شکست دور از انتظار گرگانى‌ها در خانه؛/ الریاضى در تهران به قهرمانى نزدیک شد


شکست دور از انتظار گرگانى‌ها در خانه؛/ الریاضى در تهران به قهرمانى نزدیک شد

شهردارى گرگان بازى اول فینال سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا را به الریاضى لبنان واگذار کرد.

به گزارش ورزش سه، دو تیم شهردارى گرگان و الریاضى لبنان که در دور گروهى سوپرلیگ غرب آسیا هم دو بار با یکدیگر روبه‌رو شدند، با صعود به فینال این رقابت‌ها عصر امروز در سالن بسکتبال آزادى رودرروى هم قرار گرفتند.

این بازى که در حضور تماشاگران گرگانى برگزار مى‌شد، اولین سکانس از سرى فینال بسکتبال غرب آسیا بود.

گرگانى‌ها که یک بار الریاضى را در تهران شکست داده بودند، با استفاده از نفراتى همچون محمد جمشیدى، بهنام یخچالى و پرى پتى به دنبال نزدیک شدن خود به قهرمانى با برترى در اولین بازى فینال بودند.

1874105

کوارتر اول براى شاگردان حاتمى خوب آغاز نشد و گرگان با شکست ٢٨ بر ٢٠ زمین را ترک کرد. با اینکه در کوارتر دوم شرایط بهترى براى نماینده بسکتبال ایران رقم خورد، تساوى در این کوارتر در امتیاز ٢٠ باعث شد تا الریاضى ٤٨ بر ٤٠ در پایان نیمه اول به برترى دست یابد.
در آغاز کوارتر سوم مشخص بود که گرگان براى جبران به زمین آمد و تغییر تاکتیک مهران حاتمى در نهایت برترى ٢١ بر ١٨ این تیم را در این کوارتر در پى داشت.
دو تیم در شرایطى به استقبال کوارتر پایانى رفتند که گرگانى‌ها ٥ امتیاز از حریف عقب بودند، اما در همان دقایق اول این کوارتر ٧ امتیاز متوالى گرفتند و حتى از حریف پیش افتادند تا هواداران به استقبال یک برد شیرین بروند.
با این حال پایان محدودیت خطاى تیمى و البته بیرون رفتن بازیکن خارجى گرگان و بى‌دقتى در پرتاب‌ها این فرصت را به الریاضى داد تا بار دیگر پیش بیفتد و با برترى در کوارتر آخر در نهایت ٨٧ بر ٧٩ برنده از زمین خارج شود.
حالا الریاضى که در بازى دوم هم میزبان شهردارى گرگان است، تنها یک برد براى قهرمانى نیاز دارد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


از بسکتبالیست های جوانِ شیرازیِ نائبِ قهرمان ایران تجلیل شد