نیازمند بکارگیری تکنولوژی و فناوری ها در ابزارهای مالی هستم


معاون فناوری و نوآوری وزارت عتف بر ضرورت هدایت مجموعه های تامین مالی به سمت زایش فناوری تاکید کرد و گفت: نیازمند بکارگیری تکنولوژی و فناوری ها در ابزارهای مالی هستم. ابزارهایی که بتوانند به نقدینگی مالی و فضای مالی نوآوری کمک کنند.معاون فناوری و...

معاون فناوری و نوآوری وزارت عتف بر ضرورت هدایت مجموعه های تامین مالی به سمت زایش فناوری تاکید کرد و گفت: نیازمند بکارگیری تکنولوژی و فناوری ها در ابزارهای مالی هستم. ابزارهایی که بتوانند به نقدینگی مالی و فضای مالی نوآوری کمک کنند.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفتگو با سیناپرس گفت: رویداد فینوتکس به منظور بهم رسانی و فرهنگ سازی بازیگران مالی و تامین مالی حوزه فناوری و نوآوری است؛ اکنون ما نیازمند یک ‌سری تکنولوژی و فناوری ها در ابزارهای مالی هستم. ابزارهایی که بتوانند به نقدینگی مالی و فضای مالی نوآوری کمک کنند. ما امیدواریم بخش ویژه ای از مجموعه های تامین مالی به سمت زایش فناوری هدایت شود.

وی افزود: یکی از معضل های اصلی ما اکنون در کشور این است که هنوز برخی از مجموعه ها دانش بنیان نشده اند. این مجموعه ها باید به سمت دانش بنیان شدن هدایت شوند؛ این مجموعه ها به نوعی نیاز به یک هدایت مالی دارند. متاسفانه در هیچ بستر قانونی و فضاهای بودجه ای، مدل حمایتی از این مجموعه ها مشاهده نمی کنیم که یک چالش جدی برای مسیر توسعه کشور مطرح می شود.امیدواریم که بتوانیم‌ در این فضا بازیگران جدیدی را مشاهده کنیم و همت جدی در بحث برنامه ها و بودجه کشور برای تامین مالی داشته باشیم.

نیازمند بکارگیری تکنولوژی و فناوری ها در ابزارهای مالی هستم

وی در پاسخ به این سوال که وزارت عتف امسال چه میزان بودجه برای تحقق این مهم در نظر گرفته است، گفت: تقریبا بودجه مالی این امر نزدیک به صفر است. متاسفانه تاکنون از دانش بنیان هایی حمایت کرده ایم که پتانسیل های دانش بنیان شدن را داشته اند. شرکت هایی که چنین پتانسیلی را دارند، همواره تهدید نداشتن هیچ پشتیبان مالی به صورت مدون را دارند.

رضایی فر اظهارداشت: ما در وزارت علوم عتف سعی کرده ایم که از بودجه هایی که به صورت درآمدهای اختصاصی و اندکی که از فضاهای گردش مالی خود پارک ها و دانشگاه هاست در حمایت از این برنامه ها و در ردیف های بودجه مشخص و سایر بخش های وزارت علوم کمک بگیریم. ما برای تحقق این مهم نیازمند یک فضای جدی هستیم که مسیری مانند صندوق نوآوری و شکوفایی برای حمایت از مجموعه ها رخ دهد تا شاهد رشد تولید ایجاد شرکت های دانش بنیان در آینده باشیم.

وی همچنین درباره رویداد اینوتکس و اینکه چقدر توانسته است خلاء میان علم و فناوری را با R@D و شرکت ها را پر کند، گفت: مجموعه همایش هایی که در سطح کشور در طول سال برگزار می شود مانند هفته پژوهش و فناوری، جشنواره خوارزمی و شیخ بهایی و مجموعه اینوتکس، به عنوان ابزاری بزرگ برای رسوخ فناوری در سطح جامعه مطرح هستند. فرایند فرهنگ‌ساز محسوب می شوند که در کنار بهم رسانی ذی نفعان این حوزه می توانند به این فضا فعالیت جدی بدهند.

گفتنی است، نخستین رویداد بین‌المللی تامین مالی نوآوری و فناوری کشوربا هدف رفع نیاز‌های سرمایه‌گذاران و سرمایه‌پذیران همزمان با دوازدهمین دوره نمایشگاه اینوتکس روز گذشته در پارک پردیس فناوری برگزار شد.

برگزیدگان این رویداد در بخش های “بانک‌ها”، “پارک های علم و فناوری”، “صندوق های پژوهش و فناوری”، “سرمایه گذاران”، ” سکوهای تامین مالی جمعی”، ” اعتبارافزارها”، ” شتابدهنده ها و مراکز نوآوری برتر ” و “بیمه” بوده است که با حضور دکتر هاشم آقازاده، دستیار معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، دکتر دلیری دبیر رویداد فینوتکس، دکتر رضایی فر معاون فناوری وزارت علوم و مهدی صفاری نیا رییس پارک علم و فناوری پردیس از برترین حامیان مالی و سرمایه گذاران حوزه های دانش بنیان تقدیر شدند.

گفتگو: فرزانه صدقی


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ببینید | شوخی بامزه کاربران فضای مجازی با اظهارنظر احمدی‌نژاد برای شرکت در انتخابات ریا...