زلنسکی پیش بینی کرد که مشکلات آبی بدلیل انفجار نیروگاه آبی برقی بوجود آیند


زلنسکی پیش بینی کرد که مشکلات آبی بدلیل انفجار نیروگاه آبی برقی بوجود آیند

زلنسکی پیش بینی کرد که مشکلاتی در زمینه آبی در برخی مناطق بدلیل انفجار نیروگاه آبی برقی بوجود آید.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد که بدلیل انفجار در نیروگاه آبی برقی کاخوفسکایا، مشکلات بزرگی در زمینه آب آشامیدنی در استان دنپروپتروفسک و نیز بخش های تحت کنترل اوکراین استان های زاپاروژیه و خرسون بوجود خواهند آمد.

زلنسکی در کنفرانسی مطبوعاتی که در شبکه اجتماعی این کشور پخش می شد، اعلام کرد: "بین 35 تا 80 منطقه مسکونی زیر آب خواهد رفت. مشکلات بزرگی در زمینه آب آشامیدنی بوجود خواهند آمد، چه در منطقه دنپرو پتروفسک، چه در زاپاروژیه و خرسون. تبعات حدود یک هفته دیگه مشخص خواهد شد، زمانی که آب فرو نشیند".

نظامیان اوکراینی شب گذشته چند حمله را به نیروگاه آبی برقی کاخوفسکایا صورت دادند که در نتیجه آن بخش فوقانی این نیروگاه تخریب گردید، اما خود سد خساراتی ندیده است. در حال حاضر خروج آب از این سد بصورت کنترل نده صورت می پذیرد. خروج مردم غیر نظامی از سه منطقه نووکاخوفسکایا، گولوپریستانوفسکویه و الشکینسکویه آغاز شده است.
سرگئی شویگور وزیر دفاع فدارسیون روسیه اعلام کرد که رژیم کی یف نیروگاه آبی برقی کاخوفسکایا را منفجر کرد تا نیروهای نظامی خود را به مناطق عملیات های تهاجمی از جهت خرسون رسانده و مواضع خود را در آنجا تضعیف نماید. به گفته وی، کی یف با انفجار این نیروگاه عملیات تروریستی صورت داده است و این امر باعث زیر آب رفتن مناطق قابل توجهی گردیده است.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آواز ماندگار؛ تمرین آواز استاد محمدرضا شجریان با همایون در 9 سالگی/ بنازم به این صدا ک...