفه ای اجرایی می‌شود

در مرحله بعد اینترنت موضوع طبقاتی در آیین‌نامه حمایت از فریلنسرها و سپس اعلامیه اتحادیه فناوران رایانه تهران دیده شد. در نهایت، هفته گذشته معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در یک جلسه مطبوعاتی اعلام کرد که اینترنت طبقاتی قرار است با نام مستعار اینترنت حرفه‌ای از دو یا سه ماه آینده در دسترس فعالان حوزه دانش‌بنیاد قرار بگیرد.



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه عجیب و غریب دانش‌آموزی به مادرش 4 هزار سال پیش