پنتاگون در مواجهه با حملات مقاومت عراق سردرگم است/ پاسخ هوشمندانه سخنگوی نُجَباء


روزنامه مشهور آمریکایی با انتقاد از سیاست کاخ‌سفید در قبال خاورمیانه،...
روزنامه مشهور آمریکایی با انتقاد از سیاست کاخ‌سفید در قبال خاورمیانه، مدعی شد که «جو بایدن» با کاستن از حضور نظامی این کشور در منطقه، گروه‌های مقاومت را به‌ویژه در عراق جسورتر کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نمایندگی نُجَباء در ایران، روزنامه آمریکایی "وال استریت ژورنال" در گزارشی پیرامون حمله پهپادی با منشأ ناشناس به یکی از پایگاه‌های غیرقانونی ارتش ایالات‌متحده در خاک سوریه، اجرای این عملیات مرگبار را به جنبش مقاومت اسلامی نُجَباء نسبت داد.

این روزنامه با اشاره به هلاکت یک پیمانکار و آسیب مغزی 22 نفر از پرسنل آمریکایی حاضر در محل حمله، از قول منبعی در پنتاگون نوشت: ما در ابتدا نتوانستیم نقطه دقیق پرتاب را شناسایی کنیم، ولی از شماره سریال موتور پهپاد می‌توانیم بگوییم که به ایران مربوط بوده و به احتمال قوی توسط جنبش نُجَباء که به جمهوری اسلامی نزدیک می‌باشد، از شمال عراق فرستاده شده است.

«نصر الشَمَّری» سخنگوی رسمی نُجَباء، در گفتگو با خبرنگار وال استریت ژورنال در پاسخ به این ادعا تصریح کرد: نُجَباء از این عملیات حمایت می‌کند و در واقع چنین اتهاماتی را مایه افتخار می‌داند، ولی ما پشت حمله مذکور نبودیم.

یک مقام ارشد آمریکایی (بدون ذکر نام) در همین رابطه اظهار داشت: ما ایران را مسئول همه حملات می‎دانیم؛ بنابراین تمایلی به درگیری با تک‌تک گروه‌های شبه‌نظامی نداریم و معتقدیم که آن‌ها می‌خواهند ما را به این مسیر سوق دهند.

روزنامه آمریکایی از افزایش ناامیدی مقامات آمریکایی نسبت به سیاست‌های نظامی دولت بایدن در خاورمیانه خبر داد و نوشت: با خروج بی قید و شرط از افغانستان و کاهش حضور در خاورمیانه، اکنون نیروهای ما گرفتار حملات فرامرزی گروه‌های تحت حمایت ایران (به‌ویژه در عراق) هستند و این امر به چالشی جدی برای کاخ سفید تبدیل شده است.

وال استریت ژورنال در پایان از قول منتقدان دولت بایدن خاطرنشان ساخت: تداوم این حملات می‌تواند گروه‌های عراقی تحت حمایت ایران را جسور کند و باید برای متوقف کردن آنان به دولت «السودانی» فشار بیاوریم.

پایان پیام/44
روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید