هشدار وقوع سیلاب در کرج


هشدار وقوع سیلاب در کرج

بهاروند احمدی خاطرنشان کرد: آبگرفتگی موقت و اختالل تردد در سطح معابر، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌های فصلی، ریزش سنگ در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی، آسیب به سازه‌های موقت و سست، شکسته شدن درختان در سطح شهراز مخاطرات این سامانه بارشی است.

مدیر کل هواشناسی البرز نسبت به فعالیت سامانه بارشی تندری و قوع سیلاب و آبگرفتگی معابر طی امروز سه شنبه و فردا در این استان هشدار داد.

به گزارش ایرنا، آرش بهاروند احمدی گفت: تحلیل آخرین الگو‌های پیش یابی حاکی از تشدید سامانه بارشی تندری و رگباری در منطقه است که به موجب آن برای امشب تا عصر فردا چهارشنبه در پار‌های نقاط بارش تگرگ به ویژه درارتفاعات، رگبار شدید باران و رعدوبرق، وزش باد شدید و لحظه ای، در بعضی ساعات گردوخاک و کاهش موقت کیفیت هوا در استان را خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: آبگرفتگی موقت و اختالل تردد در سطح معابر، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌های فصلی، ریزش سنگ در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی، آسیب به سازه‌های موقت و سست، شکسته شدن درختان در سطح شهراز مخاطرات این سامانه بارشی است.

بهاروند احمدی توصیه کرد: با توجه به بارش تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی صورت بگیرد.

وی ادامه داد: عدم توقف و اسکان در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌های فصلی، لایروبی کانال‌ها و آبراهه‌ها، محکم کردن سازه‌های موقت و تمهیدات لازم به منظور جلوگیری از خسارت‌های ناشی از وزش باد شدید ضروری است.

مدیر کل هواشناسی البرز گفت: کوهنوردان نیز طی این مدت احتیاط لازم در فعالیت‌های ورزشی داشته باشند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

(تصاویر) انفجار شدید یک ساختمان مسکونی در خیابان دماوند